C & C++ – Články – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

C & C++ – Články – Programujte.comC & C++ – Články – Programujte.com

 

Obrázek ke článku Funkcie, makrá a dátové typy vo Windows API

Funkcie, makrá a dátové typy vo Windows API

V druhej časti seriálu o Windows API si povieme niečo o funkciách, makrách a dátových typoch. Spomenieme tiež dôležitý pojem handleru. Pri štúdiu Windows API funkcií je treba mať na pamäti fakt, že pre Microsoft bola spätná kompatibilita jednou z dôležitých priorít.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Úvod do aplikačného programového rozhrania Windows API

Úvod do aplikačného programového rozhrania Windows API

Tento článok je úvodom k sérii o aplikačnom programovom rozhraní Windows API. V ňom si predstavíme Windows API a integrované vývojové prostredie Pelles C, v ktorom budeme vytvárať svoje aplikácie. V tomto seriáli budeme predpokladať, že čitateľ ovláda aspoň základy programovacieho jazyka C.

Obrázek ke článku Velká Recenze: Nová verze vývojového nástroje RAD Studio 10 Seattle z pohledu Miroslava Viriuse

Velká Recenze: Nová verze vývojového nástroje RAD Studio 10 Seattle z pohledu Miroslava Viriuse

Na samém konci srpna tohoto roku uvolnila firma Embarcadero Technologies opět novou verzi svých vývojových nástrojů, jež nese tentokrát označení RAD studio 10 Seattle. I když skok v číslování – předchozí verze nesla číslo 8 – naznačuje, že jde o produkt šitý na míru Windows 10, jedná se o nástroj pro vývoj aplikací pro 32bitová a 64bitová Windows, Mac OS X, iOS, Android a IoT (Internet věcí).

Obrázek ke článku Recenze: Nová verze vývojového nástroje RAD Studio XE7 z pohledu Miroslava Viriuse

Recenze: Nová verze vývojového nástroje RAD Studio XE7 z pohledu Miroslava Viriuse

V září uvolnila firma Embarcadero Technologies další verzi svých vývojových nástrojů označenou RAD Studio XE7. Podobně jako předchozí verze umožňuje vyvíjet podnikové aplikace pro 32bitová a 64bitová Windows, Mac OS X, iOS a Android, a to i pro několik z těchto prostředí zároveň. Jeho nejdůležitějšími součástmi jsou C++Builder a Delphi – vývojové nástroje založené na programovacích jazycích C++ a Object Pascal.

Obrázek ke článku Programování pro Windows v C++ – úvod

Programování pro Windows v C++ – úvod

Ukážeme si, že psát aplikace pro Windows bez použití hotových knihoven či frameworků nemusí být tak frustrující, jak se zdá. V tomto a návazných článcích si ukážeme, jak efektivně vytvářet rychlé a relativně nenáročné aplikace v C++ a Win API.

Obrázek ke článku Zobrazení průběhu na hlavním panelu nebo v tooltipu za pomoci WinAPI

Zobrazení průběhu na hlavním panelu nebo v tooltipu za pomoci WinAPI

Po přechodu na Windows 7 mě zaujala možnost zobrazování průběhu v titulku okna na hlavním panelu (Taskbaru). V tomto článku vám ukážu, jak ji dostat do aplikace i se starší verzí SDK. A pro majitele
starších Windows, aby také něco viděli, uděláme zobrazení průběhu (procent) pomocí tooltipu.

Obrázek ke článku Aplikace ve Win32 API - 'průzkumník' a záložky

Aplikace ve Win32 API - 'průzkumník' a záložky

V předchozím dílu jsme si do naší aplikace přidali menu a tlačítkovou a stavovou lištu. V tomto díle si rozšíříme aplikaci ještě o jednu komponentu, a to TabCtrl (záložky). A ukážeme si použití víceřádkového editačního pole.

Obrázek ke článku FTP pristup v C++

FTP pristup v C++

V tomto článku sa pozrieme na komunikáciu pomocou protokolu ftp. Ukážeme si, ako sa dá nadviazať spojenie s ftp servom, a ako nahrávať a sťahovať súbory.

Obrázek ke článku Aplikace ve Win32 API - 'průzkumník'

Aplikace ve Win32 API - 'průzkumník'

V předchozím dílu jsme si ukázali tvorbu komponent a nyní je na řadě slíbená první aplikace, která bude "něco dělat" a na které si ukážeme využití komponent: jednoduchá verze průzkumníka.

Obrázek ke článku Sťahovanie súborov z internetu pomocou C/C++

Sťahovanie súborov z internetu pomocou C/C++

Jednoduché riešenie pre vaše programy, ktoré potrebujú sťahovať súbory z Internetu. Ak ste uvažovali o rozšírení svojej aplikácie alebo minimálne vašich vedomostí o možnosť sťahovať dáta z Internetu pomocou C++, tak po prečítaní tohto článku by vám to nemalo robiť problém.

Obrázek ke článku Surové (raw) pakety - přímá komunikace se síťovou kartou

Surové (raw) pakety - přímá komunikace se síťovou kartou

WinPcap nám umožňuje posielať/prijímať celé pakety „priamou“ komunikáciou so sieťovou kartou. Ukážeme si, ako túto možnosť využiť v náš prospech. WinSock je sada hneď niekoľkých vrstiev protokolov, ktoré zjednodušujú prácu so sieťou.

Obrázek ke článku Aplikace ve Win32 API - GUI komponenty

Aplikace ve Win32 API - GUI komponenty

Obsahem tohoto dílu budou komponenty grafického uživatelského rozhraní. Ať už se bude jednat o komponenty existující nebo o komponenty, které si vytvoříme.

Základní implementace MySQL v C/C++

Na začiatok je potrebné podotknúť, že v dnešnej dobe, v ktorej je komplikovaný ako samotný návrh, tak aj tvorba aplikácií, je využívanie uý navrhnutých a stabilných systémov veľkou výhodou. MySQL pozná skoro každý programátor, ktorý pracuje či už na vývoji alebo správe webovej stránky. V mnohých prípadoch je potrebné takéto technológie používať aj vo vývoji desktopových aplikácií. Rád by som teraz osvetlil základné kroky k implementácii MySQL do vášho projektu.

Obrázek ke článku Aplikace ve Win32 API - první okno

Aplikace ve Win32 API - první okno

V tomto díle rozšíříme knihovnu tak, abychom mohli dosáhnout nějakého prvního viditelného výsledku, tj. abychom mohli vytvořit první aplikaci (pokud se tak dá oknu, které lze pouze zavřít, říkat).

Obrázek ke článku Aplikace ve Win32 API - úvod

Aplikace ve Win32 API - úvod

Neměl by to být klasický výukový seriál, jehož primárním cílem je něco (dopodrobna teoreticky) vysvětlit. Nemyslím si, že bych dosáhl takové úrovně, abych mohl někoho učit. Tento seriál berte jako námět, jak se daná věc dá také dělat. A jeho výsledkem by měla být spíše tvorba "užitečného kódu", který se může hodit a lze ho dále (opakovaně) využít. Jednotlivé díly by tak měly obsahovat více programového kódu než psaného textu (snad bude první díl v tomto ojedinělou výjimkou).

Win API - Správy a LISTBOX

V tomto dieli sa budeme venovať vzájomnej komunikácii medzi oknami a na záver si ukážeme vytvorenie ovládacieho prvku LISTBOX. Pôvodne mal byť tento článok o niečom inom (FTP), ale presunieme si to do ďalšieho dielu.

Direct3D - 1.časť

Podnet k napísaniu tohto článku som dostal, keď som si čítal priania na články a našiel som tému „Direct X a C++“. Uvedomil som si, že na slovenskom a českom internete nie sú takmer žiadne informácie na túto tému a teraz je čas to napraviť.

C++ – struktury

Dneska si urobíme úvod do štruktúr, posledné kapitoly boli skôr teoretického charakteru. Ani tento diel nebude výnimkou.

Obrázek ke článku Seriál OpenGL - 3. díl

Seriál OpenGL - 3. díl

Jak jsem slíbil minule, dnes se budeme zabývat maticemi v OpenGL a také tím, jak fungují abstrakce prostoru.

Návrhový vzor Factory v C++

V poslední době, hlavně s rozmachem objektových jazyků jako JAVA, se čím dál tím víc začínají používat slova jako návrhové vzory. V tomto článku vám chci představit jednu z možných implementací návrhového vzoru Factory. Nepůjde však o žádný osvědčený kód, který byl publikován v knihách nebo na Internetu, ale o vysvětlení toho, co Factory je a o trochu odlišnější formy implementace.

Oracle C++ Call Interface – 4. Select a metadáta

Neviem ako vy, ale ja som z toho, že sa Oracle vydal cestou Express edícií, nadšený a taktiež som nadšený z toho, ako je navrhnuté OCCI. Páči sa mi jeho jednoduchosť a ľahká pochopiteľnosť. Dúfam, že ste toho istého názoru a chápanie OCCI vám ide ako po masle. V tomto diely si ukážeme, ako dáta z databázy vyťahovať, ako spracovávať SELECT-y a povieme si aj niečo o metadátach.

Obrázek ke článku Seriál OpenGL - 2. díl

Seriál OpenGL - 2. díl

Vítejte u druhého dílu seriálu o programování v knihovně OpenGL. Dnes se podíváme na to, jak vykreslovat základní objekty a jak s nimi pohybovat.

Výsledky 1-30 z celkem 83 nalezených
1  2  3     
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý