Programování v praxi - 2.díl
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Programování v praxi - 2.dílProgramování v praxi - 2.díl

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Programování v praxi - 2.díl

Google       Google       11. 3. 2007       14 504×

Dneska se podíváme na vytvoření pěkného menu a vysvětlíme si, jakým způsobem budeme šifrovat.

Reklama
Reklama

Dneska nejprve napíšeme proceduru menu, která nám vypíše úvodní obrazovku našeho programu. Tady je kód.

procedure menu;
begin
     while true do
     begin
     clrscr;
     textcolor(3);
     textbackground(white+green);
     clrscr;

     writeln("     *********   *      *    *     * * * *   *           *          *        ");
     writeln("     *           **     *    *    *       *  * *       * *         * *       ");
     writeln("     *           * *    *    *   *        *  *   *   *   *        *   *      ");
     writeln("     *****       *  *   *    *   *           *     *     *       *     *     ");
     writeln("     *****       *   *  *    *   *  *******  *           *      *********    ");
     writeln("     *           *    * *    *   *        *  *           *     *         *   ");
     writeln("     *           *     **    *   *       *   *           *    *           *  ");
     writeln("     *********   *      *    *    * * * *    *           *   *             * ");
     writeln;writeln;textcolor(white);writeln("Program enigma pro sifrovani a desifrovani zprav.");
     writeln;
     writeln;
     writeln("Vyberte moznost: (1) Sifrovat");
     writeln("                 (2) Desifrovat");
     writeln("                 (3) Premazani souboru");
     writeln("                 ---------------------");
     writeln("                 (0) Konec     ");

     read(k);

     case k of
     1:lsifra;
     2:desifra;
     3:premazani;
     0:konec;
     else:spatneheslo;
     end;
     end;
readkey;
end;

Tak a teď si to projedeme:

  • procedure menu – klasika; říkáme překladači, že chceme podprogram menu
  • while true do – nekonečná smyčka
  • clrscr – vymaže obsah obrazovky
  • textcolor(3) – nastaví barvu textu na barvu s konstantou 3
  • textbackground(white+green) – nastaví barvu pozadí na míchaninu bílé a zelené
  • Poté následuje vykreslení nápisu ENIGMA vyvedeného z hvězdiček (*) a pak už samotné menu
  • read(k) – do proměnné k (typu integer, jenž nám do ní umožňuje nahrát celé číslo), kterou musíme nadeklarovat na začátku, uložíme uživatelskou volbu
  • case k of – podle proměnné k určí, co se bude dít dál
  • readkey – stopne běh programu až do stisknutí libovolné klávesy

Tím by tedy byl hotov podprogram menu.


Nyní si ještě zlehka popíšeme, jak zhruba budou vypadat naše šifrovací a dešifrovací funkce. Po stisknutí tlačítka šifrovat se vypíše zpráva, která uživatele vyzve k zadání dvou číselných kódů. Poté se objeví obrazovka, kde už se bude přímo zadávat text, který se následně uloží do jednorozměrného pole o dostatečné velikosti (6 000 znaků). Poté tato šifrovací funkce celý text projede a každý znak převede na jeho ordinální hodnotu. Nakonec ke každé sudé ordinální hodnotě znaku přičte kód A a ke každé liché kód B. Poté zase převede všechny ordinální hodnoty zpět na znaky. Příště si napíšeme zdrojový kód pro šifrovací funkci.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

3 názory  —  3 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor se věnuje programování v PACALU, vyvojovém prostředí Delphi, dále se zajímá o webdesing a tvorbu internetových stránek pomocí HTML, PHP a CSS.

Nové články

Obrázek ke článku NopCommerce – dervisní vrstva – 3. díl

NopCommerce – dervisní vrstva – 3. díl

V minulém díle jsme se podívali trochu podrobněji na datovou vrstvu systému NopCommerce. V dnešním díle navážeme na předchozí znalosti, aby se naše pochopení systému zase o něco víc prohloubilo. Zaměříme se na dvě důležité oblasti a to Nop.Core projekt, který udržuje nejen doménu, ale obsahuje i infrastrukturní prvky. Dále se podíváme na projekt Nop.Service, který obsahuje obchodní logiku.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com. Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.

Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Celý článekGoogle2. listopadu 2017PR

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý