Názory ke článku 2D hra v XNA - 3. díl - Kanón a střela
Tady začíná ta matematika, kterou ovládám, ale nemám rád. Pěkný článek.
10. 11. 2008
Doporučoval bych se naučit jazyk nej bude dnes C# a XNA více na http://www.xna.xf.cz/ je to forum kde najdete tutoše atk,,
16. 12. 2008
Zdravim, vim že se to moc netýka tohohle tutorialu ale chtěl bych se zeptat, co musim mit v instalačním exe souboru aby mi hra vytvořená v XNA šlapala i na jinym počítači než na tom, na kterým jsem ji vytvořil.
Reagoval na komentář od uživatele Johny :
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=6521d889-5414-49b8-ab32-e3fff05a4c50&displaylang=en
18. 12. 2008
Reagoval na komentář od uživatele Roman Beránek :
diky moc teď už to snad zvládnu
19. 12. 2008
Do metody Update() třídy Game1 se má přidat řádek:
cannon.Update(keyboardState);
Ale kde se vzal ten keyboardState???
Reagoval na komentář od uživatele Pítr :
Mám takový pocit, že v té metodě je už od samého počátku (vytvoření projektu) je řádek
KeyboardState keyboardState = Keyboard.GetState();
chtel bych se optat jake je velikost vysledneho zkompilovaneho "prazdneho" projektu ?
6. 1. 2009
ahoj, strasne rad bych dokazal vytvaret nejake programy, treba neco v tom smyslu abych mohl pocitcem treba ovladat elekktricke zaluzije, nebo se pokusit o vlastni antivir, nebo nejake jednoduche gamesi, ci nejaky prevrtavac linuxovych instalacnich programu na soubory .exe kompaktibylni s win32. A web stranky bych raad vytvarel. vlastni web stranky, zadny webovastranka.cz, ci podobne lide.cz. nevim jestli jsem schopny neco takoveho se naucit, ale chci to zkusit a neznam skolu kde se takove to veci uci. kamarad ktery ma pocitac od malinka se nekdy divi jak je mozny, ze znam veci, ktre on ne, a to mam vlastni pocitc rok. a jeden rok zakladu prace na PC. dekuji a prosim pomozte mi. PS smrtonosna zbran 4 je libovej filmecek
muj mail 722774@seznam.cz
21. 4. 2009
Reagoval na komentář od uživatele Jiri Bobek (matrix) :
Tvuj prispevek sem vubec nepatri, optej se tu na diskuznim foru. Ale neni jednodussi, nez se proste zacit ucit to, co chces umet :smile3:
28. 11. 2009
Zkoušel jsem následovat tento tutoriál, ale zklamal mě. Obsahuje spoustu nejasností, navíc není dokončený. Jen doufám, že se někdy v budoucnu objeví nový a lepší.
2. 12. 2009
Reagoval na komentář od uživatele Paar :
Souhlasím s vámi. Jako začátečník v XNA jsem si od tohoto serialu sliboval hodně, ale vzhledem k nulovým zkušenostem s XNA jsem skončil bezradný na několika prvních řádcích. Tento serial je pro mirně pokročile, začátečník si na tom vyláme zuby. Přitom se článek tváří, jako že ho zvládne každý kdo umí číst. Redaktor vynechává některé pro něho automatické věci, což je škoda. Začátečníka to totiž nenapadne, a pokročilému tento tutoriál již nic nedá. Tento článek je převzat z anglického originalu na http://creators.xna.com/en-US/ , kde nejen že je dokončen (??? rok a nikdo nepřidal pokračování? nebo jsem jen slepý?), ale je vněm vysvětleno úplně vše, a díky tomu jsem se dokázal úspěšně pohnout dopředu. Dnes mám tento tutorial již zvládnutý :)
23. 12. 2009
Musím říct, že lekci č.1 a č.2 jsem ještě nějak po opravách přežil, byly tam často vynechané věci a pro někoho kdo ví o C# velmi málo to musí být neřešitelné. Tuhle poslední lekci jsem tedy absolutně nedal, "cannon" se prostě nezobrazí a nezobrazí .
Co sem našel za chyby tak rozhodně třída Cannon musí dědit z GameObject. O tom, je tu sice psané ale není tu pospané jak se to dělá, protože důležitá deklarace třídy tu chybí je tu jen konstruktor.
Dále taky ten keyboardstate, není tu popsané kde se definuje, popřípadě jak se nastaví, protože když si dáte debug a breakpoint na ten update cannonu tak zjistíte, že se tam stejně neodešle nikdy nic.
Doporučuji vkládat více screenshotů a na závěr článku třeba celý kód třídy. Protože jinak v tom mají všeci guláš.
Snaha se rozhodně cení, ale chtěl byhc vědět kdo ze čtenářů to čistě podle těchto tří článků rozjel, ať pisne, asi mu postavím sochu :-)
26. 4. 2010
Jako poměrně zdatný programátor c# jsem pochopil, na jakém principu funguje psaní v XNA, nicméně, v uvedených částech kódu jsou chyby. Pro začátečníka v c# příp. absolutního neznalce to jsou nejasnosti, kam co dát. Pochybuji, že by toto nějaký začátečník rozjel :D Nevím, jak autorovi přibylo na počítání směru střely u sin "*5.0f", což úplně mění dráhu střely. Má tam být sinus samotný.... :-) BTW úplně tu chybí 4 part tohoto tutoriálu na dodělání nepřítel. Celý tento tutoriál je propadák. Myslím, že shlédnout to v angličtině by mohlo být pochopitelnější, než si přečíst toto v češtině :(
13. 10. 2013
v Cannon.cs
v metode Update() musi byt hned na zacatku
keyboardState = Keyboard.GetState();
to je tutorial jako pras :-D
28. 5. 2014
Pokud máte problém s vykreslením kanónu, změňte funkci spriteBatch.Begin za funkci spriteBatch.Begin(SpriteSortMode.Immediate, BlendState.AlphaBlend);