RoboOrienteering 2010
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

RoboOrienteering 2010RoboOrienteering 2010

 

RoboOrienteering 2010

Google       Google       15. 8. 2010       11 267×

První ročník "parkové" robotické soutěže.

Reklama
Reklama

O co šlo?

Letos se Klub robotiky VOŠ a SPŠ Rychnov nad Kněžnou ve spolupráci s Domem dětí a mládeže Déčko rozhodli uspořádat v místním Zámeckém parku malou robotickou soutěž nazvanou RoboOrienteering 2010. Je určena hlavně začínajícím robotikům, kteří mají zájem nejen poměřit síly svých outdoor autonomních robotů, ale také se pobavit.

Pravidla jsou jednoduchá, úkolem je projet zadanou trasu v časovém limitu 30 minut až do cíle, bez zásahu člověka. Pro úspešné zvládnutí museli roboti projet všemi kontrolními body alespoň 5 metrů od kužele, který bod reprezentoval. Zadání dostal tým 15 minut před startem na flashdisku v podobě GPS souřadnic.

Ukázka zadávacího souboru
S: 50.165393 16.277172
K1: 50.165436 16.278103
K2: 50.166289 16.278803
C: 50.166386 16.277900

Vybavení robotů

Vzhledem k úkolu byla většina robotů vybavena GPS modulem pro zjištění pozice a kompasem k určení směru. Pro detekci překážek se zde objevila i stereovize, zbytek osadil robota tradičně sonary nebo laserovými snímači SICK. Pro přesné rozpoznání a následné přiblížení ke kuželu většina týmů spoléhala na přesné zadání souřadnic, našli se ale i tací, kteří použili kameru.

Průběh soutěže

Bylo přihlášeno 9 týmů, nakonec se jich ale dostavilo jenom sedm. Tým BestBase, který dorazil až z Bratislavy, udělil soutěži označení Mezinárodní. Soutěž začínala v sobotu 19. 6. Některé týmy se dostavily už v pátek, aby se mohly přímo na místě seznámit s místním prostředím a rychle doladit program, někteří ještě do sobotního rozbřesku neúnavně vylepšovali své miláčky.

První kolo bylo jednoduché. Trasa měla pouze start a cíl, bez průjezdních bodů. Protože soutěž nemusí probíhat jen na cestičce, ale i ve volném terénu, byla trasa kvůli stromům těžší, než se zdála. Nakonec do cíle dojel pouze robot Irena z týmu Sirael.

Druhé kolo rozhodně nebylo lehčí. Zde se objevila nástraha hned na začátku trati, a to prudké stoupání, které prověřilo sílu pohonu robota. Obstáli pouze tři, z nichž jeden zabloudil a zbylí dva se zasekli pod lavičkou při hledání prvního bodu ze dvou, které trať obsahovala.

Poslední kolo, obsahující opět dva průjezdní body, ukázalo jednu z dalších nástrah pohybu v přírodě. V měkkém povrchu se robotům pohybovalo těžko a navíc jim stromy moc nepřály, protože jejich větve rušily GPS signál a kmeny tvořily takřka nepřekonatelnou překážku.

Zhodnocení

Největším smolařem se stal tým Radioklub z Písku, jehož vláček se pokaždé zastavil pár metrů po startu.

Po vyhodnocení následovalo společné posezení a debatování o pravidlech a kvalitě soutěže. Následující den byl jako závěr akce uspořádán workshop s představením technického řešení robotů.

Výsledková listina

  1. Sirael
  2. Short Circuits Prague
  3. Eduro Team
  4. Cogito MART
  5. ARBot společně s BestBase
  6. Radioklub Písek

Všichni se nakonec shodli na tom, že soutěž byla dostatečně obtížná, ale i zajímavá. Všichni účastnící a diváci se těší na další ročník, kde se snad soutěžící po letošních zkušenostech poperou s nástrahami terénu lépe.

Oficiální stránky

Video ze soutěže

Fotogalerie


×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

1 názor  —  1 nový  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor se věnuje vývoji aplikací v C/C++, Python. Zajímá se o robotiku, elektrotechniku, a IT.

Nové články

Obrázek ke článku RAD Studio a Windows Store

RAD Studio a Windows Store

RAD Studio je první vývojové prostředí se zabudovanou podporou balení aplikací typu Win32 a Win64 pro jejich umístění a šíření prostřednictvím Windows 10 Store.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

V dnešní době, kdy většina softwaru pro mobilní aplikace je tvořena a distribuována průběžně, mnohdy do celého světa je třeba zajistit také průběžnou automatizaci testování mobilního softwaru. V případě mobilních aplikací pro Android a iOS začíná být problém, jak testovat na obrovském množství kombinací HW variant, rozměrů, edic operačních systémů různých výrobců v různých částech světa na reálných zařízení. Simulátory a emulátory nejsou většinou to pravé. Pokud již testuji, jak si udělat vlastní beta distribuci opravdovým reálným testerům napříč platformami?

Obrázek ke článku Funkcie main vo Windows API

Funkcie main vo Windows API

V tretej časti seriálu o Windows API budeme hovoriť o funkčných prototypoch main. Funkčný prototyp je tvorený názvom funkcie a typom signatúry, pričom sa vynecháva telo funkcie. 

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý