Názory ke článku Připojte se k petici proti organizaci OSA – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Názory ke článku Připojte se k petici proti organizaci OSA – Programujte.comNázory ke článku Připojte se k petici proti organizaci OSA – Programujte.com

 

Názory ke článku Připojte se k petici proti organizaci OSA

eMan   NOVÝ
27. 11. 2006

je to hnus, jsem slysel ze jsi vybiraji poplatky i za prodej tiskaren, ze uz pocitaji s tim ze budete kopirovat autorská díla, tak zaplatíte za tiskárnu o několik tisícovek víc, ať už jsi kopírujete třeba vlastní text...

djanosik   NOVÝ
27. 11. 2006

Slyšel jsi správně a kromě tiskáren to zahrnuje spoustu další věcí.

RobinHood   NOVÝ
27. 11. 2006

a co je tam ještě?

Lukáš Chadraba   NOVÝ
27. 11. 2006

Tiskárny, scanery, paměťové karty, pevné disky, ....

Dnes mi DeaLer říkal, že když si chcete vypálit fotky z digitálu na médium (CD nebo DVD) zaplatíte asi šestkrát OSe.

1) Fotoaparát
2) Paměťov karta
3) Pevný disk
4) Vypalovací program (to nevím jistě)
5) Vypalovačka
6) Médium

Drsný co?

djanosik   NOVÝ
27. 11. 2006

No to jsem sice neřekl, ale to je jedno, protože je to v podstatě pravda.

Lukáš Chadraba   NOVÝ
27. 11. 2006

Ty jsi řekl, že jenom třikrát. Promiň. Ten zbytek je z mé hlavy.

Smokie   NOVÝ
27. 11. 2006

To nie je trosku prehnane? Co ma napalovanie fotiek z digitalneho fotaku na CD spolocne s ochranou autorskych prav hudobnikov? Trosku sa mi to zda pritiahnute za vlasy (nehovorim apriori, ze to nie je pravda, len nad tym nahlas uvazujem).

Mozte uviest este dalsie priklady?

CommanderZ   NOVÝ
27. 11. 2006

No to je prave ono. Ono to s tim ma spolecne jen to, ze fotak by jsi mohl pouzit k ofocovani chranenych materialu, Na pametovku a hadr bys je mohl ulozit, vypalovacku pouzit k zaznamu na pevne medium, ktere je samozrejme CD nebo DVD. Oni to berou preventivne :(

Mam pocit ze se ma neco platit dokonce i z kancelarskeho papiru

CommanderZ   NOVÝ
27. 11. 2006

Nold se na to da pouzit jedina nadavka: FEA (F*ck Em All)

Smokie   NOVÝ
27. 11. 2006

Ale ako mozu vyberat peniaze za nieco co im jednak ani nepatri a ani sa nijakym sposobom nepodielali na vyrobe, alebo vyvoji konkretneho komponentu? No dufam, ze ta peticia pomoze, lebo toto je sialene

Lukáš Chadraba   NOVÝ
27. 11. 2006

Ten můj příklad nemá nic společnýho s hudbou. Asi jsem to popletl. Na fotografie a video je jiná organizace

djanosik   NOVÝ
27. 11. 2006

To je pravda, ale ten poplatek neplatíš za to, že si chceš zálohovat fotky, ale za to, že bys teoreticky mohl na ty média uložit hudbu.

D1ce   NOVÝ
27. 11. 2006

Škoda že autorské výpalné nadostanou také vývojáři, kteří se také podílí na duchovním knowhow.  :ms_0934: 

Jinak s tím molochem samozřejmě nesouhlasím. :ms_0155: 

CommanderZ   NOVÝ
27. 11. 2006

Jenze on s OSou velice ochotne spolupracuje stat. A stat je zakon ;)

eMan   NOVÝ
27. 11. 2006

A to jeste ani nechcu vedet na jake blbosti ty prachy pujdou...da se to nekde zjistit??

djanosik   NOVÝ
27. 11. 2006

NE - účetnictví OSY je uzavřené.

Audant   NOVÝ
28. 11. 2006

Jen ať si ty poplatky vybírají. Když zaplatím na médiu o korunu víc, tak mi to nezabije, ale ať potom nebuzerujou s kopírováním hudby apod.
Jenom kolik se prodá CD a DVD, kdyby měli z každého 1Kč tak musí mít pro autory peněz dost. Ale tady se asi nechrání autorská práva, ale zisky vydavatelů.

Smokie   NOVÝ
28. 11. 2006

Skutocnost je taka, ze kopirovanie hudby nezabija hudbu, ale vydavatelstva :D

Xray   NOVÝ
28. 11. 2006

Pokud vybiraji verejne penize, coz v tomto priapde jsou verejne penize, at takzez verejne deklaruji vydaje. Na internetu je export ucetnicvi - vykazy o vydajich mozno zverejnit do nekolika minut po, treba mesicni, uzaverce :-)
Ale to se nestane, protoze cim vetsi bordel, tim se lepe kali voda a rozpousteji prostredky dle potreb "potrebnych"

eMan   NOVÝ
28. 11. 2006

ta 1Kč mě taky nezabije, ale když kupuješ třeba nákou lepší kopírku tak už to jde do tisícovek...

kOSA na kameni   NOVÝ
28. 11. 2006

7) Auto kterým to vozíš
8) Kufr ve kterém to nosíš
9) Stůl na kterém to leží
.
.
.
666) Kamna ve kterých to spaluješ

kermit   NOVÝ
29. 11. 2006

Hele takze kdyz platim za to ze si muzu teoreticky na medium ulozit hudbu tak s tim uz tak trochu asi pocitaji ne? A tim padem, kdyz uz jsem za to zaplatil tak bych si to i vypalit mohl ne? :)

benghi   NOVÝ
29. 11. 2006

Teda, nejsem si jistej, ale jak to je v případě, že bych se vysral na to kupovat takovou věc v čechách. Podotýkám, jako soukromá osoba, nikoliv jako podnikatel. Když si totiž udělám vejlet dejme tomu do Polska, koupím to tam a autem dovezu domů. Když to koupím v Polsku, tak tam mě žádná posr. OSA neobere (BTW OSA byl a je největší škůdce, poškozuje práva především autorům), znamená to teda, že jim budu muset zaplatit v momentě, když to sem dovezu? Jestli to má fungovat stejně jak DPH, tak by to tak asi mělo být. Ale DPH vybírá stát, nikoliv nějaká sesraná organizace!!!

BTW, tím, že vybírají poplatky vlastně zastupují v právních věcech autory. Oni mají oprávnění někoho zastupovat? Jak je to možné?!? Chápal bych, kdyby toto bylo uděláno jako forma daně a vybíral to stát. A mimochodem. Jakej by byl problém založit konkurenční autorskej svaz? Jde to vůbec? A pokud ano, tak jak? A pokud to nejde, tak jak je možný, že to někdy v minulosti šlo? Tohle je zralý na velkou revizi (čti smazat a znovu).

Martin   NOVÝ
29. 11. 2006

a ja nesouhlasim s reklamou kterou vsude strkate

kolemjdouci   NOVÝ
1. 12. 2006

tohle vypalne je rakovina spolecnosti a vsichni co tyhle zlodejska pravidla podepsali, na rakovinu v pristich letech zemrou

Lukáš Chadraba   NOVÝ
7. 12. 2006

Že tě v PL OSA neobere?? HA HA. Oni tam mají určitě něco podobného. Pokud vím existuje to ve většině demokratických zemí.

michal   NOVÝ
17. 12. 2006

Takže je to tak, tedy podle mne, že když si koupím prázdné CD,DVD a na něj si vypálím hudbu nebo film, tak se vlatně tímto poplatkem, byť je to 1 kč, stává moje kopie legální a nikdo mi nic nemůže?

Roman Semora   NOVÝ
23. 12. 2016

Problematiku licenčních poplatku vybíraných ze strany kolektivního správce OSA po mnoha letech znovu ožilo vlivem připravované novely autorského zákona. Navíc OSA a DILIA deklarovala, že licenční poplatky budou v roce 2017 zdvojnásobeny. Je proto třeba, aby byla obnovena veřejná diskuze o roli kolektivních správců OSA, INTERGRAM, OAZA, o vyšši a přiměřenosti jejich licenčních odměn a jednání vůči uživatelům při vybírání odměn.  Navíc by se uživatelé autorských práv (hospodští, pořadatelé kulturních akcí, DJ, vlástnici obchodů a hotelů) měli aktivně začít sdružovat, jelikož v jednotě je síla. Problematika autorských práv by měla být více řešena a jsem rád, že vznikl např. spolek uživatelů AntiOSA (viz www.antiosa.eu ) zabývající se legalním užitím autorských práv, podporou svobodné hudby a ochranou uživatelů před nekalým jednáním kolektivních správců OSA, INTERGRAM a OAZA. 

Tomáš Syrůček   NOVÝ
20. 3. 2017

Snad se situace v oblasti licenčních poplatků a kolektivní správy alespoň částečně změní po schválené novele Autorského zákona, která vymezí pruhlednější pravidla pro organizaci a hospodaření kolektivních správců OSA a INTERGRAM a upraví jejich vztahy směrem k veřejnosti, zejména ve formě povinnosti kolektivních správců vypořádat se s namitkami Asociací uživatelů, pokud vyjádří nesouhlas s výší požadovaných licenčních odměn zveřejněných v Sazebnících kolektivních správců OSA, INTERGAM či OAZA. V případě potřeby právní pomoci se můžete obrátit na Advokátní kancelář Mgr. Mariana Pavlova - viz podrobněji http://www.akhk.cz která se na danou problematiku autorských práv dlouhodobě zaměřuje a byla úspěšná již v desítkách soudních sporů (např. významným úspěchem byl ústavní nález VELO CZ vs. OAZA )

Přidej svůj názor

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo e-mailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Reaguješ na příspěvek:
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové názory e-mailem (pouze pro přihlášené)
Sleduj názory ke článku a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.



Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý