Základy programování v jazyce Boo - úvod
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Základy programování v jazyce Boo - úvodZáklady programování v jazyce Boo - úvod

 

Základy programování v jazyce Boo - úvod

Google       Google       1. 2. 2009       9 725×

V tomto úvodním článku si řekneme něco o jazyce Boo, vysvětlíme si základní pojmy a podíváme se na to, co nás bude čekat v dalších dílech.

Reklama
Reklama
Tento seriál si neklade za cíl naučit vás programovat v jazyce Boo, ale chtěl bych, aby vám ukázat základy programování v tomto jazyce a pokud Vás nadchne, můžete v něm pokračovat.

V seriálu si postupně probereme software potřebný k programování, jeho základní nastavení a poté již samotné programování v jazyce Boo: základní syntaxi jazyka, Hello World, dále si ukážeme pár jednoduchých zdrojových kódů na ukázku smyček a podmínek, použití tříd apod. a nakonec si ukážeme práci se soubory.

Jelikož tento seriál je úvodem do programování v jazyce Boo, nebudu zde vysvětlovat pojmy objektově orientované programování, objekt, třída apod. Objektový přístup je pro všechny jazyky stejný a není problém ho najít zde na programujte nebo například na wikipedii.

Tento seriál odpovídá výuce jazyka Boo na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, na katedře informatiky, který učí Jiří Fišer a bylo při něm použito prezentací právě pana Fišera, za což mu patří velký dík.

Programovací jazyk Boo

Na oficiálních stránkách se můžeme dočíst o tom, že jazyk Boo je objektově orientovaný a staticky typovaný programovací jazyk, který se syntakticky podobá Pythonu, se zaměřením na rozšiřitelnost. Jazyk vznikl s příchodem CLI (Common Language Infrastructure). Jazyk Boo je možné používat na platformách .NET nebo Mono. Platforma .NET je vyvíjená společností Microsoft. Naopak Mono je svobodná implementace této platformy a budeme ji využívat i v tomto seriálu.

CLI

CLI je specifikace, která umožňuje chod aplikací napsaných v různých programovacích jazycích a rozdílných platformách, bez překladu na dané platformě.

.NET

Platforma .NET je vyvíjená společností Microsoft a umožňuje vyvíjet programy pro systém Windows. Podporovány jsou jazyky F#, J#, C#, C++, Boo a další. .NET se skládá z několika částí: .NET Framework, Microsoft Visual Studio.NET, .NET Enterprise Serversa Microsoft Windows .NET. Chcete-li se dozvědět o této platformě více, přečtěte si podrobnější článek na programujte.com.

Mono

Mono je tedy, jak jsem se již zmínil, svobodnou implementací .NET. Je sponzorována společností Novell a její hlavní výhodou je nezávislost na operačním systému. Podporovány jsou systémy Windows, Linux a Mac. Pokud tedy používáte některé minoritní systémy, nemusíte zoufat. Oficiální stránky najdete na adrese mono-project.com. (Pokud používáte operační systém Windows můžete samozřejmě použít platformu .NET). Pokud se chcete dozvědět více o projektu Mono navštivte oficiální stránky nebo si přečtěte článek zde na programujte.com.

To je pro dnešek vše. Tento článek je kratší, ale můžete se již těšit na další, kde si probereme potřebný software a provedeme si jeho nastavení.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

2 názory  —  2 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor je moderátorem sekce SW na Fóru. Zajímá se o programování ve VB, C++, vývoj software a nejvíce o operační systémy.

Nové články

Obrázek ke článku RAD Studio a Windows Store

RAD Studio a Windows Store

RAD Studio je první vývojové prostředí se zabudovanou podporou balení aplikací typu Win32 a Win64 pro jejich umístění a šíření prostřednictvím Windows 10 Store.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

V dnešní době, kdy většina softwaru pro mobilní aplikace je tvořena a distribuována průběžně, mnohdy do celého světa je třeba zajistit také průběžnou automatizaci testování mobilního softwaru. V případě mobilních aplikací pro Android a iOS začíná být problém, jak testovat na obrovském množství kombinací HW variant, rozměrů, edic operačních systémů různých výrobců v různých částech světa na reálných zařízení. Simulátory a emulátory nejsou většinou to pravé. Pokud již testuji, jak si udělat vlastní beta distribuci opravdovým reálným testerům napříč platformami?

Obrázek ke článku Funkcie main vo Windows API

Funkcie main vo Windows API

V tretej časti seriálu o Windows API budeme hovoriť o funkčných prototypoch main. Funkčný prototyp je tvorený názvom funkcie a typom signatúry, pričom sa vynecháva telo funkcie. 

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý