Tvorba vizuálního stylu – manuálem značka nekončí, ale začíná – 6. díl
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Tvorba vizuálního stylu – manuálem značka nekončí, ale začíná  – 6. dílTvorba vizuálního stylu – manuálem značka nekončí, ale začíná – 6. díl

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Tvorba vizuálního stylu – manuálem značka nekončí, ale začíná – 6. díl

Google       Google       5. 3. 2012       12 408×

Kvalitní manuál je jednoduchý, přehledný, použitelný a užitečný. Nejvíce informací přijímáte zrakem. Za den zaregistrujete zhruba 20 000 vizuálních prvků a 500 grafických značek. Na konci dne vám jich v paměti zůstane v lepším případě 5, spíš jedna.

Reklama
Reklama

Manuál slouží jak vám, tak i klientovi, aby věděl čeho se držet. Zároveň je i pro tiskárny, studia, designéry nebo architekty.

Manuál by měl obsahovat co nejméně textu a co nejvíce jasných grafických prvků.

Geometrická konstrukce se hodí při realizaci 3D logotypu

Obsah grafického manuálu

1) Úvod
Krátké seznámení s tím, co je manuál značky. Jak se používá a jaká jsou základní pravidla.

2) Značka
Popis, konstrukce logotypu a jednotících prvků. Názvosloví a definice značky.

3) Barevnost
Přesně definované barvy.

4) Typografie
Základní a doplňkové písmo.

5) Tiskoviny
Jednotlivě kodifikované a rozepsané tak, aby se daly v pořádku dělat dotisky.

a další…

Další kategorie jsou už doplňky navíc, které jsou šité na míru rozsahu vizuálního stylu. V příloze najdete ke stažení PDF s manuálem vizuálního stylu Starthead.

Můžete definovat i další prvky, jako způsoby komunikace na online podpoře, firemní oblečení, řešení situací apod. Vše co je nezbytné k budování značky. Nemusí se jednat pouze o vizuální styl.

Manuál především obsahuje kodifikaci tak, aby bylo možné značku používat v reálném životě

Kdy ho začít zpracovávat

Až mám vše hotové. Jinak se značka začne rozpadat přímo pod rukama. Manuál musí mít opravdu přínos. Můžete ho průběžně doplňovat a rozšiřovat o nové informace.

Měl by ho mít ve společnosti každý, kdo se musí rozhodovat o vývoji. Jeho význam musí chápat všichni zaměstnanci, protože ho uvádějí do praxe. A je potřeba, aby se všichni chovali týmově. Jsou důležitější věci než si pamatovat všechna pravidla. Stačí, když víte, kde je najít. A to i v případě, že designér přestane spolupracovat se společností.

Manuál zpracujte jako publikaci, která vypadá dobře sama o sobě.

Nebuďte byrokraticky nudní a snažte se manuál udělat i vizuálně hezkým

Závěr

Formáty tiskovin a všech dalších předmětů si vždy ověřujte předem u realizačního týmu (např. v tiskárně).

Shrnutí

  1. Předem si ověřte u realizačních týmu, jestli je právě takto možné realizovat firemní tiskoviny, předměty apod.
  2. Vždy tvořte grafický manuál a kodifikujte v něm vše, co může koncový zaměstnanec používat či potřebovat, komunikujte o manuálu ve firmě a ušijte jim ho na míru.
  3. Manuál zpracovávejte, až když jsou všechny firemní tiskoviny a předměty graficky zpracované.
  4. Méně textu, více grafických prvků a jasná orientace při hledání informací.
  5. Manuál rozdělujte na kapitoly a podle nich jej účtujte.
  6. Součástí manuálu musí být vždy i zdrojové soubory přiložené na disku.

Ke stažení: Manuál vizuálního stylu Starthead
 

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

1 názor  —  1 nový  
Hlasování bylo ukončeno    
8 hlasů
Google
(fotka) Michal SobelAutor se věnuje budování značek. Zároveň studuje způsoby myšlení a schopnosti vedoucí k úspěchu. V roce 2011 spoluzaložil službu Starthead, která je produktem těchto zkušeností.
Web     Twitter     LinkedIn    

Nové články

Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com. Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Celý článekGoogle2. listopadu 2017PR
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý