Hardwarová rozhraní - průvodce programátora
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Hardwarová rozhraní - průvodce programátoraHardwarová rozhraní - průvodce programátora

 

Hardwarová rozhraní - průvodce programátora

Google       Google       13. 12. 2007       10 711×

Kniha nese v podtitulku název průvodce programátora, ale myslím, že ji ocení nejen programátoři, ale také ti, kteří se specializují na vývoj hardware.

Reklama
Reklama

Před několika dny se mi dostala do rukou kniha „Hardwarová rozhraní – průvodce programátora“. Už po prvním prolistování bylo jasné, že publikace se jedním dechem rozhodně číst nedá. Ostatně tak je to s většinou knih odborného rázu. Průvodce programátora totiž přináší vysilující množství informací od rozhraních používaných v PC technice, průmyslu, ale také ve slaboproudé elektrotechnice, což z ní dělá opravdu zajímavý zdroj vědomostí pro různorodé obory.

Členění

Publikace se skládá z několika částí:

V první části se čtenář dozví několik základních informací o rozhraních obecně. Jsou zde popsány základní principy přenosu dat mezi řízeným a řídícím zařízením, ale také mezi zařízeními rovnocennými (peer-to-peer).

Dále jsou uvedeny základní informace o použitelných médiích pro přenos, principech kontroly dat, časování a synchronizaci přenosu.

Další dvě kapitoly přináší informace o rozhraních LPT (paralelní port) a sériovém rozhraní RS232. Seznamují čtenáře s jejich základním využitím, jejich ovládáním a obvodech použitých pro jejich realizaci.

Na předchozí kapitolu navazuje i část třetí popisující bezdrátové komunikace, a to především IrDA a Bluetooth. Tato zařízení jsou popisována jen velmi stručně, protože IrDA se v počítačové technice už téměř nevyužívá. Na druhou stranu Bluetooth je technologie vyžadující pochopení značného množství informací.

Kapitola čtvrtá se zabývá popisem sběrnic USB a FireWire. Informace podané k problematice USB jsou velmi podrobné, ale mně osobně chyběl popis hardwarových převodníků z rozhraní USB.

V dalších kapitolách následují popisy rozhraní SCSI, PCI, AGP a mnoha dalších, které se v PC využívají.

Kniha obsahuje i velmi zajímavou (pro mne možná nejzajímavější) kapitolu, a to popis komunikačních rozhraní pro některá periferní zařízení, konkrétně klávesnici, myš, Centronics a rozhraní pro zobrazovače obrazu. Jedna z kapitol se zabývá také zvukovými zařízeními, kde mimo jiné naleznete informace o rozhraní MIDI a dále rozhraní herního portu.

Následují informace o rozhraních pro ukládání dat (ATA/ATAPI, SATA), v kapitole najdete i mnoho zajímavých informaci o CompactFlash, MMC a SD kartách včetně mutací.

Nezbytnou součástí je jistě i popis sítě Ethernet a jejích síťových adaptérů.

Na konci knihy je i velmi zajímavá část věnující se rozhraním využitelných především ve slaboproudé elektrotechnice. I když se jedná především o velmi stručné informace, pro laika jistě stačí pro přehled nad těmito rozhraními.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Ondřej KarasAutor se věnuje vývoji řídících a komunikačních systémů a tvorbě podpůrných aplikací.
Web    

Nové články

Obrázek ke článku RAD Studio a Windows Store

RAD Studio a Windows Store

RAD Studio je první vývojové prostředí se zabudovanou podporou balení aplikací typu Win32 a Win64 pro jejich umístění a šíření prostřednictvím Windows 10 Store.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

V dnešní době, kdy většina softwaru pro mobilní aplikace je tvořena a distribuována průběžně, mnohdy do celého světa je třeba zajistit také průběžnou automatizaci testování mobilního softwaru. V případě mobilních aplikací pro Android a iOS začíná být problém, jak testovat na obrovském množství kombinací HW variant, rozměrů, edic operačních systémů různých výrobců v různých částech světa na reálných zařízení. Simulátory a emulátory nejsou většinou to pravé. Pokud již testuji, jak si udělat vlastní beta distribuci opravdovým reálným testerům napříč platformami?

Obrázek ke článku Funkcie main vo Windows API

Funkcie main vo Windows API

V tretej časti seriálu o Windows API budeme hovoriť o funkčných prototypoch main. Funkčný prototyp je tvorený názvom funkcie a typom signatúry, pričom sa vynecháva telo funkcie. 

Reklama autora

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý