Názory ke článku VB - 47. lekce – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Názory ke článku VB - 47. lekce – Programujte.comNázory ke článku VB - 47. lekce – Programujte.com

 

Názory ke článku VB - 47. lekce

Sharptan   NOVÝ
14. 9. 2006

V prvé řadě pochvala autorovi, že již se krapet odklonil od psaní o syntaxi VB a nakousl základy programováni.

Teď několik připomínek: S VB již jsem nějaký ten pátek nedělal, asi 4-5 let, ale tak nějak matně si vzpomínám, že VB obsahuje ukazatele a zásobník te tím místem, kde by se celkem hodily, ale tuším že v oficiální nápovědě tehdy tato informace o existenci ukazatelů nebyla.
Datová struktura zásobník opravdu není málo používaná struktura, stojí prakticky za každou prací s textem, ať už je to psaní ve wordu, nebo vyhodnocování syntaxe VB, další je třeba parsování matematických výrazů atd.
Jednoduchý popis objektu: Objekt má jen dvě složky
1)rozhraní
2)datová složka ( proměnné )
rozhraní se dělí na:
a) vstupní funkce
b)výstupní funkce
A teď k podstatě věci, proč se to jmenuje objektové programování ? Na to stačí opravdu jen selský rozum, vezmeme-li objekt z reálného světa, třeba televizi má tyto funkce:
1) vstupní: napájení, signál z antény, příjem dat z ovladače
2) výstupní: obraz, zobrazení informací o tom co stiskneme na ovladačí
3)datová složka:uložení dat vstupní fcí "signál z antény" např. ke zpracování výstupní fcí "obraz"
No asi jsem nevybral nejlepší příklad ale snad k takovému náhledu na strukturu objektu to stačí samozřejmě, že to není kompletní,jednak máme různé druhy televizí a za druhé nejsem elektrotechnik, abych tu simuloval televizi :).
Nakonec tedy tu podstatnou myšlenku, objektové programování se snaží dát svým objetům, co nejvěrnější pododu těch reálných objektů se kterými žijeme v našem nevirtuálním světě(židle, jablko, slenka, monitor - všechno má rozhraní a data ).
Z čehož nám nakonec plyne, že objekty jsou uzavřené a nic co k danému objetu patří se nevyskytuje jinde v kódu než v těle daného objektu. ( např. klávesnice která by měla část kláves zespod(tedy mimo tělo) by se asi nikomu nelíbila ) To je tedy rozdíl mezi objektovým a procedurálním programováním. Objektový přístup nám napsat "nepovedenou klávesnici" nedovolí, procedurální ano.

No konec krititiky, ikdyž doufám, že tato byla konstruktivní, Sunmayi vydal jses správným směrem, já vím, že tu máš více článků, ale možná by bylo dobré se zaměřit na jeden a tomu se věnovat naplno a zvýšit jeho kvalitu. Jo já vím sám jsem seriál C# nedokončil, nějak jsem toho naráz začal mít docela dost na práci a ikdyž teď bych si pár chvil našel, seriál s popisem syntaxe bych již stejně nešel dopisovat, ale věnoval bych se spíše algoritmizaci.
Tak se měj(ostatní: -te)

Sunmay   NOVÝ
15. 9. 2006

Díky sem rád jak za pochvalu tak za kritiku. vysvětlování objektů di de lépe než mě, nejspíš za tím je to C#.

(momentálně nemám čas napsat toho víc) snad se k tomu dostnu

Přidej svůj názor

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo e-mailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Reaguješ na příspěvek:
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové názory e-mailem (pouze pro přihlášené)
Sleduj názory ke článku a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.



Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý