K odvedení pozornosti uživatele od časově náročných operací při spuštění aplikace se používá Splash (úvodní) obrazovka. Ukážeme si, jak ji vytvořit.
Jak už bylo řečeno, k odvedení pozornosti od náročných nebo déle trvajících operací se používá Splash obrazovka. Tyto úvodní obrazovky využívá například Photoshop, Visual Basic... a spousta dalších.
ukázka Splash obrazovky u Adobe Photoshop 7.0 CE
Postup:
1) vytvořte nový projekt a v něm 2 formuláře a 1 modul
2) první formulář pojmenujte frmSplash a druhý frmHlavni
3) na formulář frmSplash umístěte PictureBox
Pro formulář frmSplash:
BorderStyle = 0
Caption = ""
Icon = (none)
Name = "frmSplash"
Pro PictureBox na formuláři frmSplash:
Appearance = 0
AutoSize = True
BorderStyle = 1
Left = 0
Name = "picLogo"
Picture = "Vaše bitmapa s logem"
Top = 0
4)do Modulu vložte následující kód:
Public Sub Main()
Screen.MousePointer = 11 ' kurzor jako hodiny
frmSplash.Width = frmSplash.picLogo.Width
frmSplash.Height = frmSplash.picLogo.Height
' velikost formuláre je stejná jako velikost bitmapy s logem
frmSplash.Show ' zobrazení Splash obrazovky
'
' zde se mohou nacházet nejaké akce (otevírání databází, ctení z registru...)
'
Unload frmSplash ' zavre Splash okno
Screen.MousePointer = 0 ' kurzor jako sipka
frmHlavni.Show ' zobrazení hlavního formuláre
End Sub
5) nakonec v okně Vlastnosti projektu nastavte startovací formulář na Sub Main
Zde si můžete stáhnout ukázku.