Jak to vše začalo
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Jak to vše začaloJak to vše začalo

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vytvořte si vlastní webové stránky. Snadno, rychle a levně přes Saywebpage.com
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno
Laser Game Ostrava

Jak to vše začalo

Google       Google       2. 7. 2005       11 744×

Jak vůbec vznikl nápad založit Programujte.com, co tomu předcházelo a jaké byly tehdejší ideje, předvoj samotného Programujte.com...

Reklama
Reklama

Bylo jednou deštivo, seděl jsem právě ve škole, a přemýšlel, jakou stránku bych tak vytvořil, která by zajímala více lidí a rádi by se tam vraceli. Kde by měli jisté svoje útočiště, přátele apod.. V té době jsem se velmi aktivně věnoval programování, tak jsem si řekl, proč ne zrovna toto téma. Bylo mi ihnd zpočátku jasné, že to nebude velký projekt - já měl minimální zkušenosti, PHP mi nic neříkalo a existovaly spousty stejných a podobně zaměřených webů, kde se touto problematikou zabývali, ať už veleúspěšných, či méně úspěšných. Proto jsem si taky myslel, že se bude jednat převážně o drobounký projekt, a tak se taky stalo.

Nejdříve se jednalo o stránku velmi strohou, levý horní roh zaujímal obrázek z Wordu nesoucí nápis C++ a pod ním byly asi 3 odkazy na lekce k tomuo jazyku. Psal se rok 2001 a já tehdy doslova objevoval web, tvorbu www stránek, internet a vše kolem. Stránka, nesoucí tehdy název visualc.wz.cz , jak vidno, hostovaná na web zdarma, obasahovala postupně stálle více tutoriálů na několik jazyků - nutno říci, že většina byla zkopírovaná z ostatních stránek. Lidem se líbilo, že bylo vše "na jedné hromadě" a mě taky, já byl spokojen, jak se to lidem líbí. postupně web získal slušnou návštěvnost (v rámci amatérského projektu), pohrával jsem si velmi často s grafikou a autorský zákon mi nic neříkal, ani o své existenci...


Takto nějak vypadala enter stránka 2. verze.

Jak vidíte, není to nic, než obrázek vytvořený ve Wordu pomocí panelu kreslení a s použitím stínu a otočení (převod do 3D). Poté nadešla další verze webu - zde jsem objevil tajemství marquee alias použití místo gifu. Úvodní stránka se celá hejbala, efekt byl výtečný :), ale pro slabší PC to bylo trhané (těch marquee tam bylo OPRAVDU mnoho). Ukázal bych obrázky, ale starší verze se, bohužel, kvůli havárii disku nedochovala. Tato verze vypadala celá "ostře" - samé trojúhelníky apod.


Takto vypadal web 4. verze

Všimněte si těch programovacích jazyků - bylo jich opravdu hodně. Už to vypadalo lépe, využíval jsem technologie :) DHTML, přesněji přechodů stránek a menu.. (viditelná, jak jinak, než v IE). Jak jste si jistě všimli, psal se již rok 2003. Nicméně následovala další verze.


Tak vypadala uvítací stránka 5. verze webu

A samotný web vypadal nějak takto:

Tato verze měla delší trvání, přibývali na ní články o tuningu, virech apod. Na to vše jsem byl sám a taky to tak vypadalo. V další verzi již před samotnou hlavní stránkou proběhl nepozorovaně script, který zjistil rozlišení stránky a použitý prohlížeč, a díky tomu přešel automaticky na stránku dělanou pro právě "to" rozlišení a právě "onen" prohlížeč. Stránky tak byly pro všechna rozlišení přístupné.


Tak vypadala uvítací stránka 6. verze


A toto je zase uvítací stránka verze 7

Stránky pak začaly být velmi málo aktualizovány. Nebyla tehdy chuť pokračovat - nebavilo mě HTML. Po nějaké době stránky přešly celkem rychle na 3 různé vzhledy a to tyto:


Web 8. verze


Web ve verzi č. 9


A opět to samé, ovšem verze 10

Zde web skončil - měly zde být právě ony ONLINE kurzy na jazyk C++ - a s tím zanikly veškeré články a tutoriály. Probíhaly přípravy na spuštění našeho/vašeho programujte.com, jak uvidíte v dalším díle.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

3 názory  —  3 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Lukáš ChurýLukáš je šéfredaktorem Programujte, vyvíjí webové aplikace, fascinuje ho umělá inteligence a je lektorem na FI MUNI, kde učí navrhovat studenty GUI. Poslední dobou se snaží posunout Laser Game o stupeň výše a vyvíjí pro něj nové herní aplikace a elektroniku.
Web     Twitter     Facebook     LinkedIn    

Nové články

Obrázek ke článku V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

Už na konci měsíce může zůstat část Čechů bez televizního signálu. Vypínání stávající sítě začne již 27. listopadu v Praze a středních Čechách a do poloviny roku 2020 čeká přechod na nový standard pozemního digitálního televizního vysílání DVB-T2 celou republiku. K naladění nového televizního vysílání musí řada lidí nakoupit modernější zařízení, upravit antény nebo přejít na kabelové či internetové vysílání. 

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Zavádění Master Data Management v praxi

Zavádění Master Data Management v praxi

Předchozím článku jsme si vysvětlili, co jsou to Master Data, kdy je firma obvykle začíná řešit, v jakých krocích postupovat a jak nám může pomoci zvláštní nástroj pro evidenci Master dat. V tomto článku se podíváme na dvou příkladech, jak prakticky začít Master data řešit.

1. Nová Master Data, která potřebujeme někde spravovat
2. Zmapování existujících Master dat a určení jejich vlastníků

Obrázek ke článku 5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

Myslíte si, že máte skvělý nápad na byznys apku a znáte všechno, co potřebujete? Možná vám vývoj software na míru rozmluví Vláďa Skoumal, z firmy studio SKOUMAL vyvijející mobilní aplikace 5.11. 2019 v 18:00 v Impact Hub Praha nebo tento jeho článek.


 

Obrázek ke článku Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Celkem 66 % uživatelů zajímá rozšířená realita v oblasti gamingu. Mezi nimi je i 35 % těch, kteří jinak hry nehrají.
Pro téměř 50 % respondentů by bylo zajímavé zapojení virtuální objektů do reálného světa. Objekty by zůstaly tam, kde je při hře „umístili“.
Až 43 % uživatelů láká využití rozšířené reality ve sportu

Reklama autora

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032019 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý