Názory ke článku Delphi II - 4. lekce – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Názory ke článku Delphi II - 4. lekce – Programujte.comNázory ke článku Delphi II - 4. lekce – Programujte.com

 

Názory ke článku Delphi II - 4. lekce

Pavel   NOVÝ
31. 1. 2007

Diky za tento serial o programovani v Delphi. Doufam, ze Vam vas zajem vydrzi a ze proberete jednotliva temata dostatecne podrobne.

Preji Vam hodne zdaru

Pavel

ProgDan   NOVÝ
31. 1. 2007

Díky za důvěru. Budu se snažit probrat to tak nějak podrobně, aby to zaujalo, ale zároveň neodradilo.....jinak určitě hodlám pokračovat - ale jak to zatim nevim ani já..:)

Jinak se omlouvám že díly vycházejí tak dlouho po sobě, ale korektoři jsou trošku líní (nic proti nim) :)

Frosty   NOVÝ
31. 1. 2007

No dovol :-o

My nestíháme, ne že jsme líní :)

Tomix   NOVÝ
31. 1. 2007

Mě by se líbylo, kdyby si utor vybral nějakou jednoduchou hru (pexeso,lodě,atd.) a ukázal jak na to, pěkně v praxi. Od nejjednodušší varianty, až třeba po síťovou hru ve dvou.
No, jenom takovej námět. :)

hrach   NOVÝ
31. 1. 2007

hry je vhodné programovat v delphiX - directx pod delphi.... toto je spis vet nejakeho vedlejsiho serialu :D... treba se toho nekdo zhosti

Tomix   NOVÝ
1. 2. 2007

Ale prdlajs, myslím hry jako piškvorky, námořní bitva (čverečky), logik a tak.
Né nějaký 3D orgie.

ProgDan   NOVÝ
1. 2. 2007

Sry, ale ten článek byl hotovej skoro 2 měsíce než si ho vzal korektror (a to sem ho musel trochu pošťouchnout)

ProgDan   NOVÝ
1. 2. 2007

Hry přímo neplánuju (DirectX ani OpenGL moc neumim)....nejdřív projdeme touhle nudnou teorií s tím, že to vždy budu zkoušet vysvětlovat na nějakym jednoúčelovym programu.....až se nějak prohrabeme tou torií tak bych rád probral zvlášť jednotlivý (ne všechny) komponenty a postupně bych skládal nějak program - třeba textovej editor a podobně - uvidíme

Danstahr   NOVÝ
1. 2. 2007

nj, tak to jestli to bude vycházet za 2 měsíce 1 díl, tak teda nevim nevim, jak se ten editor bude zvládat... ;)

ProgDan   NOVÝ
1. 2. 2007

5. díl už píšu....snad opravdu vyjde dřív :)

--==[FReeZ]==--   NOVÝ
2. 2. 2007

Dobry den pane Vratil,

mate hezky, cisty clanek. Objasnim zde duvod, proc nepouzivat konstrukce typu "if Button1.Caption='Ahoj' then ShowMessage('Čau!'); ". Dojde nam k chybe v programu, ziskame mj. radek chyby a tezko bychom na prvni pohled zjistili, zda chybu zpusobila logicka hodnota vlevo, nebo funkce vpravo. (dejme tomu, ze by nam program vypsal nic nerikajici exception typu unknown error). Mel by se tedy pokud mozno uzivat zapis:
If podminka
Then funkce;

nebo pokud nekdo nema rad Then, muze pouzit zapis
If podminka Then
funkce;

V pripade chyby pote ziskame naprosto konkretni radek, na kterem se nachazi jen jedna instrukce a ihned se muzeme zabyvat tim, co zpusobilo chybu.

Dale pak vidim for i:=10 to 150 do begin
ShowMessage('Proměnná i má hodnotu '+IntToStr(i));
end;

a zde bych chtel upozornit, ze begin ... end; ma smysl pouze pokud za Do ma byt vice instrukci oddelenych strednikem, cili:
for i:=10 to 150
do ShowMessage('Proměnná i má hodnotu '+IntToStr(i));

je kratsi varianta, ktera dela uplne to same, nevim kolik ctenaru na to prislo, ale vsichni by to meli vedet =)

PS: nevim, proc jednou pouzivate kratsi zapis a jindy zase delsi, viz case

Tomix   NOVÝ
2. 2. 2007

Právě, že těch text editorů v Delphi jsou všude tuny. (v každé příručce)
Proto bych si přál něco jiného.

ProgDan   NOVÝ
2. 2. 2007

Dobrý den,
děkuju za upozornění, máte pravdu, že pokud je vhodnější podmínky rozdělovat na dva řádky, nicméně pokud vím, tak pokud Delphi při překladu natrazí na problém tak ho označí a velmi jasně vám řeknou v čem je problém. Pokud se tak stane za běhu programu, pak danou část kódu lze prokrokovat, nebo si zobrazit hodnoty proměnných (teď nevím jak se to jmenuje) - z toho lze taky hodně vyčíst.

Používání BEGIN - END u jednořádkových cyklů/podmínek neni chybou a překladači to je úplně jedno - výsledný program bude stejně velký jako kdybychom to tam nenapsali (+- pár bajtů) a těch pár bajtů navíc v projektu nikoho nezabije. Možná by někdo chtěl narážet na přehlednost kódu, ale naopak si myslím že zápis
...
for i:=10 to 150 do begin
ShowMessage('Proměnná i má hodnotu '+IntToStr(i));
end;
...

je lepší, protože (alespoň mě) to říká kde přesne cyklus končí

..
for i:=10 to 150 do
ShowMessage('Proměnná i má hodnotu '+IntToStr(i))
...

může (hlavně začátečníky - vlastní zkušenost :) svádět k tomu aby napsali

...
for i:=10 to 150 do
ShowMessage('Proměnná i má hodnotu '+IntToStr(i))
pocetHlasek:=pocetHlasek+1;
...

což je samozřejmě špatně (ne syntaxí, ale logicky), protože ten druhý příkaz už do cyklu zahrnut nebude a hodně nováčků si na tom může vylámat zuby

Jinak to se střídáním kratších a delšch zápisů je asi dáno způsobem jakým článek píšu - ale děkuji za upozornění, budu se snažit se tomu v dalších dílech vyvarovat

ProgDan   NOVÝ
2. 2. 2007

čekám na návrh...pokud vás něco napadne klidně piště - buď sem nebo mi to odevzdávejte jako úkol

cooper   NOVÝ
29. 10. 2007

ja mám na škole delphi, a tieto editory a skicáre, a táák sme prebrali za 5 týždnov, a nič s toho nemám, a teraz chcú, aby som pomocou poznatkou s toho zrobil stlpcové piškvorky, a ja netuším ja, možno by som vedel ešte ako tak zrobiť k tomu grafiku, vymyslieť dáko, aby sa hráči striedali, a nech to toto tamto, lenže sa stavim že mi k tomu polka vecí ešte chýba.
No proste lolovská škola. :D

Přidej svůj názor

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo e-mailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Reaguješ na příspěvek:
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové názory e-mailem (pouze pro přihlášené)
Sleduj názory ke článku a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.



Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý