Naprogramujte si vlastní hru v Macromedia Flash MX 2004
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Naprogramujte si vlastní hru v Macromedia Flash MX 2004Naprogramujte si vlastní hru v Macromedia Flash MX 2004

 

Naprogramujte si vlastní hru v Macromedia Flash MX 2004

Google       Google       30. 11. 2006       16 575×

Recenze na knihu „Naprogramujte si vlastní hru v Macromedia Flash MX 2004“.

Reklama
Reklama

Kniha Naprogramujte si vlastní hru v Macromedia Flash MX 2004 pojednává o tvorbě her v jazyce Flash. Skládá se z 10 kapitol, z 8 kapitol je kniha o tvorbě jednotlivých her, jedna kapitola je úvodní a jedna kapitola o uložení a zobrazení výsledku hry na webu. Kniha nás provede základními technikami tvorby her ve Flashi a budeme zasvěceni do používání ActionScriptu. Postupně si vytvoříme několik vzorových typů her, které nám poslouží jako základy pro budoucí tvorbu.

  • Logické hry
    • Autoškola
  • Deskové hry
    • Flash Arkanoid
    • Pexeso
  • Karetní a kasino hry
    • Jednoruký bandita
  • Plošinovky
    • Závody motokár
    • Had
    • Flash Mario

Obsah

Kniha obsahuje celkem deset kapitol, první kapitola je úvodní, po ní následuje již tvorba her a také návod, jak ukládat výsledky hry na server. Rozdělení knihy je výborné – začíná se poměrně jednoduchými hrami a postupně se propracováváme k složitějším. Po zvládnutí všech těchto kapitol bychom měli být schopni vytvářet své vlastní hry (i když mně chyběly dva typy her, akční a strategie, ovšem akční hry se dají odvodid z hry Arkanoid (střelba a ničení protivníků), ale je to značná práce, dle mého názoru by bylo leppší zařadit i nějakou akční hru). V samotném úvodu knihy, jsme seznámeni s obecnými informacemi o programování a také o jazyku Flash (delší úvod do práce s programem Macromedia Flash MX by neškodil).

Pro koho je kniha určena

Kniha je určena pro zkušenější uživatele počítače, ale pro grafiky, webdesignery a programátory začátečníky. Ovšem doporučoval bych mít nějakou zkušenost alespoň s programem Macromedia Flash MX, protože jinak je zpočátku tvorba her pokus-omyl. Jazyk Flash je intuitivní a dá se lehce naučit, tedy pokud chcete začít s tvorbou her, tak bych zvolil tuto knihu.

Hodnocení

Kniha je výborná jak pro začátečníky, tak i pokročilé. Ovšem musíme jí vytknout, že nás více neuvede do zacházení s programem Macromedia Flash MX a také to, že chybí některé typy her, a možná by kód mohl být psán jasnější formou. Ale Naprogramujte si vlastní hru v Macromedia Flash MX 2004 má daleko více kladů, ať už to, že jsou vysvětlené jednotlivé funkce jazyka velmy dobře nebo že se nezabývá pouze tvorbou her, ale i ukládaním výsledků či nás nezahrnuje zbytečnou odbornou terminologií. Rozhodně bych doporučil tuto knihu koupit.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

1 názor  —  1 nový  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Zajímám se o tvorbu webů v jazycích HTML a PHP. A také softwarové a hardwarové novinky.

Nové články

Obrázek ke článku RAD Studio a Windows Store

RAD Studio a Windows Store

RAD Studio je první vývojové prostředí se zabudovanou podporou balení aplikací typu Win32 a Win64 pro jejich umístění a šíření prostřednictvím Windows 10 Store.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

V dnešní době, kdy většina softwaru pro mobilní aplikace je tvořena a distribuována průběžně, mnohdy do celého světa je třeba zajistit také průběžnou automatizaci testování mobilního softwaru. V případě mobilních aplikací pro Android a iOS začíná být problém, jak testovat na obrovském množství kombinací HW variant, rozměrů, edic operačních systémů různých výrobců v různých částech světa na reálných zařízení. Simulátory a emulátory nejsou většinou to pravé. Pokud již testuji, jak si udělat vlastní beta distribuci opravdovým reálným testerům napříč platformami?

Obrázek ke článku Funkcie main vo Windows API

Funkcie main vo Windows API

V tretej časti seriálu o Windows API budeme hovoriť o funkčných prototypoch main. Funkčný prototyp je tvorený názvom funkcie a typom signatúry, pričom sa vynecháva telo funkcie. 

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý