O vývoji – Články – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama

O vývoji – Články – Programujte.comO vývoji – Články – Programujte.com

 

Obrázek ke článku Programování pro Windows v C++ – úvod

Programování pro Windows v C++ – úvod

Ukážeme si, že psát aplikace pro Windows bez použití hotových knihoven či frameworků nemusí být tak frustrující, jak se zdá. V tomto a návazných článcích si ukážeme, jak efektivně vytvářet rychlé a relativně nenáročné aplikace v C++ a Win API.

Obrázek ke článku Petr Soukup: Proč jsme migrovali do cloudu Amazonu (AWS)

Petr Soukup: Proč jsme migrovali do cloudu Amazonu (AWS)

Za ty roky provozování e-shopů jsme přešli přes různá řešení zázemí. Začali jsme na obyčejném hostingu, přešli na dedikovaný server, pak vlastní server, více vlastních serverů, zpět na dedikované servery a nyní jsme migrovali do AWS. Co nás k tomu vedlo?

Obrázek ke článku Kam došly Delphi aneb Embarcadero RAD Studio XE3

Kam došly Delphi aneb Embarcadero RAD Studio XE3

V září vyšlo Embarcadero RAD Studio XE3. Někdo z mladších vývojářů se možná zeptá, o co jde? Tento skvělý vývojový nástroj je současností kdysi jedničky na trhu – Borland Delphi. Po řadě zvratů v osudu přešlo toto vynikající IDE v roce 2008 do rukou Embarcadero Technologies a začal boj o jeho znovuprosazení do čela pelotonu vývojových nástrojů. Jestli má šanci, to se pokusím naznačit závěrem, vysoká návštěvnost letošního pražského uvedení by tomu nasvědčovala.

Obrázek ke článku Fabric – automatizujeme nasazování na server

Fabric – automatizujeme nasazování na server

Nasazování změn v aplikaci na web provází často mnoho starostí. Nahrávání souborů je přerušeno v půlce, databázi se nepodaří obnovit ze zálohy, některé části nefungují… Nasazování oprav je ale často životně důležité. Jak si tedy tento složitý proces ulehčit?

Obrázek ke článku Seriál návrhových vzorů – 1. díl

Seriál návrhových vzorů – 1. díl

Znalost návrhových vzorů je jednou ze základních vlastností dobrého programátora v objektově orientovaném jazyce. V krátkém seriálu se pokusím přiblížit ty nejzákladnější z nich. V tomto díle se podíváme na utility class (knihovní třídu), singleton (jedináčka) a messenger (přepravku).

Obrázek ke článku Vývojové diagramy – Selection, Insert a Bubble sort – 21. díl

Vývojové diagramy – Selection, Insert a Bubble sort – 21. díl

V minulém díle jsem snad dostatečně vychválil třídění, takže nezbývá než si ukázat první tři algoritmy, kterým můžeme dát nálepku: "ty jednodušší" - Select sort, Insert sort a Bubble sort. Součástí je samozřejmě implementace vývojovými diagramy.

Obrázek ke článku Řešíme zdrojový kód – algoritmus násobení

Řešíme zdrojový kód – algoritmus násobení

V článku budeme tak trochu vynalézat kolo. Ukážeme si zajímavý postup odvození algoritmu celočíselného násobení. Postup a tipy mohou být inspirací čtenáři, tréningem logického myšlení a věřím že i zábavou.

Obrázek ke článku Vývojové diagramy – pole a binární vyhledávání – 20. díl

Vývojové diagramy – pole a binární vyhledávání – 20. díl

Pole lze použít na ukládání velkého množství dat. Jednou z důležitých oblastí zpracování takovýchto dat je třídění a v tomto díle si ukážeme, co to vlastně třídění je, k čemu nám je dobré a proč se mu budeme věnovat několik dalších dílů.

Obrázek ke článku Vývojové diagramy – příklady s využitím polí – 19. díl

Vývojové diagramy – příklady s využitím polí – 19. díl

V tomto díle budeme pokračovat pouze praktickými ukázkami. Na třech příkladech si znovu ukážeme použití polí. V prvním příkladu budeme generovat sloupek tiketu Sportky. V druhém příkladu budeme pracovat se školními známkami. A ve třetím příkladu si uděláme jednoduchou implementaci Eratosthenova síta.

Obrázek ke článku Vývojové diagramy - úvod do polí - 18. díl

Vývojové diagramy - úvod do polí - 18. díl

Náplní dnešního dílu budou pole, která nás následně budou provázet po několik dalších dílů. Postupně si ukážeme, co to je pole, k čemu se hodí a samozřejmě si jejich použití budeme demonstrovat na vývojových diagramech.

Obrázek ke článku Řešíme zdrojový kód - přiřazování proměnných

Řešíme zdrojový kód - přiřazování proměnných

Dříve než budu rozebírat další věci, bude dobré (také díky zpětné vazbě, kterou mi poskytli čtenáři) více osvětlit některé postupy, které jsem použil v úvodním článku. Umožní to lépe porozumět pozadí a podstatě fungování.

Obrázek ke článku Řešíme zdrojový kód - vztahy a pravidla

Řešíme zdrojový kód - vztahy a pravidla

Rád experimentuju se zdrojovým kódem. Náhodou jsem narazil na pár jednoduchých vztahů či pravidel. Pokouším se je určitým způsobem zobecnit a udělat v tom jakýsi pořádek. Prozatímní výsledky vám tu předkládám k pobavení, posouzení a možnému praktickému využití.

Obrázek ke článku Již brzy: Game Developers Session 2011 - konference herních vývojářů

Již brzy: Game Developers Session 2011 - konference herních vývojářů

Již tento měsíc proběhne v pořadí devátý ročník konference herních vývojářů Game Developers Session. Akce zaměřená na profesionální a amatérské tvůrce počítačových, konzolových i mobilních her proběhne ve dnech 19. a 20. listopadu v konferenčních prostorách Národní technické knihovny v Praze – Dejvicích.

Obrázek ke článku Vývojové diagramy – 17. díl – datové typy

Vývojové diagramy – 17. díl – datové typy

V dnešním dílu se opět vrátíme k vývojovým diagramům s tím, že začneme uvádět datové typy proměnných. Nejprve si ovšem uvedeme několik příkladů, kde si ukážeme, proč zvolit daný typ a co nám to přinese. A díl zakončíme dvěma vývojovými diagramy a ukázkou podprogramu.

Obrázek ke článku Vývojové diagramy - 16. díl

Vývojové diagramy - 16. díl

Téma tohoto dílu bude trochu jiné a na první pohled vzdálené vývojovým diagramům. K algoritmizaci a potažmo k vývojovým diagramům datové typy patří.

Obrázek ke článku Vývojové diagramy – rekurze – 15. díl

Vývojové diagramy – rekurze – 15. díl

Možná někoho z vás napadne, zdali je možné, aby podprogram volal sám sebe. Odpověď je ano, je to možné. A takovému volání se říká rekurzivní volání. Rekurze je trochu kontroverzní téma. Někdo na ni nedá dopustit, někdo se ji vyhýbá jako čert kříži.

Obrázek ke článku Vývojové diagramy – podprogramy – 14. díl

Vývojové diagramy – podprogramy – 14. díl

V dnešním dílu budeme pokračovat v podprogramech. Ukážeme si na jednoduchých příkladech, jak dokážou řešení problému zjednodušit, a to minimálně tak, že nejsme nuceni řešit celou úlohu najednou, ale můžeme se od globálního náhledu postupně dostat až k těm nejmenším detailům. Případně se můžeme soustředit na řešení jednotlivých částí, které pak spojíme do větších a větších celků.

Obrázek ke článku Vývojové diagramy – 13. díl – podprogramy

Vývojové diagramy – 13. díl – podprogramy

Doposud platila rovnost - co úloha, to jeden vývojový diagram. Dnešním dílem počínaje tato rovnost platit nebude, protože se naučíme využívat tzv. podprogramy, rozvětvíme si tak program na další celky.

Obrázek ke článku Vývojové diagramy - 12. díl

Vývojové diagramy - 12. díl

V tomto díle zakončíme cykly s podmínkou na začátku a s podmínkou na konci složitějšími úlohami. Budeme v nich kombinovat různé typy cyklů.

Obrázek ke článku Vývojové diagramy – 11. díl

Vývojové diagramy – 11. díl

V dnešním díle si ukážeme příklad, který vyřešíme pomocí všech tří typů cyklů. Dále si ukážeme typ úlohy, pro kterou je vhodnější použití cyklu s podmínkou na začátku. A nezapomene na příklad se zadáním PINu do mobilu.

Obrázek ke článku Vývojové diagramy – 10. díl

Vývojové diagramy – 10. díl

Doposud jsme se zabývali cykly, u nichž byl přesně dán počet opakování. Rozměry nebo rozsahy pro ně bývají dobře známy. Existují ale případy cyklů, kdy nevíme, kolik opakování budeme muset projít, abychom se dobrali cíle. O těch je tento díl seriálu.

Obrázek ke článku Vývojové diagramy – 7. díl

Vývojové diagramy – 7. díl

Dnešním dílem začneme cykly. Nejprve si ukážeme, k čemu jsou dobré, a následně si vysvětlíme první typ, tj. cyklus s daným počtem opakování. A článek zakončíme krátkým příkladem.

Obrázek ke článku Vývojové diagramy - 6. díl

Vývojové diagramy - 6. díl

V tomto dílu zakončíme téma podmínky složitějšími příklady, na kterých si ukážeme, že podmínek může být ve vývojové diagramu více.

Obrázek ke článku Vývojové diagramy – 5. díl

Vývojové diagramy – 5. díl

V minulém díle jsme si ukázali, jak se pracuje s podmínkou. Dnes si předvedeme, jak k zápisu využít relační operátory. A dále vysvětlíme, jak spojovat více podmínek pomocí spojovacích operátorů.

Obrázek ke článku Vývojové diagramy - podmínky - 4. díl

Vývojové diagramy - podmínky - 4. díl

V dalším pokračování série článků o vývojových diagramech a algoritmizaci začneme s podmínkami, které nám umožní dělat složitější a komplexnější programy s možností větvení při rozhodování.

Výsledky 1-30 z celkem 51 nalezených
1  2     
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032014 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý