Microsoft Expression Blend - hrajeme si v 3D
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Microsoft Expression Blend - hrajeme si v 3DMicrosoft Expression Blend - hrajeme si v 3D

 

Microsoft Expression Blend - hrajeme si v 3D

Google       Google       27. 10. 2008       20 181×

V dnešním článku se naučíme tvořit „3D programy“ pomocí WPF. Předem upozorňuji, že hru ve stylu Call of Duty 4 pomocí WPF vytvořit nelze.

Reklama
Reklama

Jako první věc, kterou dnes uděláme, je vytvoření nového projektu. Pro dnešní práci si stáhněte následující dvě textury, které přidejte do projektu (stejně jako XML soubor v minulém dílu).

Textury

Po přidání textur do Blendu bude náš projekt vypadat následovně:

Nyní se už ničím nebudeme zdržovat a přistoupíme k akci:

  1. Dvojklikem na texturu plocha.jpg ji přidáme do naší aplikace.
  2. Pomocí nástroje Selection texturu upravíme tak, aby byla zhruba ve středu okna aplikace a okno nepřesahovala.

  3. Nyní v menu klikneme na Tools a vybereme Make Image 3D. Na první pohled se nic nezmění, ale pokud se podíváte na seznam prvků, zjistíte, že prvek [Image] se změnil na [Viewport3D].

  4. Pokud nyní použijeme nástroj Camera Orbit, můžeme naším obrázkem různě pohybovat. Stiskem a držením levého tlačítka myši obrázek různě natáčíme. Pokud chytíte obrázek levým tlačítkem myši, stisknete zároveň klávesu Alt a budete pohybovat myší, dosáhnete různé úrovně přiblížení či oddálení vůči obrázku. A do třetice všeho dobrého, když navíc podržíte i klávesu Ctrl, můžete obrázkem všemožně posunovat.
  5. Nastavte obrázek tak, aby vypadal jako podlaha.

  6. Následovně přidáme dvojklikem obrázek zdi.jpg. Obrázek se přidá do našeho [Viewport3D], ale pouze za předpokladu, že dvojklikem vybereme [Viewport3D] ve stromu prvků.

  7. Nyní ve stromu prvků rozbalíme [Viewport3D] → [ModelVisual3D] → Content a pomocí nástroje Selection vybereme zdi.jpg. Všimněte si, že na textuře se objevil souřadnicový systém, který nám umožní prvek rotovat, posunovat a měnit jeho velikost.

  8. Zeď srovnáme kolmo k podlaze, podobně jako na následujícím obrázku.

  9. Stejný postup zopakujeme pro přidání dalších dvou zdí.

  10. Nyní když stiskneme F5, uvidíme náš výsledek, který se moc neliší od předchozího obrázku.

Závěr

V dnešním, kratším díle jsme se naučili využívat další možnost WPF - 3D perspektivu rastrových obrázků. WPF se sice nehodí pro tvorbu 3D her, nýbrž pro jednoduché programy, jakými jsou přehrávače videí, zvuků apod. Jsem si jist, že určitě vytvoříte daleko hezčí „3D“ WPF aplikace, než já v dnešní ukázce.

Zdroj: http://www.totaltraining.com/prod/microsoft/expblend.asp

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Student ČVUT FJFI katedry softwarového inženýrství v ekonomii. Mezi jeho zájmy patří programování a sport. Autor má zkušenosti s PHP 5, MySQL, XHTML a CSS. Zajímá se o platformu .NET, jazyk C#, ASP.NET a WPF.
Web    

Nové články

Obrázek ke článku RAD Studio a Windows Store

RAD Studio a Windows Store

RAD Studio je první vývojové prostředí se zabudovanou podporou balení aplikací typu Win32 a Win64 pro jejich umístění a šíření prostřednictvím Windows 10 Store.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

V dnešní době, kdy většina softwaru pro mobilní aplikace je tvořena a distribuována průběžně, mnohdy do celého světa je třeba zajistit také průběžnou automatizaci testování mobilního softwaru. V případě mobilních aplikací pro Android a iOS začíná být problém, jak testovat na obrovském množství kombinací HW variant, rozměrů, edic operačních systémů různých výrobců v různých částech světa na reálných zařízení. Simulátory a emulátory nejsou většinou to pravé. Pokud již testuji, jak si udělat vlastní beta distribuci opravdovým reálným testerům napříč platformami?

Obrázek ke článku Funkcie main vo Windows API

Funkcie main vo Windows API

V tretej časti seriálu o Windows API budeme hovoriť o funkčných prototypoch main. Funkčný prototyp je tvorený názvom funkcie a typom signatúry, pričom sa vynecháva telo funkcie. 

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý