Názory ke článku Seriál OpenGL - 4. díl – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Názory ke článku Seriál OpenGL - 4. díl – Programujte.comNázory ke článku Seriál OpenGL - 4. díl – Programujte.com

 

Názory ke článku Seriál OpenGL - 4. díl

Morgue   NOVÝ
24. 2. 2008

Moc pěkný :-)
Dokonce to chápe i taková lama jako já, která se s pojmem matice setkala až u tohoto seriálu ;o) Ale snad mne omlouvá můj věk :-) Každopádně chci říct, že to opravdu moc chválím, neboť je to dobře a srozumitelně napsáno. (!!!)

Jenom, jestli dovolíte, jednu poznámečku, opravdu mne to tahá za oči:
To Kdyby jste v předposledním odstavci... Pane, za tohle BY JSTE se měl stydět ;o)

Anonymní uživatel   NOVÝ
24. 2. 2008

To Morgue:
jj, nad tím já vždycky přemýšlím, jak je to správně a vždycky to střihnu špatně ... :)

Frosty   NOVÝ
24. 2. 2008

To Morgue: Jejda, omlouvám se. Tohle bych určitě opravil, kdybych si toho všiml. :-)

hanry   NOVÝ
25. 2. 2008

zdravím, seriál je fakt supr, ale tenhle díl mi nějak nejde. Používám wxDev-C++ a háže mi to tohle:

 C:\Dev-Cpp\Templates\main.cpp In function `void vytvorMatice()': 

120 C:\Dev-Cpp\Templates\main.cpp `MaticeKamera' undeclared (first use this function)
(Each undeclared identifier is reported only once for each function it appears in.)
126 C:\Dev-Cpp\Templates\main.cpp `uhel' undeclared (first use this function)
127 C:\Dev-Cpp\Templates\main.cpp `MaticeKrychle1' undeclared (first use this function)
133 C:\Dev-Cpp\Templates\main.cpp `speed' undeclared (first use this function)
140 C:\Dev-Cpp\Templates\main.cpp `MaticeKrychle2' undeclared (first use this function)
149 C:\Dev-Cpp\Templates\main.cpp `MaticeKrychle3' undeclared (first use this function)
C:\Dev-Cpp\Templates\main.cpp In function `void nasobMatice()':
157 C:\Dev-Cpp\Templates\main.cpp `matice1' undeclared (first use this function)
158 C:\Dev-Cpp\Templates\main.cpp `matice2' undeclared (first use this function)
159 C:\Dev-Cpp\Templates\main.cpp `vysledek' undeclared (first use this function)
159 C:\Dev-Cpp\Templates\main.cpp `glGetFloatV' undeclared (first use this function)
At global scope:

163 C:\Dev-Cpp\Templates\main.cpp `float uhel' used prior to declaration
164 C:\Dev-Cpp\Templates\main.cpp `float speed' used prior to declaration
C:\Dev-Cpp\Templates\main.cpp In function `void onDisplay()':
172 C:\Dev-Cpp\Templates\main.cpp `MaticeKamera' undeclared (first use this function)
175 C:\Dev-Cpp\Templates\main.cpp `MaticeKrychle1' undeclared (first use this function)
181 C:\Dev-Cpp\Templates\main.cpp `MaticeKrychle2' undeclared (first use this function)
186 C:\Dev-Cpp\Templates\main.cpp `MaticeKrychle3' undeclared (first use this function)
C:\Dev-Cpp\Templates\Makefile.win [Build Error] exe: *** [MingW/main.o] Error 1
tímto bych vás chtěl poprosit o nějakou pomoc, jak z toho. předem děkuji hanry

Morgue   NOVÝ
25. 2. 2008

To hanry: No, tak jak jsem si všimla, tak většina tvých errorů je 'undeclared (first use this function)', žejo :-)
To znamená, že ti tam něco chybí. Nestačí dát jenom tenhle kód, to opravdu nefunguje. Já jsem si to zkoušela napsat celé sama, takže nevím, jak tohle je, ale řekla bych, že tam musíš ještě dopsat věci, které jsou "samozřejmé"... Zřejmě nemáš vytvořené ty funkce.
Nebo si to udělej celé sám, funguje to tak i mně, a to už je co říct :-)

ppavelP   NOVÝ
25. 2. 2008

To hanry:
všechny ty proměný musíš mít někde deklarovaný před tím než je ve fci. vytvorMatice() použiješ. Ty proměný kde budeš ukládat matice musí být 16-ti místna pole.
tj.
float MaticeKrychle1[16]; ... atd.


+ glGetFloatV má být glGetFloatv

Rogger   NOVÝ
11. 3. 2008

Ucim se openGL sam asi mesic a pul, takze jsem novacek a mam dotaz:
shanim nejakej tutorial jak nacist obrazek v c++ do promeny aby se s tim v openGL dalo dale manipulovat.
Jak zachazet s texturama jakz takz vim (redbook je uzasna kniha), jak nacist image file (raw, jpg..) ne, bohuzel. Nemuzu ani najit smysuplnej tutorial nebo easy example:(
btw tohle jsou vynikajici tutorialy, snadno na pochopeni, kloubok dolu.....

Anonymní uživatel   NOVÝ
12. 3. 2008

Reagoval na komentář od uživatele Rogger :
Asi nejjednodušší je začít s formátem tga (má všechno co člověk potřebuje).
Já se to učil z tohohle tutoriálu na rootu.

http://www.root.cz/clanky/opengl-27-tga/


Anonymní uživatel   NOVÝ
12. 3. 2008

Reagoval na komentář od uživatele Anonymní uživatel :
Dik, mrknu na to a dam vedet ci se v to vyznam:)

Anonymní uživatel   NOVÝ
12. 3. 2008

Reagoval na komentář od uživatele Anonymní uživatel :
Ty moc dik, krasny na pochopeni a funguje to.
Dodelam ukol do skoly, analogovy hodiny, jak je budu mit tak ej nekam postnu mozna i ze strucnym vysvetlenim pro ostatni ma li nekdo zajem....

hanry   NOVÝ
13. 3. 2008

urřitě bude zdrojový kód super, ale čeho? těch hodin nebo toho 3D?

Anonymní uživatel   NOVÝ
14. 3. 2008

Reagoval na komentář od uživatele hanry :
Hodin, jsou hotovy ale bez komentare, aspon malinekj popis tam dat:)
Vubec nevim co 3D myslis:)

hanry   NOVÝ
15. 3. 2008

mysím ten tutoriál, co jsi dělal, tak hoď sem někde apoň ty hodiny...

Míra   NOVÝ
9. 4. 2008

Ahoj, poraďte mi prosim.
Mám matici zapsanou v souboru. Má členy např sin(xnew) . Jak ji mám načist do C++(Open GL) abych ji mohl později použít do fce glMultMatrixf(). xnew mám v programu definovano jako float.
Moc děkuju za případnou pomoc

wmatex   NOVÝ
4. 3. 2010

Reagoval na komentář od uživatele Rogger :
Já používám pro načítání obrázků SDL, konkrétně pak SDL_Image: IMG_Load().
Funguje bezvadně.

rAdo   NOVÝ
28. 7. 2011

Je to skvelý tutorial. Nebudeš v ňom dakedy ešte pokračovať???

lembik   NOVÝ
15. 10. 2012

Parádní tutoriál !!!

Děkuji autorovi za zvládnutí základů OGL. Skvělé a jednoduché podání.

Škoda že jíž nepokračuje..

Přidej svůj názor

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo e-mailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Reaguješ na příspěvek:
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové názory e-mailem (pouze pro přihlášené)
Sleduj názory ke článku a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.



Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý