Zaheslujte si svoj program
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Zaheslujte si svoj programZaheslujte si svoj program

 

Zaheslujte si svoj program

Google       Google       21. 5. 2007       13 073×

Mám tu pre vás jeden úplne jednoduchý program, ktorý sa hodí ku každej Pascalovej aplikácií, ktorú chcete urobiť zaujímavejšou a rozmanitejšou. Nejde tu o prvotriedne zabezpečenie, ale … veď posúďte samy.

Reklama
Reklama

Na úvod by sa snáď patrilo povedať, aké znalosti sú pre bezproblémové pochopenie programu nevyhnutné. Čiže:

  • Procedúry.
  • Znalosť cyklov.
  • Funkcia goto (čiže label).
  • Práca so súbormi.
  • No, a prirodzené ovládanie premenných.

To by sme mali za sebou, a tak sa môžeme pustiť priamo do programu. Najprv si spravíme výber možností a deklaráciu premenných.


program heslo;
uses crt;

{načítanie premenných}

var c:boolean;
    pred, po:text;
    i:integer;
    z:schuler;
    a,n,j,meno2:string;
label ll;


{začiatok hlavného programu}


begin
         clrscr;
         
{načítame si súbor, ktorý si však musíme manuálne vytvoriť !}

         assign(po,'E:\temp\tp\jojo.txt');
                                          reset (po);
         ll :writeln;
         clrscr;

{výber možností}

        writeln ('1 - registracia');
        writeln ('2 - login');
        readln (a);

{podmienky pre vybraté možnosti, môžeme použiť aj podmienku case}

       if a = '1' then begin
          registracia;
          writeln ('si registrovany');
       end;

    if a='2' then begin
       login;
    end;

{ak používateľ zadá neočakávánú možnosť, upozorníme ho na 
to a dáme mu druhú možnosť}

    if (a<>'2') and (a<>'1') then begin
       writeln ('tusim nevies, co mas zadavat');
       readln;
       goto ll;
    end;


        readln;
end.

Teraz prichádza na rad jadro celého programu, čiže procedúry. Tie použijeme dve. Nazveme ich Login a Registracia. Začnime, trebárs, Loginom.



procedure login;
          label pp;

begin

reset(po);
                 writeln ('meno: ');
                 readln (meno2);

   while not eof(po) do begin
         readln (po,n);

         if meno2 = n then
                      begin
                      c :=true;
                      goto pp;
                      end
                      else c :=false;
   end;
   pp :writeln;
   if  c = true then writeln ('OK')
                else writeln ('NOT OK');

 close(po);
 end;

Procedúra očakáva zadanie mena, ktoré následne porovnáva z databázou mien v súbore. Pokiaľ sa v nej nachádza, napíše OK (u vás bude program pokračovať), ak nie - vypíše NOT OK (stačí už len nastaviť label a načítavanie mena sa môže opakovať).

No a druhá procedúra je Registrácia. Tá jednoducho pridá užívateľa do databázy.



procedure nacitaj;


begin
append (po);
     write('Zadaj nick: ');
     readln (n);
     writeln;
     writeln (po,n);


end;

Procedúry, prirodzene, vložíme na miesto, kde patria (čiže medzi hlavný begin a deklaráciu premenných), program by mal bez problémov fungovať. To by bolo veľmi jednoduché zabezpečenie vášho programu a nabudúce si môžeme ukázať, ako ku každému členovi v databáze priradíme aj heslo. Ak vás to zaujalo, máte sa na čo tešiť v budúcom dieli.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor ovláda Html, Pascal a snaží sa naučiť PHP a prácu s Visual Basic. Vo voľnom čase sa venuje hokeju.

Nové články

Obrázek ke článku RAD Studio a Windows Store

RAD Studio a Windows Store

RAD Studio je první vývojové prostředí se zabudovanou podporou balení aplikací typu Win32 a Win64 pro jejich umístění a šíření prostřednictvím Windows 10 Store.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

V dnešní době, kdy většina softwaru pro mobilní aplikace je tvořena a distribuována průběžně, mnohdy do celého světa je třeba zajistit také průběžnou automatizaci testování mobilního softwaru. V případě mobilních aplikací pro Android a iOS začíná být problém, jak testovat na obrovském množství kombinací HW variant, rozměrů, edic operačních systémů různých výrobců v různých částech světa na reálných zařízení. Simulátory a emulátory nejsou většinou to pravé. Pokud již testuji, jak si udělat vlastní beta distribuci opravdovým reálným testerům napříč platformami?

Obrázek ke článku Funkcie main vo Windows API

Funkcie main vo Windows API

V tretej časti seriálu o Windows API budeme hovoriť o funkčných prototypoch main. Funkčný prototyp je tvorený názvom funkcie a typom signatúry, pričom sa vynecháva telo funkcie. 

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý