Vysouvání mechaniky přes Visual Basic
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Vysouvání mechaniky přes Visual BasicVysouvání mechaniky přes Visual Basic

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Vysouvání mechaniky přes Visual Basic

Google       Google       22. 6. 2005       12 142×

Něco málo o tom, jak vysunout a zasunout mechaniku. Plus ještě jak zjistit počet mechanick v PC a jejich písmena.

Reklama
Reklama

Já osobně znám dvě metody. První metoda je pomocí funkce mciSendString. Je to funkce využívající se například při ovládání multimedií. A umožňuje právě ono otevření mechaniky. Otevírá ale pouze primární mechaniku, tedy tu první. Nejdříve si tuto funkci musíme deklarovat. A potom ji zavolat a dát ji potřebné parametry. Tato funkce má rozdílné parametry pokud ji voláme pro zavření nebo pro otevření mechaniky. Celé to pak může vypadat třeba takto:


Private Declare Function mciSendString Lib _
"winmm.dll" Alias "mciSendStringA" _
(ByVal lpstrCommand As String, _
ByVal lpstrReturnString As String, ByVal _
uReturnLength As Long, ByVal hwndCallback As Long) As Long

Private Sub Command1_Click() 'procedura otevření
  mciSendString "Set CDAudio Door Open Wait", _
0&, 0&, 0&
End Sub

Private Sub Command2_Click() 'procedura zavření
  Print mciSendString("Set CDAudio Door Closed Wait", _
0&, 0&, 0&)
End Sub

Druhá metoda je lepší, jelikož si můžeme volit, kterou mechaniku chceme otevřít. A to pomocí externího multimediálního přehrávače WMP. Takže si vlezeme do nabídky komponent a vybereme si WindowsMediaPlayer. Na závěr tedy zdroják.


Private Sub Command1_Click()
  WindowsMediaPlayer1.cdromCollection.Item(0).eject
End Sub

Jak vidíte, není to nic složitého. Tato metoda navíc funguje tak, že pokud je mechanika zavřená, tak ji otevře a pokud je otevřená, tak ji zavře.

Ještě něco. Tady je návod, jak zjistíte počet mechanik.


Print WindowsMediaPlayer1.cdromCollection.Count
Pak můžete otevřít třeba všechny, aniž by vám program hodil chybu a nezapomeňte, že jako index se počítá i nula, ale u počtu mechanik tomu tak není.


Private Sub Command1_Click()
  a = WindowsMediaPlayer1.cdromCollection.Count
  For i = 0 To (a - 1)
    WindowsMediaPlayer1.cdromCollection.Item(i).eject
  Next i
End Sub

Ještě návod jak zjistit, jaké mechaniky jsou v PC:


Private Sub Command1_Click()
  a = WindowsMediaPlayer1.cdromCollection.Count
  For i = 0 To (a - 1)
    WindowsMediaPlayer1.cdromCollection.Item(i).eject
  Next i
End Sub

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

4 názory  —  4 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Jiří ChytilAutor programuje ve VB, zajímá se o elektrotechniku, studuje na SOŠ Elektrotechnické - obor číslicová technika.
Web    

Nové články

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Obrázek ke článku Seznamte se s open source platformou NopCommerce – 1. díl

Seznamte se s open source platformou NopCommerce – 1. díl

Hledáte e-commerce řešení, které si dokážete přizpůsobit podle vašich požadavků? Chcete čistý a srozumitelný kód, se kterým bude radost pracovat? Prozkoumejte s námi možnosti open source projektu NopCommerce. Seriál programování pod NopCommerce vám pomůže překonat první kroky nejistoty a úspěšně zvládnout vývoj pod platformou NopCommerce.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý