Hardware: Úvod
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Hardware: ÚvodHardware: Úvod

 

Hardware: Úvod

Google       Google       29. 3. 2006       12 079×

V tomto úvodním díle seriálu o Hardware se dozvíte, proč tento seriál vznikl a co se všechno dozvíte po jeho přečtení.

Reklama
Reklama

Zdrávím všechny, které už nebáví mít jen kusé informace o tom, co téměř každý den používají. Ano, mluvím o vašem PC. Taková spousta lidí ho používá a jejich znalosti o něm jsou natolik mizivé, že jsme se rozhodli napsat seriál pro ty, kteří chtějí toto změnit a vědět, jak ta hučící mašina pod stolem pracuje. Ano, jistě někdo zvás může namítnout, že už něco o HW zaslechla, že i možná tuší, jak to pracuje, ale v tomto seriálu o hardware se budeme snažit umístit do jednotlivých dílů co nejvíce možných informací daného tématu, abyste po jeho kompletním přečtení mohli řici ano, rozumím svému počítači.

A zde je seznam témat jednotlivých dílů tohoto seriálu. Jak vidíte, tak jsou zde všechna možná témata z oblasti PC.

1. Obsah skříně - co všechno se nachází ve skříni.

2. Skříně - typy, popis AT, ATX, BTX.

3. Zdroje - vysvětlení zdrojů ATX a BTX.

4. Mainboard (základní deska) - informace o práci chipsetu, BIOSu, sběrnic atd.

5. Procesory - procesory řídí celé PC a v tomto dílu se podíváme na to, jakým způsobem.

6. Komunikace mikroprocesoru a okolí (IRQ, DMA atd.) - zde se dočtete o systémových zdrojích.

7. Paměti - RAM, SRAM, DRAM, refresh, Dual Channel - všechno a ještě další bude vysvětleno.

8. HDD - Logická a fyzická struktura, SATA, ATA atd.

9. Optické mechaniky - CD a DVD.

10. Grafické karty - vše ohledně GPU, videopaměti, shaderech apod.

11. LCD displeje, monitory - zajímá vás, jak váš monitor pracuje? V tomto dílu se to dozvíte.

12. Čtečky, disketové mechaniky, zálohová média a přenos dat - toto všechno a více o zálohování a jeho médiích se dozvíte v tomto dílu.

13. Sítě, komunikace - Internet, Wi-Fi, Bluetooth, LAN, WAN, něco o protokolech apod.

14. Zvuková zařízení - Zvukové karty , reprosoustavy.

15. Vstupní zařízení - Myš, klávesnice.

16.Další příslušenství - Tiskánry, skenery, webkamery, TV karty.

17. Porty - USB, Firewire, LPT, COM …

18. Notebooky - I když nejde klasické PC, ale je to přenosný počítač, tak si o něm taky něco povíme.

19. Setup - Nastavením BIOSu vás provedeme v této části.

20. Sestavy do 12 000,- - vybíráme sestavu do 12 000,-.

21. Sestavy do 20 000,- - vybíráme sestavu do 20 000,-.

22. Sestavy do 30 000,- - vybíráme sestavu do 30 000,-.

23. Sestavy snů - aneb jak by to vypadalo nebýt omezen penězy.

Věříme, že se budete těšit na další a další díly. Články by měly přibývat snad v rozmezí dvou týdnů.













×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

4 názory  —  4 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor se zabývá tvorbou webových aplikací, interaktivní reklamou a webdesignem.
Web    

Nové články

Obrázek ke článku RAD Studio a Windows Store

RAD Studio a Windows Store

RAD Studio je první vývojové prostředí se zabudovanou podporou balení aplikací typu Win32 a Win64 pro jejich umístění a šíření prostřednictvím Windows 10 Store.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

V dnešní době, kdy většina softwaru pro mobilní aplikace je tvořena a distribuována průběžně, mnohdy do celého světa je třeba zajistit také průběžnou automatizaci testování mobilního softwaru. V případě mobilních aplikací pro Android a iOS začíná být problém, jak testovat na obrovském množství kombinací HW variant, rozměrů, edic operačních systémů různých výrobců v různých částech světa na reálných zařízení. Simulátory a emulátory nejsou většinou to pravé. Pokud již testuji, jak si udělat vlastní beta distribuci opravdovým reálným testerům napříč platformami?

Obrázek ke článku Funkcie main vo Windows API

Funkcie main vo Windows API

V tretej časti seriálu o Windows API budeme hovoriť o funkčných prototypoch main. Funkčný prototyp je tvorený názvom funkcie a typom signatúry, pričom sa vynecháva telo funkcie. 

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý