Názory ke článku Matematický koutek - 01 - Šestadvacetisměrka – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Názory ke článku Matematický koutek - 01 - Šestadvacetisměrka – Programujte.comNázory ke článku Matematický koutek - 01 - Šestadvacetisměrka – Programujte.com

 

Názory ke článku Matematický koutek - 01 - Šestadvacetisměrka

OndreJ   NOVÝ
29. 3. 2007

hmm, nechýba ti v zozname slov ANDEL? Lebo ten tam pasuje a bez tohto slova nájdem iba 42 slov a zostane mi 9 písmen.

hrach   NOVÝ
29. 3. 2007

To OndreJ: Zkoušeli to mí spolužáci a byli úspěšní řešitelé. Neměl by tedy být problém.

hrach   NOVÝ
29. 3. 2007

Tímto bych se rad omluvil vsem kdo se ji pokouseli resit sestadvacetismerku. I pres dukaldnou trojnasobnou kontrolu mi proklouzla jedna chybicka.

Jedna se prvni ctverec , poslední radek , cvtrte piseno - nema byt L, ale B .

Chyba již byla opravena, přijměte jeěště jednou moji omluvu.
Děkuji

OndreJ   NOVÝ
29. 3. 2007

:) nic sa nedeje.

Danstahr   NOVÝ
29. 3. 2007

To si mám představit jako že jsou ty čtverce nad sebou?

z pohledu z boku takhle :

----
----
----
----
----

a zvrchu

!---!
! !
! !
-----

je to tak?

hrach   NOVÝ
29. 3. 2007

To Danstahr: První čtverec bude tvořit první vodorovnou vrstvu, druhý druhou vodorovnou vrstvu atd.

robilad   NOVÝ
30. 3. 2007

Pane autore, pokud jste tuto úlohu nevymyslel, měl byste uvést, od koho jste ji převzal. http://sendvic.gdi.cz/2004/index.php?what=zadani

Tomix   NOVÝ
30. 3. 2007

Japonský IQ test:

http://rozzlobenimuzi.com/privileg/rambo/week010/video/test.xls

hrach   NOVÝ
30. 3. 2007

To robilad: Vážený čtenáři, vámi zaslené URL serveru opravdu skýtá mnoho podobných a také tuto jednu úlohu.
1) Netvrďte mi, že onen server je autorem této šestadvacetisměrky.
2) Nepřevzal jsem ji ztohoto serveru. Naopak předpokladám, že ji tento server převzal také, a také neuvedl autorství, či převzetí. Zajímalo by mne. jestli jste stejně horlivě upozornil i tam.
3) Mám ji pouze k dispozici v tištěné podobě, bez jakékoli známky autorství, nemohl jsem tedy nic přesného uvést.
4) Pokud porkážete autorství nějaké osobě, rád ji uvedu a domluvím se sní.
5) Jako zdroj uvádím darovaný papír formátu menšího než je A5.

Děkuji za pochopení

Zelenáč   NOVÝ
30. 3. 2007

Nasel jsem 24 smeru, ale dva mi porad chybi.. Muze me nekdo nasmerovat?

OndreJ   NOVÝ
30. 3. 2007

Tipol by som, ze si pozabudol - kolmo do hlbky (cez vsetky vrstvy).

Zelenáč   NOVÝ
30. 3. 2007

Tak ted jsem si jeste 2 vyskrt..
Mam 8 smeru, jako v normalni osmismerce + 6 smeru "do hloubky" + 8 smeru - telesove uhlopricky krychle
8+6+8=22 ??

OndreJ   NOVÝ
30. 3. 2007

8 smerov v rovine XY (ako u normalnej) + 16 smerov v XYZ + 2 smery v Z = 26 smerov! :)

Zelenáč   NOVÝ
30. 3. 2007

Dobra, jsem vyrizenej.. Mam 24 smeru, z toho dva jsou podle me stejny, z cyklu je mi u na bliti a porad mi zbyva 15 pismenek :-(

OndreJ   NOVÝ
30. 3. 2007

ved tych 8 zakladnych a 2 v osi Z to ti je jasne nie? No a tych 16 si predstavis jednoducho. Predstav si pismeno X to ma 4 smer! A teraz si ho otoc v osi Z (akoze sa nanho pozeras z vrchu) v 4 polohach. 4 smery * 4 polohy = 16 smerov spolu. Jednoduche nie?

Zelenáč   NOVÝ
30. 3. 2007

porad se nemuzu dopocitat..
- 8 "normalnich" (2 vertikalni + 2 vertikalni + 4 diagonalni)
- otocim krychli o 90 stupnu a mam 2 horizontalni + 4 diagonalni
- potom 8 telesovych uhlopricek..
furt mi vychazi 22 :-(
na co sakra zapominam?

Zelenáč   NOVÝ
30. 3. 2007

huh asi jsem zapomel na diagonaly, ktere jsou videt zezhora :-) Dik za trpelivost

Zelenáč   NOVÝ
30. 3. 2007

Jupiiiiii mam to :-)
I kdyz je divny, ze mam 28 cyklu na 26 smeru, tak to maaam :-)

survik1   NOVÝ
30. 3. 2007

co kolmo?

ChaoticRoman   NOVÝ
31. 3. 2007

tak zkus matematiku: směr je v podstatě posunutí:
vektor u=(u1;u2;u3), každá složka má -1,0 nebo +1.
to je 3*3*3 - 1 = 26 možností (musíš odstranit (0;0;0) )
nebo geometricky: 6 vázaných kolmicí na stěny, 12 na hrany, jako osy úhlu dvou stýkajících se stěn a 8 na vrcholy jako osy rohu =>6+12+8=26

retriwr   NOVÝ
31. 3. 2007

nebo jednoduše v krychli- 3 hrany (posun v jedné ose), 6 stěnových úhlopříček (posun ve dvou osách), 4 tělesové úhlopříčky (posun ve třech osách), tj. 13 a pro každou z nich ve dvou směrech, tj. celkem 26

applestriped   NOVÝ
1. 4. 2007

tak to pak ok.. ;)

OndreJ   NOVÝ
1. 4. 2007

Keby niekoho zaujímalo vyriešenie tejto 26 smerovky pomocou PHP scriptu, tak môžte kuknúť na moje riešenie:

odkaz odstraněn
---------------------
EDIT z redakce: Prosím nezveřejňujte zde výsledky a postupy. Pokud chcete, odkaz odevzdejte jako řešení úkolu. Přesto blahopřeji a jestli vám to nevadí, v přístím díle budete váš skript uvedem jako správná možnost vyřešení.

OndreJ   NOVÝ
1. 4. 2007

Prepáčte.

Kedy bude ďalšie kolo, lebo ten môj script stále vylepšujem. Napríklad dnes som sa naň zase pozrel a čas výpočtu som stiahol o 700 ms! A ako sa poznám, kým sa mi to nepodarí celkovo dostať pod 1s, ani nebudem môcť spávať. :D

hrach   NOVÝ
2. 4. 2007

To OndreJ: Prosim, pokud pouzivate nejaky IM komunikator, kontaktujte me. ICQ mam v profilu, jabber stejny jako email. Dekuji

A preji mnoho stesti se stahnutim casu!

hrach   NOVÝ
2. 4. 2007

To OndreJ: Jinak mate hodne casove rezervy. Jeden ctenar zvladl skript, ktery bezi na mem stroji kolem 62 ms. Vas skript mi bezi kolem 1215 ms.

Drzim palce!

OndreJ   NOVÝ
2. 4. 2007

Hmm, to aj ja mám script ktorý dáva (na mojom AXP2000+) 26ms, len problém je v ňom, že je silne optimalizovaný iba na hracie pole 5x5x5 so slovami dlhými 5 znakov. Ale čo tak univerzálnejší script, ktorý vyrieši aj napr. pole 20x20x20 s ľubovolnými dlhými slovami?? O ten sa pokúšam! (a už dáva okolo 650ms). Ak o takom vyprávate, tak klobúk dolu pred autorom.

hrach   NOVÝ
3. 4. 2007

To OndreJ: Aha, to bude asi tim ze sem necetl vas clanek a koukal jen na zdtojak. Nemel jsem moc casu to studovat. Pokud jsem to ted z rychleho podivani pochopil, tak ctenar olgo ma to na univerzalne velke pole, ale ne na libovolnou delku slov.

Jinak dale ukol splnil v C++ Zelenáč. Blahopreji

olgo   NOVÝ
3. 4. 2007

ale ne na libovolnou delku slov


preboha to ma vobec nenapadlo.
no a vo vysledku je to tak ze si s inim ako 5x5x5 ani neporadi pretoze nedokaze pracovat s dlhsimi slovami ako 5 znakov a polom hoci iba v jednom rozmere vecsom ako dlzka slov.

robilad   NOVÝ
5. 4. 2007

Nevím, zda autorem úlohy jsou organizátoři Sendviče. Jen dokládám, že úloha je nepůvodní a že by bylo hezké, kdybyste to uvedl, například slovy "převzatá úloha". Na Sendviči jsou úlohy obvykle originální a vymýšlejí se čistě pro daný ročník hry, je ale možné, že tahle je výjimkou. Pokud bych pro to měl nějaký důkaz (starší vydání téže úlohy), pravděpodobně bych organizátory Sendviče požádal o totéž, co Vás.

robilad   NOVÝ
24. 4. 2007

Dotazem u organizatoru Sendvice jsem overil, ze je to skutecne jejich uloha.

Architekt   NOVÝ
25. 5. 2007

Zajímavá úloha. Zkusil jsem ji naprogramovat v Pythonu a výsledek si můžete prohlédnout v úkolech. Je to můj první program v Pythonu, tak to berte s rezervou ;-) Ale myslím si, že jsem to vyřešil velmi efektivně a výsledkem je řešení trvající cca 2ms (na notebooku s AMD Sempron 3000+ a 640MB RAM).

Jak jsem koukal na řešení ostatních a všichni se nechali zmást zadáním a pustili se do trojrozměrného pole a z toho vyplívajících šílených cyklů a systémových nároků. Já jsem na to šel jako na jednorozměrné pole (vlastně jen slovo) a částečně generované masky slov. Stejným principem bych to šlo jednoduše rozšířit i pro větší osmisměrku a různé délky slov. Co si o tom myslíte?

mr.Crow   NOVÝ
3. 8. 2007

klobouk dolů, pane architekte, 2ms je krásný výsledek.

mr.Crow   NOVÝ
4. 8. 2007

myslím že nejjednodušší způsob, jak si představit směry je vzít si jednu krychli :-) takže. Když si představíme tuto krychli jako nějaké písmeno uprostřed celé krychle (celé 26směrky), měli bychom najít 26 směrů, kterými jde touto krychlí "vést slovo"

- vodorovné a svislé - písmeno "opouštíme" stěnami krychle - 6 směrů (6 stěn)

- tělesové úhlopříčky - písmeno "opouštíme" hranami krychle - 8 směrů (8 vrcholů)

- úsečky, které mají jeden směr pro všech 5 písmen stejný, ostatní dva různé (nevím jak takovou úsečku pojmenovat) - opouštíme písmeno hranou - 12 směrů (12 hran)

6+8+12 = kýžený výsledek

tomas   NOVÝ
1. 5. 2009

Jestli mate zajem vedet jake je vase iq tak navstivte iq test EU odkaz zde:: http://cz.iq-test.eu/#54213

Anonymní uživatel   NOVÝ
9. 5. 2009

Jestli si chcete vydelat po internetu tak navstivte iq test EU.Ziskate velke penize a ani se pri tom nenadrete staci kliknout zde:http://cz.iq-test.eu/#54213 a vyplnite si test zaplatite si ho:Nebojte je to malo a pak si muzete zacit vydelavat jako diler. Penize co ste zaplatili za iq test se vam vrati vasi praci na internetu za par minut.OPRAVDU TO FUNGUJE klikni zde:http://cz.iq-test.eu/#54213

tomas   NOVÝ
15. 5. 2009

Jestli mate zajem si videlat po internetu tak navstivte iq test EU odkaz zde:http://cz.iq-test.eu/#54213 Staci jen vyplnit test zaplatit si ho nebojte je to malo a kdys se registrujete tak si muzete zacit vydelavat jako diler za svoji praci si nasetrite as 100 kc dene.Jen vyplnte test a pak tam mate podrobnosti klikni zde:http://cz.iq-test.eu/#54213

terda   NOVÝ
6. 8. 2010

NEJLEPŠÍ IQ TEST
http://cz.iq-test.eu/#583403

Eva   NOVÝ
26. 5. 2011

http://cz.iq-test.eu/#660404

Eva   NOVÝ
26. 5. 2011

http://cz.iq-test.eu/#660404

Přidej svůj názor

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo e-mailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Reaguješ na příspěvek:
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové názory e-mailem (pouze pro přihlášené)
Sleduj názory ke článku a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.



Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý