Recenze na knihu „Naprogramujte si vlastní hru v Macromedia Flash MX 2004“.
Kniha Naprogramujte si vlastní hru v Macromedia Flash MX 2004 pojednává o tvorbě her v jazyce Flash. Skládá se z 10 kapitol, z 8 kapitol je kniha o tvorbě jednotlivých her, jedna kapitola je úvodní a jedna kapitola o uložení a zobrazení výsledku hry na webu. Kniha nás provede základními technikami tvorby her ve Flashi a budeme zasvěceni do používání ActionScriptu. Postupně si vytvoříme několik vzorových typů her, které nám poslouží jako základy pro budoucí tvorbu.
- Logické hry
- Autoškola
- Deskové hry
- Flash Arkanoid
- Pexeso
- Karetní a kasino hry
- Jednoruký bandita
- Plošinovky
- Závody motokár
- Had
- Flash Mario
Obsah
Kniha obsahuje celkem deset kapitol, první kapitola je úvodní, po ní následuje již tvorba her a také návod, jak ukládat výsledky hry na server. Rozdělení knihy je výborné – začíná se poměrně jednoduchými hrami a postupně se propracováváme k složitějším. Po zvládnutí všech těchto kapitol bychom měli být schopni vytvářet své vlastní hry (i když mně chyběly dva typy her, akční a strategie, ovšem akční hry se dají odvodid z hry Arkanoid (střelba a ničení protivníků), ale je to značná práce, dle mého názoru by bylo leppší zařadit i nějakou akční hru). V samotném úvodu knihy, jsme seznámeni s obecnými informacemi o programování a také o jazyku Flash (delší úvod do práce s programem Macromedia Flash MX by neškodil).
Pro koho je kniha určena
Kniha je určena pro zkušenější uživatele počítače, ale pro grafiky, webdesignery a programátory začátečníky. Ovšem doporučoval bych mít nějakou zkušenost alespoň s programem Macromedia Flash MX, protože jinak je zpočátku tvorba her pokus-omyl. Jazyk Flash je intuitivní a dá se lehce naučit, tedy pokud chcete začít s tvorbou her, tak bych zvolil tuto knihu.
Hodnocení
Kniha je výborná jak pro začátečníky, tak i pokročilé. Ovšem musíme jí vytknout, že nás více neuvede do zacházení s programem Macromedia Flash MX a také to, že chybí některé typy her, a možná by kód mohl být psán jasnější formou. Ale Naprogramujte si vlastní hru v Macromedia Flash MX 2004 má daleko více kladů, ať už to, že jsou vysvětlené jednotlivé funkce jazyka velmy dobře nebo že se nezabývá pouze tvorbou her, ale i ukládaním výsledků či nás nezahrnuje zbytečnou odbornou terminologií. Rozhodně bych doporučil tuto knihu koupit.