Anonymní profil Hitokage – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Anonymní profil Hitokage – Programujte.comAnonymní profil Hitokage – Programujte.com

 

Příspěvky odeslané z IP adresy 88.83.233.–

Hitokage
Vzdělání › FIT x FI MUNI
9. 5. 2015   #202044

Sice po dlouhé době ale třeba někomu pomůže.

Rozhodoval jsem se podobně a nyní šťastně studuji na FITu druhým rokem, který právě končí.

Čtyři lidé z naší třídy z gymplu se rozhodli pro cestu informatika, z toho já a kamarád FIT VUT a další dva MUNI. Nemohu samozřejmě příliš říct o MUNI ale co jsem měl možnost zjistit tak víceméně sedí vše co jsem se dočetl od jiných. 

VUT - praxe, tuny projektů, zezačátku i dost předmětů, které hraničí spíše s elektro či mikroelektro

MUNI - teorie, pohodovější zátěž

Já jako člověk, který hledá výzvy a potřebuje aby ho někdo dokopal k praktickému zkoušení si znalostí jsem zvolil VUT a nelituju. Splnil, ba i předčil má očekávání. 

BTW je tam i docela sranda, někteří učitelé a jejich scény se staly již legendami na FITu. Dokonce i pan "školník" je nezapomenutelným maskotem školy.

Hitokage
Hry › Rendering API v dnešních hrá…
3. 5. 2014   #189811

#2 Kowalsky95
Díky, mám povědomí o rozdílech a o engine/API/framework problematice. Chtěl jsem se spíš zeptat co je dneska nejvíc používané na herní scéně, co je případně pokládáno za zastaralé.

Hitokage
Hry › Rendering API v dnešních hrá…
3. 5. 2014   #189807

Zdravím,

rád bych se zeptal, jaký je dnes trend u nových her. Které API pro vykreslování grafiky se nejvíc používá? Jaksi se mi zdá, že DirectX je již v pozadí, ale docela mě zajímá jak je na tom OpenGL a podobné. Co se vyplatí používat v dnešní době? Případně jaké jsou výhody dnes používaných API?

Hitokage
Hardware › Nastavení routeru
30. 1. 2014   #186826

#6 fogi
díky

Hitokage
Hardware › Nastavení routeru
30. 1. 2014   #186818

#4 hlucheucho
Hm tak díky.

Do manuálu jsem se díval a neni mi to moc co platné, když nevím co přesně hledám.

Vím co dělat když zapojuju jeden router pro wifi a klasické připojení, ale v tomto případě si ani nejsem jistý, zda ten router umí co co chci. Podotýkám, že se nejedná o můj.

Co jsem pochopil tak by to šlo snad realizovat nějak přes bridge mode, kde potřebuju znát MAC adresu druhého routeru?

Hitokage
Hardware › Nastavení routeru
30. 1. 2014   #186816

#2 hlucheucho
V manuálu jsou popsané různé módy a nastavení vlastností. Bohužel se tam nelze dočíst, k čemu co slouží, jen jak to nastavit.

Nemám dost zkušeností s routery atd. takže mi veškeré zkratky a názvy moc neříkají. 

Hitokage
Hardware › Nastavení routeru
29. 1. 2014   #186801

Zdravím,

rád bych se zeptal, někoho zkušenějšího, jak přesně postupovat, když chci router nastavit tak, aby přijímal wifi z jiného a fungoval, jako přístupový bod k internetu pro pc k němu připojené.

Chápu že nastavení routerů vypadá jinak, ale obecně co přesně hledat? Čekal bych že někde bude nabídka, kde najdu dostupné sítě wifi a klasicky jej připojím, ale co jsem slyšel tak to prý není tak jednoduché.

Díky a pěkný den

Hitokage
Assembler › Registry a paměť - teorie
11. 11. 2013   #183705

Díky moc za rychlou odpověď

už je mi to jasné ^^

Hitokage
Assembler › Registry a paměť - teorie
11. 11. 2013   #183700

Zdravím,

učím se programovat v Assembly a možná to bude znít hloupě ale jak jsem tak přemýšlel o práci s pamětí a registry, tak jsem zjistil, že tu mám pár nejasností.

První, kde je fyzicky umístěna ona paměť? Je to RAMka?

Druhá, registry jsou předpokládám jen jedny, umístěné v procesoru. Jak je možné, že je mohou využívat všechny procesy naráz? Například teď když píšu tento dotaz tak k nim musí přistupovat stovky procesů. To je rychlost práce s nimi tak rychlá, že se stíhájí push/popovat a tak se střídavě nabízí procesům? 

Poslední dotaz, kde je fyzicky uložený zásobník? Paměť?

Díky

Hitokage
C / C++ › Alokace paměti pro strukturu…
25. 10. 2013   #182785

#6 ingiraxo
Ok díky za pomoc.

Hitokage
C / C++ › Alokace paměti pro strukturu…
25. 10. 2013   #182783

#4 ingiraxo
jasně, v té struktuře mám vertexy, název apod,

jen adresu jsem si nechal jako parametr funkce

o rozdílu mezi stack a heap vím, právě proto řeším, kde vlastně ty data mám tak jak to mám teď udělané a jestli to může být

předpokládám, že se teda chová jako globální proměnná a je to někde mezi heap a stack, tuším "Datová oblast" se tomu říká, nevím teda co by bylo lepší, použít malloc nebo new pro uložení na heap, nebo to ponechat

Hitokage
C / C++ › Alokace paměti pro strukturu…
25. 10. 2013   #182781

#2 ingiraxo
Hm takže nechat jak to mám vlastně ne? Nejsem si jitý zda tomu totiž rozumím správně.

Když si vytvořím onu strukturu voláním mého typu obj Model; ještě před main() tak se místo tvoří mimo stack i heap. Je možné to nechat takto? 

Jako, funguje správně, jen bych rád programoval čistě :D

Hitokage
C / C++ › Alokace paměti pro strukturu…
25. 10. 2013   #182779

Zdravím,

nedávno jsem řešil nahrávání 3D modelu ze souboru pro následné zobrazení v OpenGL. Vypadá to nějak takto:

nový typ pro objekty

typedef struct
{
   ....

} obj, *objPoint;

pak mezi globálníma proměnnýma mám:

obj Model;

a tento model pak předávám funkci, která vypadá přibližně takto

int loadModel (objPoint object, char modelAdr[]); //modelAdr je jen adresa kde je uložený

chci se zeptat zda je to řešení efektivní, nedávno jsme se učili ve škole o rozdílech mezi heap/stack atd a docela jsem se zarazil, zda bych raději neměl alokovat místo pro celý model dynamicky, jaksi si s tím ale nevím rady, nějak se vždy ztratím v ukazatelých :D

tak se s dovolením ptám, zda je to vůbec potřeba, popřípadě mohl by mi někdo prosím naznačit správnou alokaci a předání správné proměnné/ukazatele mé funkci?

Děkuji a pěkný den ^^

 

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý