C & C++ – Články – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

C & C++ – Články – Programujte.comC & C++ – Články – Programujte.com

 

Win32 API – 4. díl – Reakce menu

Po krátké přestávce se opět vracím k pokračování seriálu o Win32 API. Posledně jsme se naučili nahrávat ikony a vytvářet menu programu, dnes se naučíme s tímto menu pracovat. Budeme se zaměřovat na zprávu WM_COMMAND.

Win32 API - 3. díl - Resource

Dnes si povíme něco o zdrojích Windows (Resource), koukneme se na vlastní ikonu aplikace i ikonu systémové nabídky a naťukneme menu programu (místní nabídku)..

Win32 API – 2. díl

V minulém díle jsme vytvořili nejjednodušší aplikaci ve Windows pomocí Win32 API, dnes si vytvoříme hlavní okno aplikace a podrobně si ho popíšeme...

Win32 API - 1. díl

Tak vás vítám u 1. dílu o Win32 API. Dnes si povíme něco teorie o základu vytváření nejjednodušší aplikace ve Windows. Tu si vytvoříme a podrobně popíšeme. Porovnáme rozdíly od textového režimu a také se seznámíme se zprávou MessageBox :-)
..

Win32 API - Úvod

Úvod do Win32 API.
Win32 API je programovací rozhranní ve Windows vyvinuté Microsoftem pro programovací jazyky C/C++, ale nejen pro ně. My se budeme zabývat Win API pomocí C/C++. Vysvětlíme si co je Win32 API a co budeme potřebovat k jeho zvládnutí. Jak budeme postupovat a jak psát ve Win API...

SDL - 7. lekce

Vytvoříme si jednoduchý časovač (timer), podle kterého budeme střídat snímky animace a ukážeme si, jak nastavit alfa kanál vrstvy...

C++ - 12. lekce

  • standardní parametry
  • šablony funkcí
  • explicitní specializace
  • úkol č. 12

SDL - 5. lekce

Vylepšíme 4. lekci tak, aby za posunovaným obrázkem nezůstávala šmouha a do pozadí si vykreslíme další bitmapu...

SDL - 4. lekce

Zprávy o událostech a ovládání aplikace klávesnicí

SDL - 3. lekce

V této lekci se naučíme vykreslit do našeho okna bitmapový obrázek (BMP) na určitou pozici...

SDL - 2. lekce

V této lekci se naučíte vykreslit na pozici X a Y barevný pixel podle stupnice RGB...

SDL - 1. lekce

V této lekci se naučíte jak inicializovat SDL a vytvořit prázdné SDL okno...

SDL - Úvod

SDL je multimediální knihovna (nejen) pro C++. V tomto seriálu se vás pokusím naučit vykreslování 2D grafiky, ovládání pomocí klávesnice a myši, přehrávání zvuků a hudby a možná i něco navíc. Potřebujete samozřejmě alespoň základní znalost C++ (postačí i C, budeme programovat pouze strukturovaně). V úvodu vám napíšu něco o SDL a jak jej rozchodit ve VC++ a Dev-C++...

C++ - 11. lekce

  • automatická, statická a volná paměť
  • ukazatele na funkce
  • získání adresy funkce
  • deklarování ukazatele na funkci
  • použití ukazatelů na vyvolání funkce
  • úkol

C++ - 10. lekce

  • alokace paměti pomocí operátoru new
  • uvolnění paměti pomocí operátoru delete
  • upozornění na práci s pamětí
  • úkol č.10

C++ - 9. lekce

  • Ukazatele a volná paměť
  • Ukazatele a filosofie
  • Deklarování a inicializace ukazatelů
  • Ukazatele a čísla
  • Úkol

C++ - 8. lekce

  • Dodatek k cyklu FOR
  • Operátor „,“ (čárka)
  • Kopírování a spojování řetězců, jejich velikost a délka
  • Alias jména
  • Časová prodleva
  • Dvourozměrné pole
  • Operátor „?“
  • Příkaz SWITCH
  • Příkazy break a continue
  • Příkaz goto
  • Knihovna cctype
  • Symbolické konstanty climits
  • Chyby, které možná děláte
  • Vícesouborové projekty
  • Úkol

C++ - 7. lekce

  • Funkce a pole – vytváření
  • Naplnění pole
  • Zobrazení pole a jeho ochrana pomocí const
  • Modifikace pole
  • Sestavení
  • Funkce a struktury
  • Předání a navrácení struktur
  • Příklady
  • Rekurze
  • Úkol č. 7

C++ - 6. lekce

  • funkce
  • definice funkce
  • vytváření prototypů
  • volání funkce
  • parametry funkcí a předávání hodnotou
  • násobné parametry
  • úkol č. 6

C++ - 5. lekce

  • struktury – deklarace, inicializace, volání
  • pole struktur
  • bitová pole
  • uniony
  • úkol č. 5

C++ - 4. lekce

  • nový typ bool
  • kvalifikátor const
  • úvod do polí – inicializace a volání prvků
  • zajímavosti s řetězci
  • řádkově orientovaný vstup: getline() a get()
  • míchání numerického a řetězového vstupu
  • úkol č. 4

C++ - 3. lekce

  • řetězce - char
  • cykly a podmínky - for, while, do while, podmínka if else
  • logické výrazy
  • úkol č. 3

C++ - 2. lekce

  • typy celočíselné, reálné
  • proměnné - definice, inicializace a volání
  • operátory, inkrementace, dekrementace
  • přetypování
  • zkracování zápisů
  • postraní efekty
  • vstupy
  • úkol č. 2

C++ - 1. lekce

  • První program
  • Zdrojový program
  • Překlad, sestavení, spuštění
  • Komentáře
  • Funkce main()
  • Vstup a výstup
  • Zápisy programu
  • Chyby a varování
  • Direktiva #include
  • Překlad programu
  • Úkol č. 1

Výsledky 61-83 z celkem 83 nalezených
  1  2  3  
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý