Recenze knihy 3ds max6 animace a vizuální efekty...
Něco o autorovi
Sanford Kennedy, autor knihy, už od roku 1978 pracuje na návrzích vizuálních efektů a konstrukci počítačově ovládaného kamerového vybavení. Svou kariéru 3D grafika zahájil roku 1992 a od roku 1996 začal 3ds max vyučovat, což dělá dodnes. V nynější době max vyučuje na dvou univerzitách v Los Angeles. Autor je taky majitelem počítačového animovaného studia Sanford Kennedy Design též v Los Angeles. Kennedy už spolupracoval více než na 50filmech jako je třeba X men 2.
Proč vlastně tato kniha vznikla?
Při vyučování animace na univerzitě Kennedy pozoroval, že studenti mají problém s aplikováním komplexních nástrojů, tak se tedy rozhodl napsat tuto knihu.
Kniha začíná přehledem vlastností animací a vizuálních efektů, následuje vytváření prostředí, modelování mužských a ženských postav, kosterní nastavení, animace postav, metoda lip-syne, vizuální efekty, koncepty pokročilé animace, osvětlení a renderování, animace motion capture, kompozice a pluginy.
Kniha je tedy určena pro pokročilé a odborníky, ale bez větších problému by to měl zvládnout i začátečník.
Knížka také obsahuje přílohy na CD. Naleznete na něm jak zdrojové scény k jednotlivým kapitolám, tak knihovny materiálů, pluginy, mapy textury a animovanou scénu ze snímku Homing Instinkt.
A můj názor?
Tuto knížku vřele doporučuji všem, kteří rádi dělají v maxu. Budete překvapeni mnohými možnostmi, o kterých jste ani nevěděli. Knížka vás třeba provede při tvorbě animovaného filmu a ukáže vám, jak vymodelovat postavy, vlasy, šaty a jak animovat. Myslím, že si ji určitě oblíbíte. Zatím neznám jinou knížku, která by vás provedla tak dokonale přes modeling, animaci až k atmosférickým nebo částicovým efektům. Já osobně při čtení této knížky doslova „slintám“.
Obrázky:
Kapitoly:
Kapitola 1. Základy 3ds max 6 pro animaci a vizuální efekty, podává přehled vlastností a funkcionality 3ds max 6
Kapitola 2. Výroba počítačově animovaného filmu, popisuje proces vytvoření krátkých animovaných filmů i celovečerního animovaného filmu.
Kapitola 3. Modelování prostředí, staveb a vetřelců, popisuje tvorbu světa se stavbami a vetřelci.
Kapitola 4. Dokončení postavy upířího vetřelce,
Kapitola 5. Konstrukce obecného modelu postavy, na modelu mužské postavy popisuje techniku modelování z křivek a plátů.
Kapitola 6. Dokončení obecného plátového modelu postavy Dr. Qulna.
Kapitola 7. Nastavení postavy pomocí kostí, popisuje tvorbu a nastavení kostry pomocí kostí 3ds max
Kapitola 8. Příprava na animaci postav.
Kapitola 9. Animace postav, vysvětluje techniky ruční a lip-sync animace.
Kapitola 10. Animace scény.
Kapitola 11. Vizuální efekty, přiblíží částicové a atmosférické vizuální efekty.
Kapitola 12. Pokročilá animace, popisuje dynamiku a jiné pokročilé animační techniky.
Kapitola 13. Materiály a textury, obsahuje proces aplikování textur na model.
Kapitola 14. Osvětlení a renderování, popisuje osvětlení a renderování pomocí radiozity a modulu Mental Ray.
Kapitola 15. Charakter studio 4, popisuje animaci motion capture a animaci davu
kapitola 16. Combustion 3, Kompozice a 2D vizuální efekty, popisuje kompozici a 2D čističové vizuální efekty v aplikaci combustion 3.
Kapitola 17. Pluginy.