Názory ke článku Stavebnice umělé inteligence 1 – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Názory ke článku Stavebnice umělé inteligence 1 – Programujte.comNázory ke článku Stavebnice umělé inteligence 1 – Programujte.com

 

Názory ke článku Stavebnice umělé inteligence 1

remmidemmi   NOVÝ
29. 5. 2024     web

to nemá s umělou inteligencí nic společného. Je to snad dobře vytvořený program, nic víc. Umělá inteligence je něco zcela jiného. V případě softwaru bude možno mluvit o umělé inteligenci teprve tehdy, až program dokáže měnit sám sebe na základě podnětů zvenčí, bez toho aby využíval předem připravené v programu zakomponované moduly. Progream umělé inteligence bude muset umět sám si vytvořit nové bloky kódů, odstranit starší již nevyhovující bloky kódů a začít používat nové bloky kódů, které si sám vytvořil. V podstatě původní program s umělou inteligencí se tak sám přetvoří na zcela jiný program a bude se postupně sám zvětšovat.

Teprve u takovéhoto software můžeme uvést, že má "umělou inteligenci". Software, který jen využívá více či méně vytvořené větvení a testy na různé varianty a možnosti, žádnou umělou inteligenci nemá.

Teda, autor článku   NOVÝ
4. 6. 2024     web

#1 remmidemmi

Součástí umělé inteligence je řada teorií, jako jsou expertní systémy, neuronové sítě, evoluční systémy, hybridní systémy a mnoho dalších. Patři do ní rovněž i uvedené systémy, které generují programové kódy.

Jako vývojář systémů pro výrobní proces jsem se zaměřoval na takové oblasti umělé inteligence, které jsem uplatnil ve své praxi a které přinášely úspory a zkvalitnění výroby, a daly se realizovat na malých a osobních počítačích, především neuronové sítě pro analýzu výrobních procesů a evoluční systémy pro jejich optimalizaci, v kombinaci s klasickými výpočty. 

Konkrétně stavebnice 1 používá pro lineární optimalizaci genetický algoritmus, pro plošnou optimalizaci také s prvky expertního systému a klasickými výpočty pro realizaci geometrických algoritmů. 

J. Teda

remmidemmi   NOVÝ
5. 6. 2024     web

#2 Teda
To je samozřejmě skvělé, ale pořád to není umělá inteligence. Stále se jedná o programy, které od někud berou data a těmito daty se řídí podle předem připraveného scénáře - výpočtů a větvení. Výpočty provádí podle nějakých předem vložených algoritmů, které jsou na základě různých teorií.  Když tvůrce programu zaponeme ošetřit nějaké okrajové hodnoty, výsledky, program zkolabuje.

Příklady:

program pro šachovou hru. Nemá žádnou umělou inteligenci, počítač jen využívá možnosti předem vytvořeného programu a vyhledává nejoptimálnější řešení podle předem vložených partií které se odehrály v minulosti. Vlivem výkonu, rychlosti procesoru umí velmi ryche vyhledávat v databázit, rychle probíhá větvení v programu. Nic víc. Když nebude mít dostatek dat, program selže, nabídne hloupé řešení. Nedokáže nic vlastního vymyslet. Maximum co dokáže, bude ukládání odehraných partií do vlastní databáze. Ale také tato funkce musí být předem naprogramována. Program sám si ji nevytvoří.

Jiný příklad - tzv. "autorouter", program pro automatický návrh layoutu plošných spojů. Na počátku dostane data o schematu, součástkách, rozměru plošného spoje. Program podle předem definovaných pravidel zkouší najít cesty a propojit uzle. Úspěšnost výsledku závisí na tom, kolik pravidel do programu jeho tvůrce vložil. Program sám se nedokáže změnit. Bude stále stejný.

Jak bude vypadat systém umělá inteligence?

Představte si, že máte procesor vytvořený naprogramováním do FPGA. Tento procesor je řízen programem který je uložen v reprogramovatelné paměti. Program na počátku obsahuje základní pravidla pro běh systému.  K tomuto systému je připojen druhý procesor, který není reprogramovatelný a jeho činnost spočívá v přeprogramování FPGA a přeprogramování programu pro FPGA procesor, který je uložen v reprogramovatelné paměti. Tento programovací procesor bude řízen od FPGA procesoru a bude mít tzv. DNA pro FPGA procesor. 

Postup vývoje systému s umělou inteligencí spočívá v tom, že FPGA procesor dokáže sám sebe a vlastní program přeprogramovat pomocí připojeného programovacího procesoru. Tedy, dokáže se změnit, přizpůsobit se změnám které nastaly v průběhu času v jeho okolí. DNA bude vytvářet limity v jakém rozsahu se může FPGA procesor měnit. Například nebude umožňovat, aby se FPGA procesor sám zrušil nebo aby se mnohonásobně přetaktoval, nebo se odpojil od programovacího procesoru. Jakým způsobem se celý systém změní bude záviset na vlivech, datech které systém z okolí posbírá. Takový systém dokáže odstranit nepotřebné bloky software a vlastního hardware a nahradit je jinými, pro něj užitečnými bloky. Dokáže změnit vlastní zaměření v sovislosti se změnami okolí. Dokáže se přizpůsobit. Jeho změna bude omezena v podstatě jen rozsahem jeho vlastního hardware, kapacitou FPGA a kapacitou reprogramovatelné paměti. 

Bohužel, takovýto systém s umělou inteligencí může vést pro člověka k dosti dramatickým následkům.

Přidej svůj názor

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo e-mailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Reaguješ na příspěvek:
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové názory e-mailem (pouze pro přihlášené)
Sleduj názory ke článku a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.



Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý