C++/C – 1. díl – Vznik, vývoj a charakteristika jazyka C++
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

C++/C – 1. díl – Vznik, vývoj a charakteristika jazyka C++C++/C – 1. díl – Vznik, vývoj a charakteristika jazyka C++

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

C++/C – 1. díl – Vznik, vývoj a charakteristika jazyka C++

Google       Google       3. 10. 2006       22 755×

Programovací jazyk C byl vytvořen v Bellových laboratořích AT&T. Záměrem bylo napsat jazyk pro snadnou a přenositelnou implementaci Unixu, což se podařilo a jazyk C je využíván v menších i ve větších obměnách do dneška.

Reklama
Reklama

Jazyk C tedy původně vznikl jako systémový jazyk pro systémové programátory. Nicméně s postupem času se s C a Unixem seznamovali studenti na vysokých školách, odcházeli do praxe a začali používat C i jinde. Uživatelé přirozeně požadovali, aby C bylo nejen mocným prostředkem, ale i bezpečným a přehledným jazykem. Postupně se upouštělo od „fint“.

Pojem ISO norma jazyka C definuje programovací jazyk všeobecného použití. ISO je zkratkou slov International Standards Organisation. ISO norma jazyka C je bezpečnější, než byl původní jazyk K&R C. Současně je důležité, že většina zdrojových textů, napsaných před vydáním normy, je novými překladači přijímána.

Překladače C nabízí řada nezávislých producentů programového vybavení. Dostupné jsou i verze volně (bezplatně) šiřitelné. Hlavní ale je že C, je k dispozici prakticky pro libovolné technické vybavení (hardware). Budeme-li ISO normu jazyka C dodržovat, máme velkou šanci, že budeme schopni přenést zdrojový text na jiný stroj (s jiným procesorem i OS), program přeložit, spojit s funkcemi z knihoven a konečně i spustit. Rozhodně by neměly vyvstat neřešitelné problémy (zní to pěkně, ale jak uvidíte, v praxi vždycky budou nějaké ty problémy).

S postupem doby se nezastavila ani teorie programování. Jestliže jazyk C umožňuje psát programy téměř modulárně, dnešní trend vyžaduje i podporu objektového přístupu. V roce 1986 publikoval Stroustrup knihu The C++ Programming Language, kde definuje nový programovací jazyk C++. Jedná se o objektové rozšíření jazyka C. Počátkem devadesátých let pak bylo i C++ normalizováno.

Ve druhé polovině devadesátých let je pouhá podpora objektového přístupu nepostačující, vzniká jazyk Java. Na rozdíl od C++ nepřejímá z C bezmyšlenkovitě vše, a některé prvky dokonce záměrně nepodporuje, například ukazatele, nicméně opět staví na syntaxi jazyka C. Nicméně vývoj programování i vazby C++ a Javy na jazyk C jistě dokládají trvající užitečnost znalosti jazyka C. Použitelnost C je prokázána generacemi programátorů a desetiletími nasazení.

Proto se začneme věnovat vývoji postupně složitějších a složitějších aplikací v jazyku C/C++. Na konci se naučíme i tvořit vlastní hry v jazyce C++, což určitě každý uvítá.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

1 názor  —  1 nový  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Zajímám se o tvorbu webů v jazycích HTML a PHP. A také softwarové a hardwarové novinky.

Nové články

Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com. Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Celý článekGoogle2. listopadu 2017PR
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý