Názory ke článku Seriál OpenGL - 1. díl – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Názory ke článku Seriál OpenGL - 1. díl – Programujte.comNázory ke článku Seriál OpenGL - 1. díl – Programujte.com

 

Názory ke článku Seriál OpenGL - 1. díl

Frosty   NOVÝ
6. 11. 2007

Zatím dobrý začátek, jen tak dál.

visualprog.cz   NOVÝ
6. 11. 2007

není nikdy dost, takže tak dál

mstarman   NOVÝ
6. 11. 2007

Pěkný článek. Jestli to bude takhle pokračovat tak dobrý :smile2:

eraser17   NOVÝ
6. 11. 2007

clanok vvelice dobry, ale nevjem preco hnet mi to vyhodi chybu
1 In file included from main.cpp na to includovanie a na 100% to mam v include/gl

ppavelP   NOVÝ
6. 11. 2007

To eraser17:
A děje se to i v připadě, že se snažíš zkompilovat ten základní GLUT projekt, který se tam objeví po instalaci GLUT balíčku?

eraser17   NOVÝ
6. 11. 2007

ket chcem skompilovat ten zakaldny GLUT tak neni problem....
ale akonahle tam vlozim tento kod tak mi hlasi chybu.... :(

eraser17   NOVÝ
6. 11. 2007

us som zistil aj chybu... ja musim includovat gl/openglut.h..... sice nevem preco ale potom mi to ide....

Aldic   NOVÝ
6. 11. 2007

To eraser17: asi proto, že openglut.h je ve složce include\gl\ :smile3:

Draken   NOVÝ
6. 11. 2007

Nic proti vašemu seriálu a celému webu(ten je samo dobrý), ale nejvíce informací o OpenGL najedete na http://nehe.ceske-hry.cz timhle tady nechci delat reklamu.

Curo   NOVÝ
6. 11. 2007

To Draken: který je několik let starý a navíc nelze se spoléhat na jedinný zdroj informací, je nutné mít možnost výběru.

Tomas_Dejmek   NOVÝ
6. 11. 2007

To Curo: Jj, jestli to bude něco jiného, tak s tímto serialem souhlasím. Ikdyž myslím, že by bylo lepší tutorialy o OGl směřovat na NeHe, protože jak pak se v tom má chudák co se to učí vyznat. Tady jeden tutorial tady další. - Mám číst ten další nebo to je zbytečné? A když jich najde třeba 10...

Curo   NOVÝ
6. 11. 2007

To Tomas_Dejmek: na tutoriály stačí odkázat, tak to dělají i na builderu (pak už je jedno, zda tam bude text, či odkaz).

Lidé se nechtějí sdružovat, my chceme. Když jsme chtěli řadu tutoriálů dříve publikovat jinde, nesetkali jsme se s kladným ohlasem. proto byl vytvořen tento portál. Takže nám nelze nyní vytýkat, že to publikujeme zde.

Anonymní uživatel   NOVÝ
6. 11. 2007

uplne zbytecny, toto je uz popsano na ROTU a v neHe, dalsi clanky na stejne tema jsou zbytecne a je to stejne jenom kopie predchozich clanku...

ppavelP   NOVÝ
6. 11. 2007

To Draken:

Já jsem taky s NeHe začínal (100% díky za ně, jelikož to byl jeden z prvních tutoriálů), ale připadalo mi, že dost věcí nevysvětluje a člověk se tam v tom docela ztrácí. Základy sice pochytí a myslí si, že ví všechno, ale pak to vede k tomu, že to mechanicky opisuje dál a ani neví proč co dělá (moje zkušenost, někdo může mít jinou). Určitě je lepší se učit z víc tutoriálů a posléze spíš z OGL referencí.
Mě jde přesně o to zkombinovat ten přehnaně praktický způsob a ten až moc teoretický, aby vám stačil opravdu jeden tutoriál. Jak to bude fungovat to se uvidí :) .

Lukaydo   NOVÝ
7. 11. 2007

Super clanok dufam budete pokracovat, mne osobne sa to velmi hodi

k   NOVÝ
7. 11. 2007

Robit to v glut je imho dost o nicom... ak autor zvlada SDL tak by so radsej odporucil to...

eraser17   NOVÝ
7. 11. 2007

podla mna super tutorial , super vysvetleny..... dufam ze bude pokracovat dalej....
Nehe je dobre, ale ako tu us niekto spominal nie je tam vsetko dostatocne vysvetlene a potom praca s OpenGl sa zmeni iba na mechanicke opisovanie.....

eMan   NOVÝ
7. 11. 2007

To eraser17: ee, prave naopak na neHe je to vysvetleny dostatecne..kdyz sem cetl tento clanek je to(a bude) jenom kopie clanku z neHe a z ROTUU...takze uplne zbytecne....

Frosty   NOVÝ
7. 11. 2007

Můžete jen přijmout fakt, že je tu prostě tutoriál na OGL? Prostě tu je. Komu se zdá jiný lepší, tak ať si čte ten jiný. To je svobodná volba výběru. A skepticky hodnotit tutoriál, který se ještě nerozběhl, není nutné. Jsou tu i jiné lekce a návody, kterých je třeba na Internetu hodně, tak proč se nekritizují i tyto? To jsou ty tutoriály NeHe takové spešl, guru, že se nemůže psát o OGL i jinde (zde)?

eMan   NOVÝ
8. 11. 2007

To Frosty: Přesně tak jak říkáš že je svobodná volba výběru, tak já mám svobodnou volbu napsat svůj názor. Já neříkám že nepsat tutoriály o openGL, ale né KOPIE článků které vyšly jinde na webu.... :(

ppavelP   NOVÝ
8. 11. 2007

eMan píše:

Já neříkám že nepsat tutoriály o openGL, ale né KOPIE článků které vyšly jinde na webu.... :(


Tím máš na mysli můj článek?

Anonymní uživatel   NOVÝ
8. 11. 2007

To eMan: myslim, ze kazdemu sadne neco ineho a mne akurat sadol tento....

Frosty   NOVÝ
8. 11. 2007

To eMan: A co asi takového nového se na toto téma dá napsat?

anonym   NOVÝ
8. 11. 2007

Housky nebo rohlíky

Samozřejmě, že rohlíky :smile2: :smile1:

survik1   NOVÝ
9. 11. 2007

To eMan: Nechápu, kam ti pořád směřujete. Toto je spíše teoretický úvod a teorie se přepisovat nedá. Počkejte do dalších dejme tomu deseti dílů a pak se o "kopii" můžeme bavit dále.

eMan   NOVÝ
9. 11. 2007

To anonym: ale tohle neni diskuze housky nebo rohlíky, to by bylo například openGL vs. DirectX (samozrejme ze je lepsi DirectX) nebo treba C++ vs. C# (samozrejme ze je lepsi C++ nebo Java), a tak podobne... tohle je normalni diskuze... :smile7:

eMan   NOVÝ
9. 11. 2007

To survik1: dobre :D já se je n bojím aby z toho nebyla kopie...

Anonymní uživatel   NOVÝ
13. 11. 2007

Zdravim,
když se pokusim skompilovat nahlásí mi kompilátor nahlás chyby typu :
[Linker error] undefined reference to `glMatrixMode@4'
[Linker error] undefined reference to `glLoadIdentity@0'
[Linker error] undefined reference to `glViewport@16'
Netušíte čím by to mohlo být ? díky.

survik1   NOVÝ
15. 11. 2007

To Anonymní uživatel: Nepřilinkoval si některé knihovny či include soubory. (teď si přesně nepamatuju, k čemu se tahle chyba vztahuje)

ppavelP   NOVÝ
16. 11. 2007

To Anonymní uživatel:

Podívej se jestli máš přilinkované knihovny.

-lglut32
-lglu32
-lopengl32

najdeš to v
projekt/vlastnosti projektu/parametry

iyo   NOVÝ
21. 11. 2007

Išiel som pekne po poriadku, po jednotlivých krokoch... Hneď som narazil na to, že knižnice glut na mojom Linuxue sú v /usr/include/GL...

Keď pustím zdroják:



#include <GL/glut.h>

int main (int argc, char **argv) {
//inicializácia okna
glutInit(&argc,argv);
}


Vyhodí mi chybu


iyo@shitas ~/tmp/opengl $ c++ main.cpp
/tmp/cc4V6rq0.o: In function `main':
main.cpp:(.text+0x1c): undefined reference to `glutInit'
collect2: ld returned 1 exit status

Anonymní uživatel   NOVÝ
22. 11. 2007

To eMan: rekni mi co je na Jave tak uzasnyho oproti C#

ppavelP   NOVÝ
23. 11. 2007

To iyo:
oni ty knihovny budou asi jiný pro win a jiný pro linux. Zkus pogooglovat glut v linuxu.

eagle   NOVÝ
23. 12. 2007

To iyo: v souboru glut.h jsou jenom hlavičky funkcí, je potřeba knihovnu přilinkovat, takže:
c++ -lglut main.cpp

Pixla   NOVÝ
26. 12. 2007

Nejdřív je potřeba nainstalovat jak GLUT, tak OpenGL do vašeho oblíbeného kompilátoru… tím mám samozřejmě na mysli DevC++.



to je trochu zavádějící. dev c++ je IDE a ne kompilátor, kompilátor je MinGW.

kubo   NOVÝ
15. 2. 2008

Prosim Vas pokusam sa skompilovat jednoduchy (lesson1.c z NeHe) OpenGL program pomocou gcc (MinGW - posledna verzia). Pri kompilacii prikazom gcc -Wall -s -o2 -mwindows -o exit.exe lesson1.c -lopengl32 -lglut32 -lglu32 mi hadze tento error :
lesson1.c: In function `keyPressed':
lesson1.c:66: warning: implicit declaration of function `usleep'
C:\DOCUME~1\usser\LOCALS~1\Temp/ccuabaaa.o:lesson1.c:(.text+0x1c): undefined r
eference to `__glutInitWithExit'

neviem co to je a nikde som nic o tom nenasiel, cesty ku knizniciam mam nastavene spravne.
Prosim pomozte ak viete o co ide.

Dakujem za ochotu a prajem pekny den

sejnt   NOVÝ
2. 4. 2008

no ako skusam cez nastroje stale sa mi nemoze stiahnut Package a nikde ide to nemozem najst .Stale mam len 0 bytes.prosim help

Jenda   NOVÝ
31. 1. 2010

Dobry den,
jsem zacatecnik v programovani v OPENGL, prosim pomozte mi, uz nevim kde se mam obratit, mam problem se zobrazovanim objektů, zobrazuji se tak jak jsou programove napsane za sebou, a ne podle toho jak jsou souradnicove umistene, posilam i ukazku kodu ..

#include <windows.h>
#include <gl/glut.h>
#include <math.h>

float x = 0.0, y = 0.0, z = 3.0;
float XX = 0, YY = 0;
int SS = 0;
int Polomer = 4;

void Init()
{
glClearColor(0, 0.2, 0.5, 0);
glShadeModel(GL_SMOOTH);
}

void Reshape(int w, int h)
{
glViewport(0, 0, w, h);
glMatrixMode(GL_PROJECTION);
glLoadIdentity();
glFrustum(-1, 1, -1, 1, 1.5, 200);
//glOrtho(-3, 3, -3, 3, -3, 20);
glMatrixMode(GL_MODELVIEW);
glLoadIdentity();
}

void Display()
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);

glLoadIdentity();

glColor3f(1, 1, 1);

gluLookAt(x, y, z, 0, 0, 0, 0, 1, 0);
glutWireCube(1);

glColor3f(1, 0, 0);
glBegin(GL_QUADS);
glNormal3d(1, 0, 0);

glColor3f(1, 0, 0);
glVertex3f(-1, 1, 1);

glColor3f(0, 1, 0);
glVertex3f(-1, -1, 1);

glColor3f(0, 0, 1);
glVertex3f(1, -1, 1);

glColor3f(1, 0, 1);
glVertex3f(1, 1, 1);
glEnd();

glBegin(GL_QUADS);
glNormal3d(0, 0, -1);
glVertex3f(-1, 1, -1);
glVertex3f(-1, -1, -1);
glVertex3f(1, -1, -1);
glVertex3f(1, 1, -1);
glEnd();

glColor3f(1, 1, 0);

glBegin(GL_QUADS);
glNormal3d(1, 0, 0);
glVertex3f(0.5, 0.5, 0.5);
glVertex3f(0.5, -0.5, 0.5);
glVertex3f(0.5, -0.5, -0.5);
glVertex3f(0.5, 0.5, -0.5);

glEnd();

glFlush();
}

void Keyboard(unsigned char Key, int w, int h)
{
if(Key == 'd')
{
SS++;
}
else if(Key == 'a')
{
SS--;
}
else if(Key == 'w')
{
y = y + 0.1;
}
else if(Key == 's')
{
y = y - 0.1;
}

float Uhel = (M_PI / 100) * SS;

x = Polomer * sin(Uhel);
z = Polomer * cos(Uhel);

glutPostRedisplay();
}

void Motion(int W, int H)
{
float X = W, Y = H;
if(X < XX)
{
XX = X;
X = -0.2;
}
else
{
XX = X;
X = 0.1;
}
if(Y < YY)
{
YY = Y;
Y = -0.2;
}
else
{
YY = Y;
Y = 0.1;
}

x = x + double(X);
y = y + double(Y);



glutPostRedisplay();
}

int main(int argc, char **argv)
{
glutInit(&argc, argv);
glutInitDisplayMode(GLUT_SINGLE | GLUT_RGB);
glutInitWindowPosition(10, 10);
glutInitWindowSize(800, 600);
glutCreateWindow("OpenGL");
Init();
glutDisplayFunc(Display);
glutReshapeFunc(Reshape);
glutKeyboardFunc(Keyboard);
glutMotionFunc(Motion);
glutMainLoop();
return 0;
}
//---------------------------------------------------------------------------

Anonymní uživatel   NOVÝ
1. 2. 2010

Reagoval na komentář od uživatele Jenda :
Dobry, uz sem na to prisel

General   NOVÝ
29. 4. 2010

Kde bych mohl pls stáhnout balíček OGL do Visual C++ 2010? Nemůžu nikde najít.

lalallalal   NOVÝ
10. 12. 2012

dobry den chcel by som sa spytat ohladom  istalacie toho glut.

dam nastroje--->zistiť updaty a potom mi tam vyhodi taketo okno a ja neviem co dalej:

Marek   NOVÝ
24. 2. 2013

Mám taký problém že, keď idem sťahovať updaty tak mi vždy vyhodí chybu že neôže sa pripojiť k internetu neviem čo je stým.

Marek   NOVÝ
24. 2. 2013

prečo to je tak? ... aj Firewall som vipol!

tomm   NOVÝ
26. 6. 2016

Nepoužívám dev C++ jen vim a g++ takze mi to dělalo značne problemy to zkompilovat, nakonec jsem našel způsob jak na to: g++ main.cc -lglut -lGL -lGLU 

Přidej svůj názor

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo e-mailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Reaguješ na příspěvek:
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové názory e-mailem (pouze pro přihlášené)
Sleduj názory ke článku a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.



Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý