Nebojte se druhé ruky
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Nebojte se druhé rukyNebojte se druhé ruky

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vytvořte si vlastní webové stránky. Snadno, rychle a levně přes Saywebpage.com
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno
Laser Game Ostrava

Nebojte se druhé ruky

Google       Google       27. 5. 2006       16 001×

Nač si dát pozor při nákupu staršího notebooku? Existuje několik zásad, s jejichž znalostí se při výběru použitého notebooku nespálíte. Zjistili jsme u odborníků, jaké jsou nejčastější závady repasovaných přenosných počítačů.

Reklama
Reklama

Nákup staršího notebooku může být velmi zajímavou náhradní volbou k pořízení nového přístroje především při omezených finančních prostředcích. Přibližně za polovinu ceny nového lze totiž zakoupit použitý notebook velmi dobrých technických parametrů. Výrazně levněji pořídíte také exkluzivnější modely, například malé subnotebooky s hmotností pohybující se okolo jednoho kilogramu.

Na inzerát, nebo repasovaný?

Použitý notebook můžete zakoupit dvěma způsoby: buďto koupíte notebook od předchozího uživatele například na inzerát, nebo zajdete do specializovaného obchodu a koupíte si přístroj odborně připravený – takzvaně repasovaný. Oba způsoby mají svá pro i proti – zatímco notebook koupený na inzerát nebo od známého může být levnější a získáte k němu velké množství (většinou ale nelegálního) softwaru, v případě jakýchkoli problémů vám zůstanou oči pro pláč, protože oprava staršího notebooku ve značkovém servisu výrobce může snadno převýšit cenu, za kterou jste jej pořídili. Naproti tomu repasovaný notebook pořídíte dráž a nanejvýš s OEM licencí operačního systému, většina solidních prodejců však na repasovaný přístroj dává roční záruku, a než uvolní notebook do prodeje, podrobí jej důkladnému testování. Je tedy na vás, nakolik jste ochotni riskovat.

Když se porouchá

Velmi překvapivé je procento reklamovaných repasovaných notebooků: za minulý rok se zpět do servisu firmy Device vrátila pouze tři procenta takto opravených přístrojů. Zajímavé je, že stejné procento reklamací uvádějí u svých nových levnějších modelů notebooků v ceně do třiceti tisíc přímo výrobci.

Nejčastější závady notebooků

Jsou stále stejné bez ohledu na to, zda se jedná o nový nebo repasovaný kousek. Mezigeneračně se však liší. Především u notebooků vyrobených přibližně před rokem 2001 se lze velmi často setkat s problémem hran kláves otisknutých v displeji. Toto otlačení najdete na většině notebooků této generace bez ohledu na jejich výrobce. U novějších modelů jsou na závady nejcitlivější dobíjecí akumulátory, především životnost NiMH modelů v levnějších přístrojích většinou nepřekračuje tři roky. Zajímavým řešením tohoto problému může být repas akumulátoru nebo nákup levnějších neoriginálních článků. Především při častém přenášení notebooků dochází k problémům s jejich pevnými disky, kterým nesvědčí především otřesy a časté změny teplot. Ty jsou v našich zeměpisných šířkách především v zimním období jejich velkým zabijákem. Prach je nepřítelem také optických mechanik – čočka čtecího laseru se zkrátka může při častém použití mimo kancelář časem poškrábat. Dále se možná setkáte také s drobnými kosmetickými vadami displeje, především s nefunkčními body, otlačeným displejem nebo nerovnoměrným podsvitem. Právě podsvícení displeje časem ztrácí na intenzitě.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

1 názor  —  1 nový  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Lukáš ChurýLukáš je šéfredaktorem Programujte, vyvíjí webové aplikace, fascinuje ho umělá inteligence a je lektorem na FI MUNI, kde učí navrhovat studenty GUI. Poslední dobou se snaží posunout Laser Game o stupeň výše a vyvíjí pro něj nové herní aplikace a elektroniku.
Web     Twitter     Facebook     LinkedIn    

Nové články

Obrázek ke článku V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

Už na konci měsíce může zůstat část Čechů bez televizního signálu. Vypínání stávající sítě začne již 27. listopadu v Praze a středních Čechách a do poloviny roku 2020 čeká přechod na nový standard pozemního digitálního televizního vysílání DVB-T2 celou republiku. K naladění nového televizního vysílání musí řada lidí nakoupit modernější zařízení, upravit antény nebo přejít na kabelové či internetové vysílání. 

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Zavádění Master Data Management v praxi

Zavádění Master Data Management v praxi

Předchozím článku jsme si vysvětlili, co jsou to Master Data, kdy je firma obvykle začíná řešit, v jakých krocích postupovat a jak nám může pomoci zvláštní nástroj pro evidenci Master dat. V tomto článku se podíváme na dvou příkladech, jak prakticky začít Master data řešit.

1. Nová Master Data, která potřebujeme někde spravovat
2. Zmapování existujících Master dat a určení jejich vlastníků

Obrázek ke článku 5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

Myslíte si, že máte skvělý nápad na byznys apku a znáte všechno, co potřebujete? Možná vám vývoj software na míru rozmluví Vláďa Skoumal, z firmy studio SKOUMAL vyvijející mobilní aplikace 5.11. 2019 v 18:00 v Impact Hub Praha nebo tento jeho článek.


 

Obrázek ke článku Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Celkem 66 % uživatelů zajímá rozšířená realita v oblasti gamingu. Mezi nimi je i 35 % těch, kteří jinak hry nehrají.
Pro téměř 50 % respondentů by bylo zajímavé zapojení virtuální objektů do reálného světa. Objekty by zůstaly tam, kde je při hře „umístili“.
Až 43 % uživatelů láká využití rozšířené reality ve sportu

Reklama autora

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032019 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý