Gimp – uživatelská příručka
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Gimp – uživatelská příručkaGimp – uživatelská příručka

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vytvořte si vlastní webové stránky. Snadno, rychle a levně přes Saywebpage.com
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno
Laser Game Ostrava

Gimp – uživatelská příručka

Google       Google       30. 8. 2006       15 655×

GIMP, pro většinu uživatelů je to jistě známý pojem. V záplavě komerčních programů, které si lze samozřejmě získat i „jinak“ se mnohdy jeho význam ztrácí, avšak pro poctivé uživatele je to jedna z nejschůdnějších možností, jak si pořídít kvalitní grafický editor zdarma.

Reklama
Reklama

Na první pohled

Kniha GIMP – Uživatelská příručka od Josefa Vybírala popisuje práci právě s tímto grafickým editorem. Diky ní se i začátečník dostane za poměrně krátkou chvíli na vyšší úroveň při zpracování digitálních fotografií a vytváření vlastní grafiky. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že zpočátku jsem byl k poměrně útlé knížce (154 stran) nedůvěřivý, ale později se ukázalo, že i do tak „malého“ rozsahu textu lze schovat poměrně hutný obsah.

Jak už bývá u knih tohoto charakteru pravidlem, ani zde nechybí doprovodné CD s instalačními soubory (zde samozřejmě s plnou verzí – program je zcela zdarma) a prakticky založenými příklady, zde i pěkně graficky povedenými. Čtenář tak nemusí pracně shánět materiál, na kterém by si své nově nabyté znalosti mohl zkoušet.

I přes kratší rozsah je kniha doslova nabytá informacemi a doporučuji každou kapitolu ihned vyzkoušet. Proto si myslím, že „čtení před spaním“ zde nemá smysl. Co si nevyzkoušíte, to se prostě nenaučíte. Není to proto, že by byla kniha špatně napsaná, ale program nabízí takové možnosti, že se to pouhým přečtenín zapamatovat nedá.

Jedna z věcí, které mne na knize zarazily, bylo to, že obsahuje pouze černobílé obrázky. Myslím, že kniha, jako je tato, by si zasloužila barevný obsah, zvláště při ukázkách změn obrázků po provedení popsaného kroku. Nicméně vydavatel zvolil tuto formu, a tak nezbývá čtenáři nic jiného než si to vyzkoušet „na vlastní kůži“.

Obsah

Publikace je přehledně rozdělena na 13 kapitol popisujících práci s programem. První z nich Vás provede podrobně instalací programu včetně nastavení nezbytného pro přesnou práci s grafickým editorem. Tato část, mnohdy pokročilejšími uživately přehlížená, by neměla uniknout nikomu.

Další část popisuje základní prostředí grafického editoru, jeho nastavení pro pohodlnou práci a také představuje základní kreslící nástroje, včetně tak důležitého a často podceňovaného nástoroje, jakým je Výběr. GIMP obsahuje výběrů několik, a proto je jim věnována jedna celá samostatná kapitola.

Poslední část knihy patří úpravě digitálních fotografií, práci s filtry a v neposlední řadě také vytváření webové grafiky. Na konci knihy je také uveden stručně popis podporovaných formátů včetně doporučení k jejich užívání.

Hodnocení

Kniha bude jistě zajímavým doplňkem knihovničky každého grafika-začátečníka, ale své si jistě najdou i pokročilí uživatelé GIMPu. Publikace je poměrně útlá, tak jistě nebude její přečtení dělat problém ani uživatelům, kteří nečtou až s takovým zápalem.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

2 názory  —  2 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Ondřej KarasAutor se věnuje vývoji řídících a komunikačních systémů a tvorbě podpůrných aplikací.
Web    

Nové články

Obrázek ke článku Zavádění Master Data Management v praxi

Zavádění Master Data Management v praxi

Předchozím článku jsme si vysvětlili, co jsou to Master Data, kdy je firma obvykle začíná řešit, v jakých krocích postupovat a jak nám může pomoci zvláštní nástroj pro evidenci Master dat. V tomto článku se podíváme na dvou příkladech, jak prakticky začít Master data řešit.

1. Nová Master Data, která potřebujeme někde spravovat
2. Zmapování existujících Master dat a určení jejich vlastníků

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku 5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

Myslíte si, že máte skvělý nápad na byznys apku a znáte všechno, co potřebujete? Možná vám vývoj software na míru rozmluví Vláďa Skoumal, z firmy studio SKOUMAL vyvijející mobilní aplikace 5.11. 2019 v 18:00 v Impact Hub Praha nebo tento jeho článek.


 

Obrázek ke článku Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Celkem 66 % uživatelů zajímá rozšířená realita v oblasti gamingu. Mezi nimi je i 35 % těch, kteří jinak hry nehrají.
Pro téměř 50 % respondentů by bylo zajímavé zapojení virtuální objektů do reálného světa. Objekty by zůstaly tam, kde je při hře „umístili“.
Až 43 % uživatelů láká využití rozšířené reality ve sportu

Obrázek ke článku Instalace nejnovější verze Apache 2.4, PHP 7.3, MariaDB 10.3 a Memcached na Windows 10

Instalace nejnovější verze Apache 2.4, PHP 7.3, MariaDB 10.3 a Memcached na Windows 10

Buďte při vývoji efektivní! Pomocí tohoto návodu během chvíle vytvoříte ze svého počítače lokální webový server. Vyzbrojíte jej vším, co budete při práci potřebovat: Apache 2.4, PHP 7.3, MariaDB 10.3 a Memcached. Je to plná polní pro webové vývojáře s Windows 10. Navíc poradíme, jak mít na localhostu více projektů pomocí VirtualHost.

Reklama autora

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032019 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý