C++ - 1. lekce - dodatek
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama

C++ - 1. lekce - dodatekC++ - 1. lekce - dodatek

 

C++ - 1. lekce - dodatek

Google       Google       13. 4. 2005       52 393×
  • Některá pravidla při programování
  • Klíčová slova v C++

Reklama
Reklama

Některá pravidla při programování

Jména proměnných

C++ vám dovoluje použít všechna smysluplná jména pro proměnné, ale měli bychom pamatovat, že ne všechna jména můžeme použít.

Pravidla při tvorbě jména proměnné

  • Jediné znaky, které můžeme použít, jsou písmena, číslice a znak podtržení _.
  • První znak ve jménu nemůže být číslice.
  • Velká písmena se považují za jiná, než malá písmena.
  • Pro jména nemůžete použít klíčová slova C++.
  • Nezačínejte jméno znakem podtržení _.
  • Nejste omezeni délkou jména proměnné.
  • Všechny znaky ve jménu jsou významné.

ANSI C (Céčko) právě považovalo maximální délku proměnné (užitečnou délku) za 31 znaků. Tedy 2 jména, která se lišila třeba v 32. znaku se považovala za stejná (mohli jste mít libovolně dlouhá jména, ale jen prvních 31 bylo důležitých). V C++ jsou počítány všechny znaky.

int prom; správně
int Prom; správně, ale různé od prom
int PROM; správně, ale také různé od 2 předchozích
Int prom; špatně – nemá být Int, ale int
int _prom; správně, ale nepožívejte to
int 4prom; špatně – začíná číslicí
int double; špatně – double je klíčovým slovem C++
int prom_je_nazev_promenne správně, ale zbytečně moc dlouhé
int prom-m; špatně – pomlčka není povolena

Klíčová slova v  C++

Klíčová slova jsou identifikátory, které tvoří slovní zásobu programovacího jazyka. Pro jiné účely, jako například název proměnné, je použít nelze. Klíčová slova jazyka jsou zobrazena v následujícím seznamu; ne všechna jsou v současné době implementována.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Lukáš ChurýLukáš je šéfredaktorem Programujte, vyvíjí webové aplikace, fascinuje ho umělá inteligence a je lektorem na FI MUNI, kde učí navrhovat studenty GUI. Poslední dobou se snaží posunout Laser Game o stupeň výše a vyvíjí pro něj nové herní aplikace a elektroniku.
Web     Twitter     Facebook     LinkedIn    

Nové články

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Blockchain & Bitcoin konference

Blockchain & Bitcoin konference

V pátek 19. 5. 2017 se v pražském konferenčním centru Andel’s konala Blockchain & Bitcoin konference. Řada odborníků a podnikatelů v oboru blockchainu a kryptoměn představila možnosti budoucího směřování tohoto oboru. Speakeři většinou rusky mluvící provenience prezentovali řešení svých firem založená na technologii blockchainu.

Obrázek ke článku Malware KONNI se úspěšně skrýval 3 roky. Odhalil ho bezpečnostní tým Cisco Talos

Malware KONNI se úspěšně skrýval 3 roky. Odhalil ho bezpečnostní tým Cisco Talos

Bezpečnostní tým Cisco Talos odhalil celkem 4 kampaně dosud neobjeveného malwaru, který dostal jméno KONNI. Ten se dokázal úspěšně maskovat od roku 2014. Zpočátku se malware zaměřoval pouze na krádeže citlivých dat. Za 3 roky se ale několikrát vyvinul, přičemž jeho současná verze umožňuje útočníkovi z infikovaného počítače nejenom krást data, ale i mapovat stisky na klávesnici, pořizovat screenshoty obrazovky či v zařízení spustit libovolný kód. Pro odvedení pozornosti oběti zasílali útočníci v příloze také obrázek, zprávu a výhružkách severokorejského režimu či kontakty na členy mezinárodních organizací.

Reklama autora

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý