Názory ke článku Grafy, grafy, grafy... a jak na ně v PHP – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Názory ke článku Grafy, grafy, grafy... a jak na ně v PHP – Programujte.comNázory ke článku Grafy, grafy, grafy... a jak na ně v PHP – Programujte.com

 

Názory ke článku Grafy, grafy, grafy... a jak na ně v PHP

DragonBehemont   NOVÝ
8. 1. 2008

Malý dodatek k článku:

V tomto textu se počítalo pouze s tím, že budete chtít jedn jeden typ grafu, ale v seriálu k GD knihovně bude příklad, kde bude více možností zobrazení těchto grafů a bude vytvořeno kompletní ovládání včetně zadávání hodnot přes webové rozhraní.

palo   NOVÝ
8. 1. 2008

Ked budem mat čas určite si to prečita....... velmi ma to zaujalo. DIKy

Dox   NOVÝ
8. 1. 2008

Opravdu ? Pokud prece jako zdrojovy soubor pouziju obrazek jpeg a nasledne vytvorim obrazek taktez jako typ jpeg, budu mit typ jpeg. Nebo se mylim ? :)

DragonBehemont   NOVÝ
8. 1. 2008

To Dox: omlouvám se, to je chyba pisatele, zjistil jsem, že toto tvrzení je nejen špatně napsané, ale navíc nepravdivé... jelikož mi testovací skript načetl obrázek gif a následně zobrazil jako jpeg (http://www.allegros.cz/priklady/ikona/), chybu jsem již opravil. Děkuji za opravení a ještě jednou se omlouvám za milnou informaci.

Martin   NOVÝ
9. 1. 2008

Ještě by bylo dobré uvést jak se dá ovlivnit kvalita výstupního jpeg souboru, protože v mínusech je napsána viditelná deformace vlivem komprimace.

bool imagejpeg ( resource image [, string filename [, int quality]] )

quality is optional, and ranges from 0 (worst quality, smaller file) to 100 (best quality, biggest file). The default is the default IJG quality value (about 75).

byF   NOVÝ
9. 1. 2008

Moc pěkná věc... Viz například Google Analytics

Anonymní uživatel   NOVÝ
9. 1. 2008

To Martin: tuto problematiku rozebírám v seriálu, který teďka píši, ale děkuji za poznámku ;-)

neimenuje   NOVÝ
9. 1. 2008

Celkem zajímavé, ... jen by mě zajímalo co ti brání pracovat s nultým prvkem pole?

DragonBehemont   NOVÝ
9. 1. 2008

To neimenuje: řekněme, že budete chtít plynulý graf včetně zobrazení hodnoty i na nule, tak proto je tam ta nula. Po určité úpravě bude graf schopen zobrazit hodnoty už v nule... no, podrobněji vysvětlím opět v seriálu (kurzu). Ale děkuji za veškeré podněty, aspoň vím, na co se konkrétně zaměřit ;-) Pokud by Vás ještě něco zajímlo, tak jen pište... rád na veškeré podněty odpovím.

kamil   NOVÝ
12. 1. 2008

nejde stahnout

Anonymní uživatel   NOVÝ
13. 1. 2008

Při tisku do typu jpeg jasné známky zkreslení Zatím nejsem nenašel možnost tisku do bmp formátu.


BMP je pre web nevhodný formát, GD však vie dobre pracovať s GIF a PNG. V tomto prípade by som použil PNG, zdroják by vyzeral takto:


//zobrazeni obrazku
header("Content-type: image/png"); //oznameni browseru o typu obrazku - nesmi chybet!!
imagepng($im); //vykresleni obrazku
imagedestroy($im); //uvolneni pameti

http://sk.php.net/imagepng

pa3k   NOVÝ
13. 1. 2008

To Martin:
jpg aj pri maximálnej kvalite bude obsahovať artefakty hlavne pri gradientoch, na grafy sa moc nehodí, vhodnejšie je použiť GIF alebo PNG pri potrebe 24/32bit farebnej hĺbke obrázku

DragonBehemont   NOVÝ
13. 1. 2008

To kamil: odkaz neotvírej, ale dej uložit cíl jako. :smile2:

DragonBehemont   NOVÝ
13. 1. 2008

tady bych poupravil Tvou námitku. Ono celkově je GD knihovna tvořena pro typy: jpeg, gif, png a wbmp, což jsou nejčastěji používané formáty na webu. Ale jako tvůrce stránek musíš počítat s dalšími možnostmi, např:

Máš fotogalerii a každý není odborník, aby znal rozdíl mezi bmp a jpeg fotkou, takže s tím musíš počítat Ty (jako vývojař webu). Jenže knihovna GD vůbec nepodporuje formát bmp jako takový.

Ta zmínka o bmp byla jen dodatečná, kdyby to náhodou někoho zajímalo.

Black Wolf   NOVÝ
22. 1. 2008

Co se týče konkrétně kreslení grafů, přijde mi jako nejrozumnější varianta použít aplikaci Image_Graph (http://pear.veggerby.dk/) z PEAR, než si psát něco vlastního. Umí to řekl bych vše běžně potřebné, jednoduše se to používá a hlavně je to již hotové a otestované.

Ruční generování obrázků bych si pošetřil na úlohy které takto hezky vyřešené ještě nejsou nebo mají speciální požadavky které hotová řešení nesplňují - generovat něco složitějšího znamená spoustu kódu se spoustou matematiky který se špatně píše. Pro ilustraci práce s obrázky v PHP proč ne, ale v praxi bych opravdu doporučil spíše výše zmíněné řešení;)

DragonBehemont   NOVÝ
23. 1. 2008

To Black Wolf: S tímto částečně souhlasím, ale jen do té míry, že pro takovýto jednoduchý graf je vážně lepší (jednoduchší) použít již něco hotového, ale musíte najít webhosting, kde mají nainstalováno rozšíření PEAR. Druhý bod je, což jste sám naznačil, v případě, že bych měl speciální požadavky, tak je lepší si to napsat sám. A další věc, já třeba osobně neuznávám šablony, ani nic takového, všechno si píši sám. Kdo ví, třeba nejsem sám, kdo si všechno píše sám ;-)) Ale uznávám, že pro některé je lepší řešení právě ta funkce image_graph v PEAR.

Black Wolf   NOVÝ
26. 1. 2008

To DragonBehemont:
Souhlasím, podpora ze strany hostingů je velkou brzdou nejen pro PEAR, ale i pro většinu zajímavých PHP modulů. Myslím že u lepších hostingů by to ale tak velký problém být neměl, ale to jen odhaduji (delší dobu běžné hostingy nevyužívám, takže nemám přehled).

Co se týče využívání cizích aplikací tak to také obvykle nemám moc rád, ale pokud se jedná o minoritní funkci systému a cizí aplikace umí co potřebuji, tak ji použiji neboť je to rychlejší. Pokud neumí co chci tak není co řešit a pokud se jedná o hlavní funkci aplikace, tak si to raději udělám sám, protože budu vědět přesně co tam mám a jak to funguje, takže se s tím bude lépe pracovat.
Psát všechno sám ale obecně není dobrá zásada – v PHP to sice jde a často je to vhodné (je-li člověk dobrým programátorem a ví-li co dělá), ale v jiných jazycích jako Java, C++ či platforma .NET to už možné defacto není (třeba psát vlastní STL by se mi opravdu nechtělo:D).

DragonBehemont   NOVÝ
28. 1. 2008

To Black Wolf: Ano, někde to možná problém není, ale často se stává, že servery zařazují podporu poue toho, co bude využívat určitý počet lidí, takže kvůli jednomu nebudou přidávat celý modul ;-)

Já osobně preferuji ručně napsaný kód, protože když dojde k chybě, tak vím, kde jí třeba hledat a zároveň se poučím. Prostě mám rád přehled ve svých kódech.

Ano, souhlasím, že třeba v C++ se to využit nedá... například byhc taky nechtěl psát vlastní STL, SDL, OpenGl... :-D

kurpha   NOVÝ
24. 5. 2008

Ten nesmysl ještě někdo používá, když máme PNG?

DragonBehemont   NOVÝ
25. 5. 2008

Reagoval na komentář od uživatele kurpha : Ano, jsou ještě takový, kteří používají BMP. Né každý je odborník, aby znal rozdíl mezi BMP, PNG, JPEG a GIF. Chápu, může se to zdát neuvěřitelné, nebo jako Sci-fi, ale je to tak. ;-)

jimmy   NOVÝ
1. 7. 2008

Nejde stiahnut zdrojovy kod a ked som skopiroval cely zdrojak v ukazkach aj tak to nejde...nechapem...

jimmy   NOVÝ
1. 7. 2008

uz to fici:)

nemeji   NOVÝ
5. 7. 2008

David Burel píše:

To kamil: odkaz neotvírej, ale dej uložit cíl jako. :smile2:



Bohužel, takto se vytvoří použe HTML soubor s obsahem chybových kódu (stejně tak jako když se odkaz otevře).

Dpe mého názoru soubory PHP nejdou uložit (uloží se pouze výstup PHP (to co je vidět na obrazovce)), proto prosím, pakujte soubory s příponou PHP do archivu, pokud chcete, aby si je někdo mohl stáhnout.

Děkuji

Manifest   NOVÝ
18. 3. 2009

Ešte stále nejde stiahnuť zdroják... -tiež doporučujem zbaliť zdrojak na stiahnutie (zip).

Přidej svůj názor

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo e-mailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Reaguješ na příspěvek:
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové názory e-mailem (pouze pro přihlášené)
Sleduj názory ke článku a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.



Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý