Přídavný displej k PC I.
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Přídavný displej k PC I.Přídavný displej k PC I.

 

Přídavný displej k PC I.

Google       Google       15. 4. 2006       15 628×

Sestrojte si vlastní displej k PC, v základu vám budou stačit dvě věci – onen inteligentní displej a jeden kabel. Nepovinně to celé můžete obohatit o dva potenciometry a regulovat si tak svit a kontrast displeje. Pokud si tedy chcete něco takového postavit nebo jste jen zvědaví, čtěte dál.

Reklama
Reklama

Důležitý je především výběr displeje. Jeho rozměry mohou být různé – 2 řádky a na každém 8 znaků, 1 řádek a na každém 16 znaků… Ty se značí jako 8*2, 16*1, 16*2, 20*2, 24*2, 16*4, 20*4 až po 40*2 a 40*4. Cena se samozřejmě odvíjí od velikosti – čím větší, tím víc. V rozmezí od 150 až po 1000 Kč.

Displej ale vybíráme také podle toho, zda je pozitivní či negativní. S pozitivními se setkáváme často u kalkulaček apod., negativní jsou přesně opačné – celý displej je tmavý, jen zobrazované znaky jsou světlé. Dále volíme barvu. Od těch se zelenožlutým pozadím, jaké jsou u pokladen, přes šedé, červené k modrobílým. Modré s bílým textem, ale i bílé s modrým textem vypadají asi nejlépe, ale to zaleží na vkusu jednotlivce. Potom se takto jedná o to, zda je displej podsvícen. To také podstatně zvýší jeho cenu.

Na to, co je na trhu, se můžete podívat třeba zde: www.matrixorbital.com A nakupovat můžet třeba zde: www.gme.cz

Druhá část, kterou bezpodmínečně potřebujme, je propojovací kabel. No řeknu to asi takto: Dělat si vlastní je poněkud scestné, takže si zajdeme do obchodu a koupíme si kabel k tiskárně (samozřejmě do paralelního portu) podle toho, jakou délku chceme. Odpájíme ten konec, co se strká do tiskárny, a pak už jen podle schématu připájíme k displeji. Ale dostneme se k problému – musíme externě přivést napájení. Možnosti jsou dvě. První je brát ho ze zdroje, vyvést tedy z case jeden vodič (drát) a připojit ho. Anebo potom ze sedmého pinu Game portu. Toto řešení jsem ovšem opustil, protože bych musel jít do obchodu pro konektor. Ale časem se k němu uchýlím protože Game port nevyužívám.

Bude to vypadat asi takto:

Na tomto obrázku je připojeno vše podle schématu. Až na to, že tam nemám regulaci podsvícení, mám ho nastavené na kostnatí hodnotu, ale ne naplno, je to sražené odporem, který vidíte (ta součástka s barevnými pruhy). Toto schéma pochází ze stránek www.jalcds.de.

Další možností je zapojení, které vám umožňuje softwarově vypínat a zapínat podsvětlení displeje, a to pomocí tranzistoru:

Opět záležitost na pár chvil. Pokud se ale rozhodnete stavět si displej 40*4, tak se budete muset jít podívat na stránky www.jalcds.de, kde jsou pro ně v sekci schémat zapojení.

Ještě se vrátíme ke kontrastu, pokud tedy chceme. Při zapojení bez potenciometru se nastavení realizuje tím, že pin 3 na displeji připojíme k pinu 1. Pokud nebudeme chtít regulovat ani podsvícení, stačí napájecí napětí připojit mezi anodu a katodu. Já jsem volil ještě odpor, aby to moc nezářilo.

Ještě je vhodné displej někam umístit. Do nějakého obalu, to se mi zatím nepovedlo, mám něco v plánu. Až to podniknu, určitě sem dám vědět.

To je tedy z hardwarové stránky vše, jen ještě přidám pár fotek. O tom, jak se softwarem, si povíme příště.







×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Jiří ChytilAutor programuje ve VB, zajímá se o elektrotechniku, studuje na SOŠ Elektrotechnické - obor číslicová technika.
Web    

Nové články

Obrázek ke článku RAD Studio a Windows Store

RAD Studio a Windows Store

RAD Studio je první vývojové prostředí se zabudovanou podporou balení aplikací typu Win32 a Win64 pro jejich umístění a šíření prostřednictvím Windows 10 Store.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

V dnešní době, kdy většina softwaru pro mobilní aplikace je tvořena a distribuována průběžně, mnohdy do celého světa je třeba zajistit také průběžnou automatizaci testování mobilního softwaru. V případě mobilních aplikací pro Android a iOS začíná být problém, jak testovat na obrovském množství kombinací HW variant, rozměrů, edic operačních systémů různých výrobců v různých částech světa na reálných zařízení. Simulátory a emulátory nejsou většinou to pravé. Pokud již testuji, jak si udělat vlastní beta distribuci opravdovým reálným testerům napříč platformami?

Obrázek ke článku Funkcie main vo Windows API

Funkcie main vo Windows API

V tretej časti seriálu o Windows API budeme hovoriť o funkčných prototypoch main. Funkčný prototyp je tvorený názvom funkcie a typom signatúry, pričom sa vynecháva telo funkcie. 

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý