Cinema4D - Sklenice s čajem - díl II.
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Cinema4D - Sklenice s čajem - díl II.Cinema4D - Sklenice s čajem - díl II.

 

Cinema4D - Sklenice s čajem - díl II.

Google       Google       31. 3. 2007       18 672×

A je tu pokračování návodu na  tvorbu modelu sklenice s čajem. Doufám, že vám minulý díl nedělal větší problémy a můžeme se pustit do pokračování…

Na začátek si trochu popíšeme, jakým způsobem vytvoříme kapalinu ve sklenici. Těchto způsobů je více, ale já vybral tento, protože vytvoří celkem realistický efekt a dá se po pár změnách i animovat: Do scény se vloží generátor částic, které „obalíme“ objektem metaball (můžeme si ho představit jako pružnou blánu „obalující“ generované objekty). Tento metaballový objekt pak ořízneme, aby přesně kopíroval stěny sklenice…

Přesuneme pomocnou křivku temp, kterou jsme vytvořili v předchozím díle tak, aby křivka temp byla v zákrytu pod křivkou tvořící sklenici – nejlépe vidět z obrázku. Pomůžeme si tím, že dočasně vypneme objekt Lathe NUBRS kliknutím na zelené zatrhnutí.

Vložíme Objects → NUBRS → Lathe NUBRS a pod něj přesuneme křivku temp. A nezapomeneme opět zapnout Lathe NUBRS, co jsme před chvilkou vypnuli. Přes Objects → Particle → Emitter vložíme editor částic, pod něj umístíme kouli o poloměru kolem 36 m. Emitor nastavíme podle obrázku:

Do scény vložíme ještě jednu kouli, tentokrát o poloměru kolem 140 m. V object inspektoru označíme tuto kouli a přes File → Cinema 4D Tags → Metaball přidáme k objektu tag metaball, kterým ovlivňujeme chování objektu vůči metaballu, v jeho nastavení zaškrtneme Negative influence, tato volba nám zaručí, že koule bude odpuzovat metaball a vytvoří nám efekt smáčivé kapaliny – typické prohnutí povrchu. Sílu necháme na 100 % a poloměr na 20 m. Kouli umístíme ve sklenici někam do výšky, kam chceme, aby dosahovala kapalina.

Přes Objects → Modeling → Metaball vložíme už tolikrát zmiňovaný metaball, nastavíme Hull Value na 100  (pevnost pláště) a umístíme pod něj v předchozích krocích vytvořené objekty (viz. obrázek).

Pokud teď pohneme časovou osou, uvidíme, jak se metaball „nafukuje“.

Potřebujeme ho však udržet v mezích skleničky, proto použijeme objekt Boole přepnutý do režimu A intersect B, kdy podle objektu A ořízne objekt B. Dělení objektů je podle pořadí pod objektem Boole – A je první a B druhý objekt v pořadí. Takže vložíme Boolean přes Objects → Modeling → Boole a nastavíme ho na A intersect B. Objekt A bude Lathe NUBRS, co jsme vytvořili na začátku druhého dílu (vnitřek sklenice). Objekt B bude Metaball. Mělo by to vypadat zhruba takto:

Přes Objects → Particle → Gravity vložíme gravitaci, zvětšíme ji tak, aby v gravitační kostce byla celá sklenička. Tím na generované částice bude působit gravitace a efekt bude realističtější. Scénu máme takřka hotovou a zbývá už jen vytvořit materiál čaje. Stiskneme Ctrl+Shift+O a stáhneme si tyto materiály: material.c4d. Glass003 použijete na objekt Boole, zbylé materiály už jsme použili (Concrete – podlaha, Glass004 – sklenice). Sklenici naplníme tím, že chytneme posuvník na časové ose a posuneme ho přibližně na 30F, záleží na vás, jak chcete mít sklenku plnou, případně je ještě dobré posunout „odpuzující“ kouli výše, aby stále prohýbala povrch. Pozor, při pohybu časovou osou můžeme postupovat pouze dopředu, generování částic je totiž nevratné a pohybem zpět nedosáhneme žádného efektu, proto pokud „přejedete“ vámi požadovaný bod, musíte posuvník vrátit zpět na 0F a táhnout znovu. A můžeme renderovat.

Celá scéna vypadá takto:

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Roman HošekAutor studuje Fakultu elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v Brně. Zajímá se o design, programování a matematický software. Je samouk v Cinema4D,Photoshop,Borland C++ Builder
Twitter     LinkedIn    

Nové články

Obrázek ke článku Hybridní inteligentní systémy 2

Hybridní inteligentní systémy 2

V technické praxi využíváme často kombinaci různých disciplín umělé inteligence a klasických výpočtů. Takovým systémům říkáme hybridní systémy. V tomto článku se zmíním o určitém typu hybridního systému, který je užitečný ve velmi složitých výrobních procesech.

Obrázek ke článku Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Vedení týmu v oboru informačních technologií se nijak zvlášť neliší od jiných oborů. Přesto však IT manažeři čelí výzvě v podobě velmi rychlého rozvoje a tím i rostoucími nároky na své lidi. Udržet pozornost, motivaci a efektivitu týmu vyžaduje opravdu pevné manažerské základy a zároveň otevřenost a flexibilitu pro stále nové výzvy.

Obrázek ke článku Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Za poslední rok se podoba práce zaměstnanců změnila k nepoznání. Především plošné zavedení home office, které mělo být zpočátku jen dočasným opatřením, je pro mnohé už více než rok každodenní realitou. Co ale dělat, když se při práci z domova ztrácí motivace, zaměstnanci přestávají komunikovat a dříve fungující tým se rozpadá na skupinu solitérů? Odborníci na personalistiku dali dohromady několik rad, jak udržet tým v chodu, i když pracovní podmínky nejsou ideální.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý