Názory ke článku Základní algoritmy garbage collection
pěkný článek, díky za něj.
Z těch metod, o kterých jsem si dneska přečetl se mi nejvíc zamlouvá právě ta první - reference counting. Výhoda relativně stálého zatížení se mi zdá jako příliš velké plus oproti ostatním metodám. Jen bych asi nechal ještě nějakej vedlejší proces na nějaké nízké prioritě vyhledávat na hromadě ty kružnice mrtvých objektů a dle mého by to pak nemělo chybu.
23. 6. 2008
Teda, to je bomba.
Mohu se zeptat, v cem vsem programujes?
A jake mas knihy o programovani?
24. 6. 2008
Reagoval na komentář od uživatele ghibulo :
Ja predpokladam, ze v pristich dilech, kde budou zmineny vylepseni techto algoritmu, vyjde nejlepe ten kopirovaci nebo nejaky jeho krizenec s mark&sweep. Pocitani referenci neresi ani to na co je urcen (problem s cykly), nehlede na to, ze prinasi pomerne velkou rezii ktera se neda vynechat. Zvysovani a snizovani referenci musi byt vlaknove bezpecne a pritom se to deje pomerne casto. Dal uz jen zustavaji neduhy klasickeho malloc/free.
Naopak tracing algoritmy se daji dobre optimalizovat, takze zatez muze byt mnohem mensi, ale o tom doufam budou dalsi dily, takze nebudu predbihat :-)
Reagoval na komentář od uživatele Flexix :
Mohu se zeptat, v cem vsem programujes?
Hodilo by se napsat, že skoro ve všem, ale to bych asi tak trochu lhal. "Programovat" jsem začal s PHP a u toho i prozatím hlavně zůstávám, protože se zajímám hlavně webové aplikace. Jak jsem pokračoval se studiem, dostal jsem se k Perlu (protože PHP bylo nejdřív sada skriptů v Perlu). Perl se mi ale vůbec nelíbil, takže jsem šel dál a začal se dívat po Cé (protože interpret Perlu je psaný v C). Pak jsem se taky chvíli zabýval assemblerem. Takže moje cesta směřovala "od shora dolů". V poslední době se mi čím dál tím víc začínají líbit funkcionální jazyky. Ale spíše se zajímám o ty "věci kolem" jazyků (např. tedy garbage collection) než přímo o ně samotné, protože syntaxi člověk pochytí za chvíli (dost dnešních imperativních jazyků se taky hodně inspirovalo u Céčka, takže je to pořád to samé), ale na programování na nějaké té úrovni člověk prostě musí programovat a programovat -- musí získat praxi, což zatím nepotřebuji.
A jake mas knihy o programovani?
Tak těch moc není. V tištěné podobě jenom jednu -- Naprogramujte si vlastní hru ve Flashi --, kterou jsem nikdy nepřečetl. V počítači je toho trochu víc. Např. již zmiňovanou Garbage Collection Algorithms For Automatic Dynamic Memory Management. Dále několik knih o různých jazycích (Practical OCaml, Practical Common Lisp, něco o Haskellu), různé referenční manuály atp. Taky zajímavým papírem je "The Evolution of Lua" (http://www.lua.org/docs.html#papers), kde autoři tohoto jazyka popisují, jak postupně probíhal jeho vývoj, jaké řešily problémy apod. Velice hezké počtení. (Jak bylo zmíněno v prvním díle tohoto miniseriálu o Lue a robotovi, tak jsem si konečně vzpomněl (má paměť není moc dobrá :)), že zdrojem té informace je právě tento papír, kde je to umístěno v poznámce na jedné stránce.)
27. 6. 2008
Vyborne pocteni, stejne jako prvni dil. Autor ma opravdu cit pro vysvetlovani. Vsechno jsem pochopil i ja. :-)