Názory ke článku Linux shell - 1. diel – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Názory ke článku Linux shell - 1. diel – Programujte.comNázory ke článku Linux shell - 1. diel – Programujte.com

 

Názory ke článku Linux shell - 1. diel

myth   NOVÝ
9. 12. 2006

pekne pekne, uz sa tu zacina "konecne" hovorit aj o linuxe

RobinHood   NOVÝ
9. 12. 2006

Přeně taký seriál jsem potřeboval, a myslím, že všchni, co začínají s linuxem.
Je tak dál, máš mou podporu :ms_0009:

Runn3r.cze   NOVÝ
9. 12. 2006

super... seriál o linuxech se mi zrovna bude hodit...

xHire   NOVÝ
9. 12. 2006

Každý príkaz v linuxe je spustiteľný súbor.


Nemohu souhlasit. Velmi mnoho inbuild příkazů BASHe nejsou spustitelné soubory, tedy aplikace. Jsou to příkazy, které vlastně nikde neexistují, které má BASH prostě v sobě.

Jinak to bereš celkem dost povrchně, jsem zvědav na další díly. Mnohým to takhle třeba bude vyhovovat, ale já tu vidím mnoho základních nedostatků, ale to je můj názor, uvidíme, až co bude dále.

benghi   NOVÝ
9. 12. 2006

Souhlasím!

BTW co takhle /usr ? Navíc ta struktura je víceméně konvence a existuje alespoň jedna distribuce (nevím teď jaxe jmenuje), která tuto konvenci nedodržuje. Otázkou je, nakolik je to dobrej nápad.

Celé to na mne dělá dojem BFU2BFU, což může být přínos, ale jenom pro začátečníka a docela bych to podezříval z tvorby BFU forever.

Druhák (tímto nikomu nic nevytýkám, spíše to obdivuji) metoda generování článků on the fly je poměrně náročná na pisatele, pokud z toho nemá vznikat chaos. Jsem zvyklý věci vypouštět až když je mám hotové kompletně, což je v rozporu s principem fungování tohoto serveru. Důvody:
1. buď to bude od začátku až do konce, nebo to nebude vůbec
2. pokud v průběhu zjistíte, že něco na začátku mělo být vysvětlený jinak, máte možnost tomu pomoci.

djanosik   NOVÝ
9. 12. 2006

JJ - je to trochu mimo, ale přístup on-the-fly není moc dobrý.

Doufám, že tohle bude dobrej seriál - taky se mi bude hodit.

Sitnarf   NOVÝ
9. 12. 2006

Hmm, tak čtu nadpis Linux shell, říkám si super, ale obsah mě docela překvapil, jeden odstavec a pod tím adresářová struktura Linuxu. Nejsem sice znalec Windows, ale není "C:\>" náhodou z DOSu? Ale určitě to nemá stejný význam, nanejvýš přibližný.
No snad se z toho něco vyklube, držím palce.

Jakub Lajmon   NOVÝ
10. 12. 2006

no myslim, ze nie vacsina citatelov potrebuje/chce podrobny opis nejakeho objektu.... ide tu o to, co chcel autor clankom vyjadrit.... clanok je podla mna super a autor ma moju podporu a tesim sa na dalsie diely, ktore pevne verim, budu obsiahlejsie :) tak vela stastia eat

Lukáš Chadraba   NOVÝ
10. 12. 2006

Tady se hovoří o Linuxe, ale v nepatřičné míře na programátorském serveru. Tohle vítám.

Lukáš Chadraba   NOVÝ
10. 12. 2006

Tohle ti snad říká vše. Tu větu musíš pochopit:

Označujeme ho znakom "/" a ma rovnaký význam ako C:\> v Microsoft Windows.

Eat   NOVÝ
10. 12. 2006

Dakujem zato, ze sa Vam clanok pacil a ze existuje vela ludi (ako som si vsimol) ktory sa zaujimaju o linux.. Budem sa snazit stale zlepsovat a vsimat si Vase pripomienky... V dalsom diele serialu sa budem snazit pisat trosku rozsiahlejsie a rozobrat "do kosti" dany objekt.. Este raz dakujem

geon   NOVÝ
10. 12. 2006

Nemá rovnaký, ale podobný význam. Protože ve win může být i d:> x:> h:> ..., ale v linuxu je jen jeden hlavní, root. Skutečný strom s *jedním* kořenem.

djanosik   NOVÝ
10. 12. 2006

On ji chápe, ale C:\> skutečně pochází z DOSu.

  NOVÝ
10. 12. 2006

Jsem rad, ze zde nekdo zacina popisovat OS GNU/Linux, ovsem mam nekolik malo vytek. Zacneme od podlahy: shell nemusi byt v textovem rezimu, prave naopak se velice casto pouziva napr. v rozliseni 1024x768, coz se zarizuje pres fbdev (FrameBuffer device).

Dale si upresneme graficke terminaly: Konsole je standardne pouzivana v KDE, gnome-terminal je standardne pouzivany v GNOME. Neni pravda, ze je Konsole v GNOME i KDE.

V adresari /dev nenajdeme ovladace, jedna se totiz o adresare, ktere jsou urceny k primemu pristupu k libovolnemu HW. Odeslu-li napr. nejaky soubor do /dev/asound (za predpokladu, ze pouzival ALSA), tak se mi onen soubor ihned prehraje, protoze se posle zvukovce. To same mohu delat napr. s tiskarnou, nebo nulovym zarizenim /dev/null (do ktereho neco presunu a ono to tam zmizi, v podstate zarizenu null si prevezme data a pak je uvolni z pameti, aby bylo alespon trochu jasno).

Co se tyce specialnich souboru v /dev/null jsou tam akorat symlinky (zastupne soubory tech adresaru, takze si mohu pres ln -s /dev/null /dev/prazdno vytvorit symbolicky odkaz a pak odesilat data do /dev/prazdno misto do /dev/null).

Ocenil bych mensi update clanku, ze vseho nejdulezitejsi je zachovat si strucnost a presnost.

n00b   NOVÝ
10. 12. 2006

A máme tu dalšího Lumpiho..

xHire   NOVÝ
10. 12. 2006

Rovněž s tebou souhlasím. Navíc v článku nechybí jen /usr, ale i /sbin, /var, /sys a /tmp, což činí velmi velkou část stromové struktury! Z pohledu rozebrání adresářové struktury se mi zdá článek hodně slabý.

BTW ta distribuce je GoboLinux (www.gobolinux.org). Osobně se radši držím tradice. :c)

Peter2   NOVÝ
10. 12. 2006

ma pravdu, tak co ?

geon   NOVÝ
11. 12. 2006

Nejsou Konsole, Terminál, Příkazový řádek, Shell jen synonyma, názvy pro to samé - tedy prostředí, kde se příkazy píšou ručně po nějakém promptu standardně v černé obrazovce ať v okně nebo bez?

xHire   NOVÝ
11. 12. 2006

Z pohledu laika/běžného člověka ano, ale z pohledu odborníka se jedná o termíny, z nichž každý má svůj specifický význam (a to taky má) a které se nedají jen tak ledabyle zaměnit.

David   NOVÝ
11. 12. 2006

Jestlize jsem to dobre pochopil, serial clanku ktere pise tento clovek je urcen pro seznameni lidi jak programovat v linuxovem shellu tedy psat skripty ;-)
Pokud by byl zajem rad napisu nekolik clanku na tema seznameni s GNU/Linuxem (zaklady, co je co, proc je to atp.) Pokud bude zajem (piste komentare niz) budu rad kdyz se ozvou hlavne zacatecnici s tim co jim neni jasne.

xHire   NOVÝ
11. 12. 2006

V tomto seriáli sa naučíme základnú prácu s užívateľmi/skupinami, súbormi a správou celého systému.


Tohle nebude o programování, ale jenom takové "obecné", aby měl člověk takové základní povědomí o práci v CLI.

RobinHood   NOVÝ
11. 12. 2006

Já bych nějaký úvod do linuxu docela ocenil :ms_0002:

Vodacek   NOVÝ
21. 3. 2007

Tak tohle mi opravdu obdlo.
V linuxovém Shellu jsem toho moc(nic) neuměl.
Díkz za tento článek.

Přidej svůj názor

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo e-mailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Reaguješ na příspěvek:
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové názory e-mailem (pouze pro přihlášené)
Sleduj názory ke článku a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.



Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý