Názory ke článku Java tutoriál - Proměnné (4. díl) – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Názory ke článku Java tutoriál - Proměnné (4. díl) – Programujte.comNázory ke článku Java tutoriál - Proměnné (4. díl) – Programujte.com

 

Názory ke článku Java tutoriál - Proměnné (4. díl)

Qwertz   NOVÝ
9. 5. 2007

...co dodat... perfektne... ale ved to je pochopitelne, kedze ide o oficialny tutorial... ale aj tak, dobre prelozene...

Titto   NOVÝ
9. 5. 2007

Podla mna je to uz irelevantné písať, lebo je to jednoznacne perfektné.

Al   NOVÝ
9. 5. 2007

jj, je to super jenom nechápu idioty co hodnotí..

Blujacker   NOVÝ
9. 5. 2007

já jsem dal za 1, ale průměr se nezlepšil:(

rudyment   NOVÝ
12. 5. 2007

V textu jsem bohužel narazil na řadu nepřesností.

1. OOP rozlišuje vlastnosti a atributy. Atribut je interní záležitost daného objektu, kdežto vlastnost je něco, co je zvenku zjistitelné a/nebo nastavitelné. Používá-li instance soukromé atributy nepokryté odpovídajícími "getry" a "setry" (česky: přístupovými metodami), nehovoří se o vlastnosti. Naopak instance může mít (a často mívá) vlastnosti, kterým neodpovídá žádný atribut. Takto to vypadá jako hnidopyšství, ale technologie JavaBeans na tom stojí.

2. Definovat identifikátor jako "[i]sekvence Unicode znaků a čísel – které musí začínat písmenem, znakem dolaru „$“[/i] je trochu nešikovné (i když to tutoriál říká také tak). Přesněji je to "[i]Posloupnost písmen, číslic a znaků $ a _, která nesmí začínat číslicí.[/i] Jinými slovy znaky, které unicode nepočítá mezi písmna (např. přehlasované y - to je tam jen do počtu, ale žádný jazyk je nepoužívá) se v identifikátorech vyskytovat nemohou. Znaky, které unicode řadí mezi písmena, se v identifikátorech používat mohou a je jedno, jedná-li se o písmena anglická, česká či japonská.

3.Termín [i]dvojité uvozovky[/i] je nešikový otrocký překlad. Double quotes jsou naše uvozovky, single quotes jsou naše apostrofy.

4. Bylo by dobré prozradit, že parametr je lokální proměnná, kterou inicializuje volající program.

5. Chybí mi zmínka o vytvoření a inidializaci pole "na poslední chvíli", např.

 int součet = sečti(new int[] {1, 2, 3, 4, 5} );


maxifick   NOVÝ
28. 7. 2007

Skvely clanek, jen v tom poslednim prikladu (kopirovani poli) mi neni jasne, proc jsou v "... System.arraycopy(kopirovatZ, 2, kopirovatDo, 0, 7); ..." ty cisla 2, 0, 7. Je to zrejme oznaceni ktere pismena se maji kopirovat a ktere ne, ale neni mi jasny podle ceho je to poznat.
Nechape to prosim nekdo lip nez ja? :o)))

Etki   NOVÝ
1. 8. 2007

Slovenský preklad nájdete na http://www.gymspmkr.edu.sk/informatika/JavaTutorial/

Kto sa vyzná v trminológií mohol by mi helfnut s revíziou
kontaktujte ma prosím na adrese etki@zoznam.sk

bifidus   NOVÝ
8. 9. 2007

začátečníka tato definice asi dost vyděsí :-(
co třeba dvojkový doplněk ?

NateLogan   NOVÝ
16. 11. 2007

To maxifick:
[seznam]2 znamena od ktereho prvku z prvniho pole se bude kopirovat (2 = treti prvek /cisluje se od 0/)[/seznam]
[seznam]0 znamena od ktereho prvku v druhem poli se budou zapisovat kopirovane prvky (tedy hned od prvniho)[/seznam]
[seznam]7 znamena kolik prvku se celkem zkopiruje[/seznam]
(tahle syntaxe je napsana hned nad tim...ale bez znalosti anglictiny se to nepochopi tak lehce)

Jinak bych se chtel zeptat jak se pracuje s metodami z tridy Arrays u vicerozmernych poli (pokud to jde). Napriklad metoda Arrays.fill() jaksi vyhodi nejakou vyjimku:

Exception in thread "main" java.lang.ArrayStoreException: java.lang.Integer

at java.util.Arrays.fill(Arrays.java:2710)
at java.util.Arrays.fill(Arrays.java:2685)
at pokusy.NaplnPoleDvourozmerne.VynulujPole(NaplnPoleDvourozmerne.java:69)
at pokusy.NaplnPoleDvourozmerne.main(NaplnPoleDvourozmerne.java:30)


a take jestli nekdo nevi jak pouzit prikaz arr.length pro zjisteni dalsich rozmeru vicerozmerneho pole (napr u pole[][] se vypise jen pocet prvku v prvnim radku, proto bych potreboval nejak zjistit rozmery dalsich radku u nesymetrickych poli a taky pocet radku...)

eclipseMan   NOVÝ
20. 11. 2007

Dobrý den,

plnění pole (nejakePole) způsobem jakým ho napsal autor, je velice nepraktické a neefektivní. Nejčastěji se pole plní cyklem FOR.

Je možné, že autor napsal kód úmyslně, kvůli pochopení kódu, ale domnívám se, že cyklus for ve spojení s naplňováním pole není náročný na pochopení.

erasser   NOVÝ
29. 11. 2008

Váš tag <STRONG> mi nefunguje ani v IE 6.0, ani v Opeře, ani ve Firefoxu.. :o)

Pharox   NOVÝ
29. 3. 2009

Existuje v jave nejaky prikaz ktory nacita hodnotu premennej z klavasnice?? v c++ je to
cin <<... v pascale readln(...);

rico   NOVÝ
1. 10. 2009

Reagoval na komentář od uživatele Pharox :
je a to:
import java.util.*; //importování balíku obsahujícího metodu Scanner

public class cteni {
public static void main(String[] args) {
Scanner nazevScanneru = new Scanner(System.in); //vytvoření metody ke čtení
System.out.print(""); //aktivování konzole
int cislo = nazevScanneru.nextInt(); //nacteni cislo typu integer z konzole
String text = nazevScanneru.nextLine(); //nacteni celeho radku v konzoli
//atd.
System.out.println(cislo + text);
}
}

Daniel   NOVÝ
19. 10. 2009

Dobrý den,
nevíte prosím někdo, jak omezit proměnou int (nebo byte) v parametru metody na číslo od 0 do 100 ?
Potřeboval bych, aby se při volání této metody mohlo dosadit ouze číslo 0 až 100.

King   NOVÝ
27. 7. 2010

co je to <strong> ? vkuse to tam je a ja nevim na co to je asi to tam nema yt ne

mozek007   NOVÝ
5. 11. 2011     web     twitter

V tomto článku je mnoho překlepů, hlavně první části článku. vlastnso?

Přidej svůj názor

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo e-mailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Reaguješ na příspěvek:
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové názory e-mailem (pouze pro přihlášené)
Sleduj názory ke článku a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.



Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý