Elektrotechnika – Články – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Elektrotechnika – Články – Programujte.comElektrotechnika – Články – Programujte.com

 

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Před dvěma lety jsme si postavili Laser Arénu, teď stavíme jedenáctou v Mongolsku

Před dvěma lety jsme si postavili Laser Arénu, teď stavíme jedenáctou v Mongolsku

Je to přibližně dva roky, co jsem zde psal článek, jak jsme Laser Arénu stavěli, proč jsme se tak rozhodli a v čem jsme chtěli být jiní. Od té doby jsme postavili řadu Laser Arén u nás, vstoupili na Slovensko a dokonce jednu postavíme i v Mongolsku. Na veletrhu zábavy ve Švédsku jsme navíc zjistili, že máme nejdetailnější výsledky ze hry na světě vůbec.

Obrázek ke článku Aplikace IO Expandéru s moduly IQRF II

Aplikace IO Expandéru s moduly IQRF II

V předchozím článku jsme si vytvořili desetikanálový dálkový ovladač s modulem IQRF. V závěru jsme si slíbili, že doplníme indikaci vybité baterie a vytvoříme dva typy přijímačů. Jeden bude pouhým převodníkem na sériovou linku, druhým pak bude šestnáctikanálový programovatelný spínač. Pro jednoduchost si práci rozdělíme a v dnešním článku zůstaneme pouze u prvního.

Obrázek ke článku Aplikace IO Expandéru s moduly IQRF

Aplikace IO Expandéru s moduly IQRF

Před několika lety běžel na serveru HW.cz seriál o využití modulů IQRF. V článcích jsem se soustředil především na popis základních vlastností modulů a jednoduché praktické ukázky. S odstupem času bych rád na seriál navázal a představil několik praktických aplikací modulů IQRF, ale i jiných, k nim připojených zajímavých součástek. V dnešním článku půjde o aplikaci IO expandéru připojeného k modulu IQRF, a to ve funkci dálkového ovladače s více tlačítky.

Obrázek ke článku Vývoj USB ovládača – 4. časť

Vývoj USB ovládača – 4. časť

Zatiaľ čo v predchádzajúcich častiach sme sa venovali vývoju softvéru pre zariadenie, v tých nasledujúcich budeme pracovať na softvéri ovládača a na klientskej aplikácií, ktorá bude s pomocou ovládača komunikovať s našim zariadením.

Obrázek ke článku Vývoj USB ovládača – 3. časť

Vývoj USB ovládača – 3. časť

V tretej časti dokončíme kód pre naše USB zariadenie. Využijeme 3 rôzne prenosové módy na komunikáciu s hostom, ktorý bude následne vedieť ovládať LED diódy, kresliť na obrazovku a čítať teplotu procesora spolu so stavom tlačidiel na vývojovej doske.

Obrázek ke článku Vývoj USB ovládača – 2. časť

Vývoj USB ovládača – 2. časť

V tejto časti sa oboznámime s hardvérom, ktorým bude vývojová doska pre ARM mikroprocesor SAM3X8H od Atmelu. Ukážeme si ako pomocou Atmel Software Framework umožniť nášmu procesoru komunikovať pomocou USB a popíšeme si, ako bude naše zariadenie fungovať.

Obrázek ke článku Vývoj USB ovládača – 1. časť

Vývoj USB ovládača – 1. časť

USB je dnes najrozšírenejším rozhraním používaným k pripojeniu zariadení či už k počítaču, alebo medzi sebou. V tomto seriáli si ukážeme, ako sa postupne dopracovať k USB ovládaču, ktorý bude komunikovať s našim zariadením. Tým bude vývojová doska osadená mikroprocesorom s architektúrou ARM Cortex-M3, Atmel SAM3X8H. V prvej časti sa budeme venovať princípu, ako USB funguje a taktiež základným pojmom, s ktorými sa pri práci s USB stretnete a je potrebné ich vedieť.

Obrázek ke článku Programování PICAXE 08M

Programování PICAXE 08M

Procesory řady PICAXE jsou populární hlavně díky tomu, že k jejich programování nepotřebujete žádný nákladný programátor. Postačí vám k tomu doma vyrobený, který navíc zvládne udělat každý. Zde si krok za krokem popíšeme postup výroby a jeho následné použití.

Hardware 6: Monitory

Ako pracujú LCD, CRT a plazmové monitory, čím sa líšia a ich plusy a mínusy.

Obrázek ke článku Zajímavý efekt s LED

Zajímavý efekt s LED

Ukážeme si, jak pomocí 8 LED řízených jednočipem AT89C2051a motoru vytvoříme nápis, případně jiné grafické prvky v prostoru.

Anemometr

Možná jste si jen někdy chtěli změřit rychlost větru, možná jste meteorologický nadšenec a možná vás prostě přestavování starých věcí na něco užitečnějšího vzrušuje stejně jako mě. Každopádně vám ukážu, jak si sestavit jednoduchý anemometr. Předem se však omlouvám všem uživatelům Windows, kteří si budou muset naprogramovat vlastní řešení „tahání“ dat.

Práce s LCD

V minulém díle jsme si naprogramovali jednoduchý voltmetr. Při jeho návrhu jsem vynechal popis komunikace s LCD a někteří z vás mi dali jasně najevo, že by se o něm rádi něco dozvěděli. Dnes si tedy ukážeme, jak na to.

Novinky u PK-DESIGN

PK-DESIGN připravuje nový programátor pro čipy AVR. My vám přinášíme první dojmy…

AVR a AD převodník

Minulé dva díly byl zaměřeny prakticky. Dnes si uvedeme nějakou tu teorii k AD převodníku procesorů AVR a ukážeme si jednoduchý příklad, jak jej použít.

Praktický příklad II

V minulém díle jsme si ukázali praktický příklad na využití UART v C. Dlužíme si ale řešení v assembleru, které si ukážeme dnes. Řešení je, jako vždy, o něco složitější. Především bylo nutné vyřešit načítání řetězců z paměti programu pomocí instrukce LPM.

Obsluha maticové klávesnice 3x4 tlačítka (ASM51) jednochipem

V tomto článku hodlám rozebrat problematiku obsluhy jednoduché maticové klávesnice 3×4 tlačítka. Bude zde rozveden postup připojení k mikroprocesoru (jednochipu), detailnější rozbor vlastní obsluhy a také příklad programu pro x51. Tento příklad můžete využít při tvorbě vlastní aplikace, popřípadě si jej libovolně modifikovat pro vlastní účely.

Praktická úloha I

Dodnes jsme vlastně delali jen neúčelné programy sloužící výhradně pro studium procesoru. Dnes si za pomoci předchozích znalostí vytvoříme jednoduchý program, který bude komunikovat s PC a sdělovat mu, jaké klávesy jsou stisknuty.

Výsledky 1-30 z celkem 95 nalezených
1  2  3  4     
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý