Názory ke článku Top 7 pravd a lží o Linuxu
Nejhorší je na Linuxu podpora hardwaru. Když máš třeba notebook, kde je něco co prostě nerozchodíš, máš smůlu.
Není moc co psát - většinou je to pravda. Jen část "Linux není stabilní a bezpečný: Lež" mi přijde trochu přehnaná, ale zatím je to pravda.
Přesně tak. Právě v podpoře hardwaru vidím největší problém, protože i kdyby člověk chtěl přejít, tak mnohdy nemůže.
Jinak na druhou stranu, pokud člověk má možnost Linuxy vyzkoušet, měl by toho využít.
23. 12. 2006
Zvlastni, ja mam naopak zkusenosti, ze na notebooku pod linuxem chodi daleko vic veci... napr rucni regulace frekvence(vykonu) procesoru, promiskuitni rezim u wi-fi. Ale mozna mas pravdu, zalezi na typu, proto doporucuju pred vyberem notebooku hledat na netu. Existuji wiki s postupem instalace (kompilace jadra) nekterych distribuci na ruzne notebooky (vetsinou plati i pro jina distra a podobne typy nb). Treba: http://gentoo-wiki.com/Index:Hardware
BTW: Neni uplne pravda, ze Linux nepodporuje vsechen hardware. To spis ne vsichni vyrobci podporuji Linux. Maji asi pocit, ze mezi linuxovou komunitou nenajdou dostatecne mnozstvi zakazniku, aby se jim vyvoj ovladacu zaplatil :-(
Tak ono se většina crackrů nezaměřuje na Linux, protože mnohem větší procento uživatelů se nachází na OS Windows. A je "lepší" napsat vir pro 70% uživatelů než pro 15%, ne?
1) Kdyby se vsichni hackeri atd. co hackuji wokna vrhli na linux tak nam taky najdou bezpocet ruznych chyb. Ale proc by to delali...
2) Programy pro linux...zajimalo by mel treba kolik z her ktere momentalne hraji by slo...a emulator? Pche, kdyz ty hry skoro nestiha ani muj pocitac bez emulatoru...
článek mi přijde hodně subjektivní a zanedbává mnoho faktů.
Windows podporuje více hardwaru než Linux
Windows má daleko horší nativní podporu hardwaru než Linux. Když si připojím téměř libovolné zařízení, které mám doma k počítači se svým Linuxem, bez problémů ho mám ihned funkční a k dispozici. U Windows nikoliv. To, že má větší podporu hardwareu je velmi častý omyl, ale bohužel jsem se ještě nesetkal s někým, kdo by ho vyvracel.
Určitě mi mnoho z vás namítne, že to není pravda, ale já vím svoje. Když budete mít štěstí, tak naleznete ovladač k Windows na přiloženém CD (pokud jste ho už neztratili), ale samotný Windows vám dokáže rochodit opravdové minimum hardwaru.
A co hardware, na který nejsou ovladače v Linuxu? Tak můžete vzít ovladač pro Windows a jednoduše ho pomocí utility ndiswrapper nainstalovat i na Linuxu. Jak prosté. :c)
ad 1. Co si myslíš, že dělají kernel-hackeři? Hledají chyby v současných verzích jádra a opravují je, přidávají nové fce do nových verzí atd. Nejznámějším kernel-hackerem je samotný Linux Torvalds, abys měl představu, o jaký typ lidí se jedná. To jsou opravdoví hackeři.
23. 12. 2006
zustante si u widli, vy si linux nezaslouzite. mozna az prestanete mit kozni problemy
Win XP nativně moc ovladačů neosahuje, ale o to víc jich lze najít na stránkách výrobce HW (ne vždy tam najdeš něco i pro linux). Ovšem dnes už je tu Win Vista a tam je to úplně jiné, takže ano - linux nativně podporuje méně HW.
No, abych pravdu řek, 3/4 z toho co si napsal jsem nevěděl a nikdy v žádný knížce ani na internetu jsem se s tím tvrzením nesetkal, ale určitě máš pravdu. O nějakým ndiswrapperu jsem neměl ani pomnětí, ale možná by mi moch helpnout. Kvůli ovladačům nemůžu používat Linux na plno, vlastně ho nemůžu používat skoro vůbec, protože na něm nerozkrouhám net a TV-tuner. Asi určitě je to jenom moje nešikovnost, ale prostě neumim :-(
Když seš takovej borec, proč o tom něco nenapíšeš ty?
Já s článke v zásadě souhlasím, a myslímm, že na tenhle server rozhodně patří. S těmi programy je to skutečně problém. Nesehnal jsem např Skype pro linux; open office má chyby atd... To je asi důvod malé rozšířenosti na osobních PC.
A hledals na www.skype.com? Tam je, ale prej to není nic moc (na Linuxu).
23. 12. 2006
Vidim ze opet samozvany odbornik prisel sirit sve vedeni, doporucil bych precist prislusne licence open-source softwaru protoze si nejsem jisty tim jestli je GNU/Linux zdarma protoze je free nebo jestli je svobodny protoze je free ;-) Dalsi veci kterou me zajima je co dela vedle Tuxe BSD Demon? Ze by slo o odlisnejsi OS, licence a filozofii ?
A co bezpecnost? Osobne jsem toho nazoru ze kazdy system je natolik bezpecny jak schopny je jeho spravce a na vinu OS bych to radeji neschvaloval...
Co si budeme namlouvat. Linux at uz se to zda nebo ne si pomalu a jiste zvysuje pocet uzivatelu. Faktem ale zustava to, ze samotny Windows ma velkou prevahu. Ale rok od roku se to meni. Spousta zemi, firem i lidi migruje na Linux. Kdo vi, co bude za par let, netroufam si ani hadat. Stat se muze temer cokoliv. S clankem tak nejak souhlasim. Nikdy jsem nemel problemy s hw nebo sw. Vzdycky jsem si nasel nejakou to alternativu a naucil jsem se s ni pracovat.
Sam jsem nejvice zvedavy az vyjde KDE4 - Plasma. Udajne to ma byt urcita "revoluce" uzivatelskeho GUI prostredi. Co me opravdu u MS nastvalo bylo to, jak se zachovali vuci Linuxove komunite, kdy si "dovolili" ukrast (a imho toho ukradli od OS hodne) napr. pracovni plochy, ktere Linux a KDE vymysleli a pouzivali o nejaky ten patek drive. Alespon clovek vidi, jak na tom MS je....
Kazdopadne verim v to, ze Linux si postupem casu najde vice spokojenych uzivatelu a doufam, ze vyrobci her budou do budoucna natolik stedri a zacnou vydavat hry i pro Linux, treba tak jak je to u Unreal Tournamentu apod...
23. 12. 2006
Tohle je asi nejlepsi clanek o GNU/Linux kterej se za posledni dobu cet
Ha, a to ještě nepadla zmínka o vynikajícím 3D akcelerovaném desktopu, který je určitě použitelnější a méně náročný než ten ve Win Vista.
Nechtěl jsem nikdy do mejch příspěvků psát urážky, ale řek sis o to. Takže ty slepče, kdyby ses kouknul pod článek tak je tam zdroj ze kterýho jsem čerpal. Lépe řečeno tenhle článek jsem celej přeložil poněvadž mi připadal zajímavej a pravdivej .
BSD a Linux jsou unixové operační systémy, takže svým způsobem patřej k sobě.
O tý bezpečnosti máš pravdu, ale většina článků o bezpečnosti předpokládá, že ve správci chyba není, i když lidský faktor většinou bývá nejslabším článkem řetězce. Čet jsem jednou srovnání jak bezpečnej je Windows a Linux se všema nanstalovanejma záplatama, který k tomu systému patří. Psalo se tam, že u Windowsu neuspělo 100 % útoků a na Linux neuspělo 95 % útoků. Je to hlavně tím, že na Linux se moc neútočí, proto některé z jeho chyb nevyjdou najevo. Nevím co dál říct, ale za svejma názorama si stojím a nikdo ti nebraní tady psát taky.
ja poviem len svoj nazor podla mna je linux omnoho lepsi ako windows.ked sa dokazete vzdat hier tak nieje co riesit.ja osobne som v linuxe zaciatocnik ale pod linuxom mi ide vsetko co potrebujem.ak nieco nejde opytam sa na forach alebo pogooglim aspon zabijem cas straveny na internete a nieco nove sa vzdy naucim.
Má to správně. Taky jsem to kdysi viděl a myslím , že to tak bylo.
Ježkovy oči, jak jsem mohl něco takového napsat?! Jsem si toho nevšiml a to byla taková rána, když jsem to teď viděl. Fuj... Samozřejmě, že tam patří Linus.
A neprisel nahodu se schematem operacni plochy jak ji zname ted Apple???
To je zvlastni - temer VSICHNI tu rikate o kolik je linux lepsi. A kolik z vas ho naplno pouziva (=ignoruje wokna) - vzdyt kdyz ja tak dobry tak prece ZADNA wokna nepotrebujete. Lolaci :ms_0044:
Já můžu čestně prohlásit, že GNU/Linux používám naplno a jedině - Windows na svém PC nemám vůbec. A to už hodně dlouho (počítáno v řádech let). A používám ho i na serveru. A nabízím ho každému, s kým se dám do řeči (a který nadává, že se mu seká počítač, že mu věčně padá apod. Tak jim vysvětluji, že jim nepadá počítač, ale Windows. :-D).
Na Windows bych už dobrovolně nikdy nepáchl, protože vím, o čem jsou a o čem je GNU/Linux.
23. 12. 2006
Už dlouho mě vlastně zajímá, když jdou všechny linuxové systémy tak dokonale přizpůsobit uživateli tak proč se jich vlastně dělá tolik druhů...jaké jsou mezi nimi alespoň základní rozdíl??A který byste rozhodně doporučili začátečníkovi, který by chtěl zkusit něco jiného než WIN a který by se potom úplně neztratil v linuxu??
24. 12. 2006
Rekl bych ze spousta lidi pouziva a podporuje linux spis z presvedceni nez proto ze by byl pouzitelnejsi a lepsi, az nebude u uzivatelu lix. prevazovat pouzivani z presvedceni bude to jiste zajimave prostredi i pro ostatni lidi (ted nemluvim o customizatorech a specialnich implementacich Lin.). Reknu to jeste jednoduseji, nikdo nebude pouzivat stetec se zahnutym madlem pro vetsi efektivitu, bude ho pouzivat jenom ten kdo ma jiny duvod. Veskere Lin. prostredi a programy nejsou na takove urovni aby slo vyzdvihovat jejich kvalitu a vsichni to vedi, proto se vyzvihuje ze je to legalni, free a kdo vi co jeste. Jenomze lidi hledaji pouzitelnost, featury, pekny vzhled, to nachazeji treba i u warezu a je jim to jedno, to nikdo nezmeni, chovaji se naprosto "trzne", za co nejmensi namahu co nejvetsi vynos, toto chovani naucil prirodni vyber nejen lidi, to je sekundarni duvod proc linux ve stavu v jakem dneska je se nemuze vyrazneji prosadit, primarni je ten ze proste neni pouzitelnejsi nez prostredi windows.
Co se tyce ovladacu a zarizeni, napadlo me snad jedine, ze pokud by existoval nejaky metajazyk dostatecne nizke urovne mohlo by to snizit naklady na vytvareni ovladacu, ono je ale vubec nejlepsi pokud zadne nejsou potreba, to jde kdyz vyrobci pouzivaji stejny binarni protokol pro svoje zareni (norma) pak staci pro dany typ zarizeni jedina obsluzna rutina zprostredkujici toto zarizeni systemu a nejde ani tak o ovladac jako spis o cast systemu, existuje nejaka takova iniciativa ktera by prosazovala snazsi zivot vyrobcu HW zarizeni v podpore linuxu ?
Volne zamenuji Linux-GNU protoze Linux se zazilo jako oznaceni systemu a veskereho jeho prostredi.
Toto neni kazani o jedine pravde, nevychazi z presne znalosti "jak je to doopravdy", je to pohled na vec ze strany cloveka ktery dlouhodobe koexistuje s vypocetkou a otestoval nekolik distribuci a "vlajkovych" lodi Linux software nektery si zvykl pouzivat (ve win) protoze je dobry (Opera), cloveka ktery ac zjistil ze o jeho napady a nazory nikdo nestoji stejne mu to neda a sam tam neco utrousi, asi to bude (v CR?) nejaka uchylka, tak prosim budte tolerantni ;-) a reknete otevrene svuj nazor, hlavne vy co jste mainwin a rekognoskujete sem tam Linux jako ja Linux.
Když je reklama na Kofolu
"A tatí a bude mít ty velký zahňutí zuby naholu"
"Když vydržíš budou i zuby"
"Ne, ne, já nemuším, já už ho vidím"
"Jééééééééééé"
Po týhle reklamě začalo dost lidí kofulu pít, ale ne proto, že by jim nějak zvlášť chutnala, ale proto, že byla v tý reklamě. Potom, ale tý kofole přišli na chuť a už skoro nic jinýho nepijou. Nepřipadá Vám to stejnej případ jako s Linuxem. Snad každej z nás se učil na Windows (popřípadě DOSu a malá většina na 8bitovejch počítačích a málokdo na Linuxu), ale časem se o Linuxu začlo na netu a všude docela dost psát, a tak dost lidí napadlo ho vyzkoušet a jestli se jim líbil, můžete vidět na statistikách.
Linux naplno nepoužívám, protože nemůžu, ale kdybych na něm zprovoznil net a TV-tuner, tak bych Windows poslal do háje. Ale Linux jsem poprvý vyzkoušel z Live-Distribuce ABC Linux a vyzkoušel jsem ho z hecu, ale docela se mi zalíbil.
S tim softwarem máš pravdu. Pro linux toho moc napsanýho neni, a když je tak je software pro win kvalitnější (tím netvrdím že linux má je špatnej software). To je způsobeno rozšířeností win a máme tu začarovanej kruh.
Já linux nepoužívám právě proto - nenašel jsem náhradu za softvare, na kterém jsem závislý (nemyslím hry).
24. 12. 2006
v prvním bodě píše:Linux je pouze jádro (anglicky – kernel, core) operačního systému.
Potom je stabilni podle toho jak je dobre napsany ovladac pro vase zelezo, je bezpecky, nema GUI, je tezky na konfiguraci, Nemuzete pracovat se soubory DOC/XLS
Nebo je linux jadro a vsechna ta halda sracek okolo, v tom pripade neni stabilni, neni bezpecky , ma GUI, je tezky na konfiguraci( je napriklad strasna sranda sprovoznit v linuxu tiskarnu pro vsechny aplikace)
24. 12. 2006
Kde si hladal keď si nenašiel Skype pre linux ja volne k stahnutiu na domovskej stránke Skypu. Inak s článkom celkom súhlasím. Niektoré programy a ovladace sa na linux nedaju zohnat
Stále dokola se setkávám s tím, že někdo GNU/Linux jednou spustil na svém PC a jelikož je to něco nového, co nezná, neumí s tím zacházet a prostě mu to nešlo ovládat, tak to prostě zavrhuje, že to není použitelné, že to nemá žádný features a o pěkném vzhledu ani nemluvě... Lidi zeptejte se někoho, kdo s GNU/Linuxem dělá už nějakej ten rok primárně! Já vám můžu říct, že prostředí GNU/Linuxu JE velmi dobře použitelné (vždyť si ho vytvářejí sami uživatelé), MÁ desítky featur, které ve Windows nenajdete a které člověku natolik zjednoduší práci a život, že se může jít Windows jedině zahrabat. O pěkném vzhledu se tu nebudu rozepisovat, protože to je velmi subjektivní záležitost, ale můj vzhled KDEčka je naprosto nádherný, daleko hezčí než kdejaký windowsácký (a každý (z windows-userů) mi ho zatím tiše/nahlas záviděl).
A že pro GNU/Linux není dost kvalitních aplikací? Tak tahle fráze je už natolik ohraná, že snad nemůže být člověk, který by něco podobného neslyšel. Lidi, vzpamatujte se! Pro GNU/Linux jsou napsány miliony kvalitních aplikací! Stačí jen letmo zhlédnout weby jako www.linuxsoft.cz, www.sf.net a další. Takových jsou po webu k nalezení desítky. A vy budete říkat, že není kvalitní software. :ms_0022:
Linux JE kvalitní a za tím si stojím. Můžete mi to klidně zkusit vyvrátit. :ms_0083:
GNU/Linux už používám několik let k naprosté spokojenosti. Co na počítači dělám ?
Přehrávám mp3 : naprosto bez problému, amarok podle mne nemá na Windows konkurenceschopnou aplikaci (i když WMP poslední verze, který používá bratr, se taky docela dá)
Sleduji filmy : tady to vidím úplně nastejno. Přehrávače videa už se nedají asi moc vylepšovat. XINE nebo mplayer přehrají jakýkoli soubor, popřípadě DVD naprosto bez problému
Internet (web, IM, atd.) : Firefox poslední verze, pro jabber program gajim. Akorát to pro ICQ jsem nenašel žádnou kvalitní aplikaci .... takže tady používám QIP pod wine (emulator winapi)
Programuju ve Pythonu : Python je jak pro Windows, tak pro Linux. Akorát na Windows je mnohem složitější instalace.
Podpora HW ? Všechno naprosto bezproblémově, možná proto, že vždy než něco koupím, ověřím si, jestli to dodržuje standarty a funguje s univerzálními ovladači, nebo jestli jsou přímo ovladače pro můj systém ....
______________________________________
Ale je ještě jedna věc, že sem nikdo nezavedl řeč na téma balíčkovacího systému. Bez něj mi přijde jakákoli instalace docela složitá ....
Konfigurace sítě .... nedávno jsem byl u známého, mu připojit další počítač na internet, přes jeho stávající. Nepodařilo se mi nakonfigurovat Windows, aby pomocí jedné síťové karty se připojil k internetu a zároveň nasdílel toto připojení jinému počítači ... na linuxu během pěti minut hotovo.
To nemá cenu - Linux je kvalitní stejně jako Windows a oba se můžou jít zahrabat, protože každej je dobrej v něčem.
No, mam Gentoo linux uz nejakej ten pátek a můžu tento článek jen potvrdit. Kdo nezkusil neuvěří. :D
Moje řeč - kdo nezkusí, neuvěří. Já sem zkusil (zkoušel jsem dost dlouho) a nemůžu říct, že by mě to přesvědčilo a nějakých super kvalitách linuxu a oss software.
Musím podotknout, že tento článek není až zas tak úplně objektivní...o některých věcech bych se celkem i hádal, ale protože sem Linuxák tak v zásadě souhlasim.....sílu Linuxu vidím hlavně v obrovské komunitě jeho příznivců a v množství fór, kde tihle příznivci působí....Když vám něco nejde ve Windows, můžete napsat na MS(ale odpověď příliš brzy nečekejte), zatímco když máte problémy (nebývá to částé, ale stává se to :ms_0043: ) s Linuxem a zadáte dotaz, tak do příštího dne máte zaručeně odpověď....Linux má mnohem lepší podporu než Widle.....a našlo by se toho víc :ms_0011:
No Windows má větší zákaldnu uživatelů a když se zeptáš na správným místě, tak ti hafo lidí poradí ještě ten den.
Já se přidávám k Michalovi a taky prohlašuju že na svém HDD mám pouze Linux jelikož programuji a nehraji hry a když už tak přes wine Jedi Academy tak je Linux pro mě nejlepší volbou .
Jinak v celku zajímavý článek aby se lidi konečně dozvěděli pravdu že linux není jen o Shellu (příkazové řádce pro winaře) ale já v něm velmi rád pracuji , věci jsou snažší napsat než klikat myší je to podle mě rychlejší a také v shellu velmi rád programuji protože i gcc nemá žádné gui (což vubec nepotřebuje) a tudíž mám přesnou kontrolu nad tím co a jak kompiluju .
Jinak pro windows používám vmware server ale ěřte mi že jen kvuli škole a tomu ms accessu ,který totálně nenávidím aspon že se v něm dají dělat dotazy v sql (kde vlastně ne co)
Jinak to s tou podporou hardwaru bych také netvrdil já jsem ještě neměl s žádným hardwarem problém a rád bych věděl jak je starý ten článek.
Pro vý
No např. na svým NB jsem nerozchodil Live Mandrake 2006 a se Suse 10.1 nemám nejmenší problém. Takže s tím HW je o pokaždý jiný - nevýhoda tolika zbytečných distribucí, nevýhoda oss.
Dobře. Ještě mi k tomu napiš pár detailů. Jakým způsobem se první komp připojuje k netu a jak se druhý PC připojuje k prvnímu?
26. 12. 2006
No je videt co asi kdo na pocitaci dela nekdo se hrabe v systemu, brouzda, programuje do toho systemu ten je asi spokojeny v obou platformach. Ja chtel linux pouzit jako platformu pro svoje muzicirovani, myslis ze jsem nasel nejaky "open" sekvencer aby vypadal a nabizel to co napriklad dnes uz velice zastarala verze 3 programu Fruity Loops ? ANI NAHODOU (miliony HA HA, me by stacil jeden), navic cloveka uz musi odradit i ty problemy co se resi v diskuzich se zvukovkama, proste co se tyce produktivni cinnosti si clovek s Lin akorat pridela praci. Proste pro Linux delaji hlavne nadsenci apodle toho ty aplikace vypadaji, ve vetsich vecech jako je OO maji stejne prsty velke firmy ktere do toho rvou penize....proc vlastne ? asi nejake dlouhodobe strategicke duvody, nevim, kazdopadne nerikam ze se Linux a jeho programy pouzit nedaji ale proc se s tim srat kdyz mam lepsi... to si rekne vetsina lidi a nejaka legalnost nikoho dneska nezajima, to je proste fakt a dusledek toho jak se zachazi s pravem v politice a vubec celkove, dvoji metry, presumpce viny - vypalne a pod. Miliony programu pro Linux...no to se neni co divit kdyz si kazdy druhy stahne zdrojaky nejakeho textaku upravi a vyda vlastni (obrazne receno), ale kdo bude delat nejaky opravdu pouzitelny soft a pak ho rozdavat zadarmo ? Treba Gimp by uz dneska nevzniknul kdyby neexistoval z drivjejska, z "lepsich" casu a stejne se v tom neda rozumne delat, stav kdy kazda palatka si otevre polozku v taskbaru a kazdy obrazek taky se stava posleze naprosto chaotickym, neustale presouvani oken "sakra kde to mam" pak mi to jeste zaclo padat... proste zabava na dlouhe zimni vecery. Pro me je ale velkym prinosem ze se nektere podareni programy portuji do windows jako ta Opera, takze v tomto pohledu ma existence Lin pro me vyznam. Jo, pro nektere oblasti je uz Linux plne pouzitelny, treba pro urcitou kancelarskou praci s textem, ale jak dlouho to trvalo ! a jeste to neni ono... ted si vemte praci s grafikou, videem, zvukem, elektronikou, webem, simulace, matematika... to co nabizi prostredi Lin VS Win se vubec neda srovnavat. Ano vim ze mit nabusene programy jako ve Win v Lin a jeste jako free a open je naprosta utopie ale alespon na 50% kdyby to bylo.
26. 12. 2006
No, na obou systemech je hodne poznat kdo je dela, aby taky ne. Moje zkusenost je takova ze co se tyce Linuxu NIC nez live distribuce nefunguje "na-drc" a tuto vlastnost si fura programu vlece sebou i po portovani do Win, treba aby GIMP fungoval musi se kvuli nemu hledat a stahovat jakasi obskurdni instalace GTK, tato "vlastnost" Lin. prostredi me dokonale irituje, takovych veci je fakt pro novacka dost a dokonale ho odradi protoze zjisti ze misto aby neco delal tak dela neco aby neco konecne mohl delat jenomze predtim je potreba udelat jeste nejmi 10 jinych veci precist desitky webovych stranek protoze se kady rozhodl delat veci po svem a zazite postupy tak nefunguji, proste hruza.
26. 12. 2006
No tak to si toho HW moc nekoupim :-) k balickovani, nesnasim jakekoliv automaticke procesy kdy nevim kde se co laduje, PC bez internetu je navic s Lin defacto "KO". Ciste hypoteticky kdyby vypadl internet, jak by linuxaci kombinovali ruzne verze knihoven a vseho mozneho co ruzne programy ruznych verzi pro sebe vyzaduji ?
Jen drobnost, je to BFU, ne FBU. Ale jinak v klidu :ms_0017: :ms_0010:
Všechno funguje přes klasický ethernet. Oba dva PC jsou připojené do switche, do kterého je připojen i "internet" (normální ethenetovej kabel vedoucí do APcka). Poskytovatel netu dává jedno veřejné IP, které je teď nastaveno na PC1.
Já potřebuji to připojení nasdílet i na PC2. (Právě tu je problém, nepodařilo se mi win. sdílení internetu přesvědčit, že opravdů nemusím mít dvě síťová rozhraní)
No, kdyby internet vypadl, tak by se k těm programům ani nedostali, takže by nebylo co kombinovat. A kdyby je měli distribuovat potom třeba na CDčkách, tak by k nim všechny potřebné knihovny musely být přibalené. Vem si, že třeba na instalačních médiích Debianu (2x DVD) máš 8GB aplikací ....
Čekal jsem kdo se ozve a můžu tě ujistit, že jsem to napsal správně. :ms_0001:
FBU - fakticky blbej user
FBA - faktiocky blbej admin
Je to zbytečně komplikovaný (mělo by to jít - viz. dále). Tohle jsem řešil nedávno a rozhodně se vyplatí koupit nějakej levnej router s integrovaným switchem (vypadne tím závislost na nějakým jiným PC - když PC který slouží jako brána druhýmu PC vypneš, tak to nepojede).
Teoreticky by to mělo jednoduše běžet i s obyč switchem. První PC nastavíš podle údajů providera (IP, brána, DNS) a v síťovým připojení umožníš sdílení internetu. Druhému PC přiděl IP ve stejném subnetu a jako bránu nastav IP prvního PC + DNS servery. Takhle by to mělo fungovat, ale samozřejmě je v praxi nutný nastavit ještě pár drobností a obávám se, že bude problém s tou IP adresou na druhým PC, ale možná ne - nevím, jak se bude ke svému okolí chovat.
No právě, takhle to fungovat nebude... Tzn. že si příště nech toho BFA pro sebe ;-)
Nicméně ten routr sem tam stejně nakonec dal, tohle mělo být jenom takové provizorní řešení na jedno odpoledne...
PC1 nastavím podle parametrů poskytovatele + přidám na kartu druhé ip z vnitřního rozsahu (třeba 192.168.100.1/27), nastavím překlad ip adres z vnitřního na veřejné (nat) a povolím přeposílání paketů mezi zařízeními.(ipv4_forwarding). na PC2 nastavím ip 192.168.100.2/27 a bránu 192.168.100.1 a vše funguje. DNS samozřejmě podle poskytovatele všude stejně
Tak to by teoreticky mělo jít i s win. Druhou IP k síťovce přidat můžeš. Ale nevím jestli v sobě win integruje softwarovej NAT nebo je nutný ho doinstalovat.
Já, když nevím, kde se co láduje, tak jsem ve windows (kde vážně nejsem :ms_0021: ). Naopak v GNU/Linuxu má člověk naprostou kontrolu nad tím, kde se co instaluje - vše je dostupné v tom balíčku. :c)
Ale fakticky vzato vlastně z češtiny, že? :c) BFU je ryze česká zkratka a anglický význam si pro ni vymysleli češi. :-D
26. 12. 2006
Aha nedostali, takze konec ? co pak ? sli by ke kamosovi a jiz nainstalovaneho systemu a balicku by na ten svuj system dany program dostali jak ?
Já vím, k přidání dvou síťovek jsem se taky dostal. Ale bohužel na to rozhraní nešlo aplikovat sdílení internetu .... prý "musím doinstalovat další síťové rozhraní" či co
hmm a jak by ses ty dosal bez internetu k programum ? Bez internetu je to uplne to same : Nainstalujes to z CDcka
29. 12. 2006
Tak já si tento článek přečet jen proto, že jsem myslel, že někdo SKUTEČNĚ napíše rozumný nezaujatý článek. Tento paskvil je ubohá propagace Linuxu a jeho nadpis je jedna velká lež.
30. 12. 2006
Ono se to má trochu jinak, než je to tam napsaný. Je hardware zdokumentovaný a uzavřený. Na zdokumentovaný hardware bude Linux patrně připraven, nebo to prostě někdo poměrně rychle dopíše. Podobně se pochopitelně budou chovat vývojáři Windows. Prostě pokud nepotřebujete žádné externí drivery pro Win, pak vám ten hardware bude (nejspíš) chodit i pod Linuxem.
Vedle toho je hardware, o kterém říkám, že je uzavřený. Takový hardware patrně rozchodíte ve Win pomocí driverů dodaných výrobcem (na Linux a jiné OS můžete zapomenout), přičemž můžete zapomenout i na některé Win, protože driver patrně nebude pro všechny běžné verze. Navíc mám vyzkoušeno, že takový hardware bývá příčinou těch nejzběsilejších problémů - prostě se to sere.
Tady bohužel řeší vývojáři otevřených i uzavřených OS stejnej problém a rozumím tlaku MS v podobě certifikací a podepisování driverů.
Já myslim, že ten článek je pravda. Problém je v tom mít znalosti. Autor tohoto článku je měl a skutečně to tak vidí (znovu opakuju, že jsem to přeložil), ale kdybych měl psát za sebe, tak bych na ty otázky odpovídal asi takhle:
Linux je zdarma: Pravda (Kupoval jsem si pouze časopis, kde byl obsaženej)
Linux není stabilní a bezpečný: Pravda (Používám Linux asi měsíc a ještě se mi nestalo, že bych ho musel neplánovaně restartovat nebo že bych tam měl vir - leda z mý blbosti se mi poved takovej kousek, ale za to OS fakt nemoch)
Linux nemá GUI (nebo není uživatelsky přívětivé): Lež? (Ze začátku se mi ten Linux zdál jak brambora, ale když jsem si stáhnul z netu pár věciček (hlavně z kde-look.org), tak už to vypadá mnohem líp než se mi kdy povedlo u Winu)
Linux je těžký na konfiguraci a ovládání: Částečně pravda (Nejdřív jsem s tím měl docela potíže, docela dost velký potíže, ale později jsem to docela zvlád)
Linux nepodporuje všechna hardwarová zařízení: 100% Pravda (To mě na Linuxu štve úplně nejvíc. Zprovoznit TV-Tuner byla úplná hrůza, o internetu ani nemluvim, a to se mi ho ještě nepovedlo zprovoznit přes kabel, ale musím přes infráč. Když jsem to chtěl udělat přes kabel, tak mám pocit, že jsem prohlíd půlku internetu a pořád nic, přečet jsem si snad deset dokumentací o ndiswrapperu a je mi to stejně k ničemu. Jediný řešení, který jsem našel je přidat něco do jádra a zkompilovat ho, ale to fakt nezvládám)
Nebudu moci pracovat se soubory doc/xls (mp3, jpg,…): 100% Lež
S tímhle jsem nikdy neměl a hádám, že nebudu mít problémy. To se mi na Linux líbí, že si můžu všechno nastavit, pak si tam něco upravit ve zdrojovým kódu a pak zkompilovat a jde mi všechno úplně OK, i když ty závislosti mě už dost se***u. Ale jinak to jde.
Linux není pro mě - Pro Linux jsem se nerozhod o tom, že by mě štvaly viry nebo nestabilita Windows, ale že jsem si nemoch ve Windows skoro nic nastavit bez hodinový práce nebo desítkách programů, který byly často na houby. A ještě k tomu fakt nemám zájem o nějakou Vistu.
Tohle by sis představoval pod pojmem "Nezaujatý článek"? Ale tohle bych jinam než do komentáře nenapsal, protože všechno se dá udělat, pokud to umíš. A jak vidím, ty to asi moc neumíš ...
JJ - to se mi taky nepovedlo. Musel bys použít nějakej sw nat (např. 602LAN) a nakonfigurovat ho.
Pokud bys chtěl kvalifikovanou pomoc, tak se podívej sem: http://instalace.linux.cz - seznam lidí/firem, který dělají instalace GNU/Linuxu na desktopové počítače. Dá se tedy předpokládat, že dělají i servis nebo poradenství. Ti by ti snad mohli pomoci vyřešit problémy, které sám nezvládneš.
Ještě k těm ovladačům ve vistě - obsahuje jich přibližně 19 500 + Windows Update.
4. 1. 2007
Zkusím to, protože tohle je na mě už moc. Díky.
PS: Sorry nejsem přihlášenej.
Abych tak osvetlil o co mi vlastne slo. Jak jsem psal o tom, ze MS ukradl virtualni plochy jsem se nevyjadril dost dobre. Na vase reakce, "plochy vymyslel Xerox"... nevymyslel nahodou xerox prvni GUI ???
No, zpet k MS. Ve Vistach se objevili virtualni plochy. V dobe W98 byli VP pouzivany uz v RedHatech a MS nic takoveho nemel. Kdyz vysly Visty, tak MS si samozrejme plochy nechal patentovat. Vam se to nezda jako kradez? Vedou se debaty o intelektualnim vlastictvi, ale komu toto vlastnictvi vlastne patri??? Komunite nebo MS? Kdyz se to tak obecne vezme, tak jak rekl myslim DeaLer, inspirace != kradez. Dobre, ale proc se uz velmi dlouho dobu MS inspiruje prave unix like systemy??? Proc MS neukazal svoje zdrojaky EU komisy??? Boji se snad neceho? Podle "meho nazoru", mozna mam pravdu mozna ne, je dost velka cast zdrojovych kodu systemu prevzata (ukradena) z oss. Vam by se taky nelibilo kdyby si nekdo okopiroval vase skripty a vydaval je za sve. Jak muze MS tvrdit, ze nekdo krade zdrojove kody prave z jejich systemu kdyz je uzavreny??? Uz vidim tu aktivitu lidi z oblasti reverse ingeneeringu :D. Proste je tam spoustu veci pro a proti. Koho by to vice zajimalo tak na blackhole.sk je serie clanku "Why i hate Microsoft. Verte tomu nebo ne, je to pravdive.
Je mi jasne, ze ted mluvim jako "zaprisahlej Linuxak", je to pouze muj nazor. Kazdopadne jsem nikdy netvrdil, jak je Win spatnej, ze je na nic apod.. Vzdyt i ja ho pouzival o hodne dele ve svych zacatcich...
28. 1. 2007
Linux nejde napadnout (virově) už kvůli jeho architektuře, jeho (pro windowsáky nepochopitelnej) uživatelskej systém už sám o sobě zabraňuje šíření virů.
Že linux není bezproblémovej už víme taky, ale v linu může naprosto každej (vhodné i pro BFU :D) reportovat chyby přes BugZillu (ať už je chyba bezpečnostní, nebo jiného rázu). Kde k opravě chyb (pokud jsou bezpečnostního rázu) dojde do několika dní a v případě nepříliš podstatných se oprava najde v novějších verzích. A věřte mi, že k tý opravě fakt dojde. (teď bych měl napsat asi dvacet vykřičníků)
No ja som používal zatial len Slax ale bol som spokojný, no podľa mňa ten kto sa menej venuje PC a programovaniu tak linux nikdy nebude oblubovať ako windows pretože windows je vo väčšine len klikačka narozdiel od linuxu, no obaja majú výhody aj nevýhody preto sa na PC oplatí mať aj linux aj windows ... (ospravedlňujem sa za prípadné chyby v texte)
Zajímavý, programování je smysl mého života a právě proto na linux přejít nemůžu ... tedy, nemůžeš to takhle rozseknout.
já myslel že programování je právě psaní kódů, nikoli jen klikat v editoru co chci, aby udělal za mě.