Názory ke článku Delphi v příkladech - 2. díl: Bludiště
Si děláš srandu ne? Udělat hru bludiste v delphi pomocí labelů? OMG horší příklad jsem snad ještě ani neviděl. Kdyby jsi alespoň využil nějak PICTURE grid nebo jak se to jmenuje, nebo DelphiX.... Ale použít label ty jsem fakt ještě nikde neviděl. Je mi to fakt líto ale musím říct že tenhle příklad je docela na nic a akorát zmate čtenáře!
Myslím že tento článek se příliš nezdařil...musim silně protestovat proti používání labelů...to určitě neni nejvhodnější způsob...existuje přece tolik odlišných možností - pokud by jste chtěl zůstat u práce s textem, tak lze použít například StrinGrid, pokud by se mělo jednat o grafický mód, tak třeba Image (Master píše něco o DelphiX, ale to je na takto primitivní záležitost myslím až zbytečně náročné....)
Takové množství labelů si podlě mě žere hodně paměti.....navíc se mi zdá také velmi ??nepraktické?? přesouvat daný label přes ostatní....taky by to šlo řešit jednoduššeji.....
V celku jsem poměrně zklamán...když jsem viděl titulek článku velmi sem se těšil že si něco přečtu a třeba i zkusim...
30. 4. 2007
To ProgDan: No nutno podotknout ze labely jsou snad nejmene pametove narocne... ;) narozdil od Image, xGrid apod.
Chceš mi říct že 250 000 labelů je méně paměťvově náročné než jeden string grid o velikosti 500*500?
1. 5. 2007
To je jedno jestli 500*500 nebo 1000*1000. Prostě když budeš si chtít třeba to bludiště zvětšit tak už bude problém!
1. 5. 2007
No samozřejmě, že to není paměťově nejideálnější varianta, ale proč ne? Mně se článek líbil, kód je pěkně napsaný a dobře okomentovaný... u všeho je vidět jak to funguje... a čtenáře zmate? jak? na nic příklad není... mně se třeba líbí to generování trasy...
1. 5. 2007
Určitě, to lze napsat o hodně lépe a než publikovat tohle, tak by raději autor měl strávit více času nad programováním, a publikovat až to k něčemu bude nebo to bude alespoň pěkné. Při troše snahy, autor který neumí žádné grafické rozhraní, dokáže přes win-api podat věc podobnou Dyně za 2 měsíce i s rezervou, či se naučit qt, gtk a být i na Linuxu :). OGL, DX bych zatím nechal spát to je tak na rok a hlavně tréning a tréning, u OGL ještě umět trochu počítat - základ lineární algebra, alespoň na začátek.
Omlouvám se všem, které tento článek zklamal, ale cílem bylo přiblížit práci s dynamicky vytvářenými komponentami, proto jsem použil právě labely a ne obrázek nebo jiný způsob (jinak necelé 3 MB snad není na současných počítačích tak hrozné). Také si myslím, že přesouvat label po ostatních není nejšťastnější, ale na začátek je to asi nejjednodušší způsob (aspoň z těch, co mě napadly). Příště se tedy pokusím více zaměřit i na uživatelské rozhraní než na vlastní kód a fungování programu
1. 5. 2007
Na to je ideální příklad txt editor s možností více dokumentů otevřených naráz.
Počítám, že se tady v dohledné době objeví několik alternativních řešení, od přítomných kritiků.
2. 5. 2007
No nevim, ale v D3D (resp. DirectGraphics, protože na oddělený DirectDraw a Direct3D se v dnešních verzích DirectX už nehraje) si bez matematiky taky neškrtneš. Nepočítám tedy D3D RM, to už je dávno mrtvé (i tak by ale člověk měl umět počítat lépe Paris Hilton).
Myslíš něco takového???:
http://www.goodworks.gamecode.cz/bludisteII.exe
právě že nebude....jenom změníš rozměry toho gridu, respektive zvětšíš počet sloupců a řádků....a ozhodně se ti s tím pak bude pracovat pohdlněji...
if (smer_pohybu=4) then begin
grid.Cell[x,y]:='';
grid.Cell[x,y+1]:='X';
end;
je to jednodušší než když musíš mít ještě zvlášť pole kde přechováváš podobné informace....grid se ti už sám o sobě chová jako pole
OMFG však o tom tady mluvím, že je lepší string grid než pole TLabelů.
2. 5. 2007
Nerad bych tady kalil vodu, ale bohuzel tento clanek nestoji ani za kybl zvratku. Je to totalni zplacanina, presna ukazka toho, jak to nema vypadat... Kdyz pominu totalne zcestne pouziti Labelu, tak algoritmus na generovani je fakt smesny. Dyt to negeneruje bludiste, ale nejakou splet ctvercu. Je to fakt tragicky. A i tak kdyz se na to podivat ocima uzivatele, ktery nevidi kod, tak je to aplikace na dve veci... Dyt to je tak tragicky, ze na tom nelze ani dal nic delat. Vysvetli mi, jak budes resit krok2 - pruchod bludistem..
jak jsem již říkal, pokusím se změnit přístup ke psaní článků (ono vědět jak je nepsat je taky důležité), ale nevím na co narážíš
Dyt to je tak tragicky, ze na tom nelze ani dal nic delat. Vysvetli mi, jak budes resit krok2 - pruchod bludistem..
protože tento program je ukončen a nebudu jej dále rozvíjet (někdy příště myšleno v jiném programu)
3. 5. 2007
Mno já bych řekl že by se to mělo řešit. Dobrý programátor myslí na to co když bude chtít zákazník třeba upravit jen nějakou malinkou věc. Tak to budeš kvůli tomu předělávat celý program?
Jistě že ne, od příště se budu snažit řešit co nejvíce věcí dynamicky/konstantami, ale myslel jsem, že např. ukazatele nebo dynamická pole jsou na začátek docela obtížné na pochopení
6. 5. 2007
Mno nic proti ale dinamická pole nejsou vůbec těžká. A naví o to aby lidé chápali dynamické pole a ukazatele jsou tu jiné oddíly článků, např. seriál Delphi. Jestliže tohle je Delphi v příkladech, tak já si osobně myslím, že by tu měli být hezky vysvětlené, okomentované a snad nejlépe možně řešené příklady.
9. 5. 2007
Hele asi takhle: myslim, ze nic lepsiho nenapises, protoze na to proste nemas nabyto. Kdyby jsi alespon trochu cuchnul k objektovemu programovani v zivote, by jsi nedela bludiste z labelu. To je prece uplna ubohost.. Ten tvuj zdrojak mi pripomina moje prvni kroky v delphi, kdy jsem myslel, ze piskvorky udelam tak, ze si naklikam pole 50x50 imagu a u kazdyho budu obsluhovat udalost onClick (ci jak to v delphi bylo). Vim, ze kritizovat je jednoduchy, ale opravdu zvaz, jestli tim, co napises nekomu opravdu pomuzes...
19. 10. 2007
... ale to co tady v diskusi zaznělo je pravda. Použítí labelu v této hře ( programu ) je opravdu nešťastné. Já bych se orientoval na Grid, ten se doslova sám k řešení tohoto problému nabízí.
19. 9. 2009
Jsem jedinej, kdo pochopil, že nejde o to naprogramovat hru, ale naučit se programovat? Myslim, že lekce disponuje zajímavými momenty a algoritmus pro tvorbu bludiště možná není nejlepší, ale každopádně celkem elegantně řeší to, aby vždy vedla nějaká cestička ze startu do cíle..
Milí kritici a kritikové, přátelé :), laskavě si uvědomme, že lekce je určena začátečníkům.