Články – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama

Články – Programujte.comČlánky – Programujte.com

 

Obrázek ke článku Jak studenti FI MUNI navrhují své první prototypy - Informační deska MHD #2

Jak studenti FI MUNI navrhují své první prototypy - Informační deska MHD #2

Pokračování článku o pracích studentů v předmětu PV182 Komunikace člověka s počítačem, kde se studenti snaží vytvořit funkční prototyp vybraného projektu – od úvodních poznámek, přes wireframy až po funkční prototypy na počítači. Několik dalších prototypů, které takto studenti vytvořili, bych opět rád ukázal.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Výzva čtenářům: podpořte nás, hodnoťte, sdílejte a mějte nás rádi

Výzva čtenářům: podpořte nás, hodnoťte, sdílejte a mějte nás rádi

Nestává se často, že dáváme ven takové výzvy. Ale jednou uděláme výjimku – rádi bychom naše věrné čtenáře, i občasné návštěvníky, o něco poprosili. Programujte.com je tu přes 8 let – od roku 2003. Za tu dobu jsme pomohli spoustě lidem v jejich profesním vývoji, rozšíření obzorů nebo jim našli třeba nový koníček.

Obrázek ke článku jQuery Mobile: udělejte si mobilní verzi

jQuery Mobile: udělejte si mobilní verzi

Nasadit mobilní verzi webu je od teď o něco jednoduší. Nemusíte vymýšlet design, ani optimalizovat ovládání pro malé mobilní displeje. Celou mobilní verzi snadno navrhnete a zprovozníte pomocí platformy jQuery Mobile.

Obrázek ke článku Přijďte na první hackathon pro vývojáře a knihovníky v Brně

Přijďte na první hackathon pro vývojáře a knihovníky v Brně

Vyvíjíte webové či mobilní aplikace? Nezáleží, zda jste ostřílený profík nebo vytváříte své první aplikace. Chcete si během jednodenního hackathonu jednu takovou aplikaci vyvinout? Navíc takovou, která bude užitečná? Registrujte se a přijďte na první vývojářsko-knihovnický hackathon v Brně.

Obrázek ke článku Již brzy: Game Developers Session 2011 - konference herních vývojářů

Již brzy: Game Developers Session 2011 - konference herních vývojářů

Již tento měsíc proběhne v pořadí devátý ročník konference herních vývojářů Game Developers Session. Akce zaměřená na profesionální a amatérské tvůrce počítačových, konzolových i mobilních her proběhne ve dnech 19. a 20. listopadu v konferenčních prostorách Národní technické knihovny v Praze – Dejvicích.

Obrázek ke článku Děláte to špatně? - Zen Coding - část 2/3

Děláte to špatně? - Zen Coding - část 2/3

Již podruhé se společně pokusíme dosáhnout osvícení skrze Zen Coding. Ukážeme si tvorbu dalších, složitějších struktur, různé modifikátory a mnoho postupů pro rychlejší a efektivnější kódování. A začneme rovnou tam, kde jsme minule skončili.

Obrázek ke článku Wordpress – tvorba vlastní šablony

Wordpress – tvorba vlastní šablony

Po delší době jsem si pro vás připravil sérii tří článků o Wordpressu a programování vlastních šablon. V prvním díle nás čeká příprava pro tvorbu šablon, naprogramujeme si hlavičku, patičku a povolíme nějaké funkce. V dalších dílech si upravíme stránku s příspěvky, vytvoříme vlastní homepage a tak celkově si doprojdeme tvorbu šablon pro tento super RS.

Obrázek ke článku Nejlevnější domény s DNSSEC na trhu

Nejlevnější domény s DNSSEC na trhu

Společnost ONEsolution aktuálně nabízí cenově nejvýhodnější .CZ a .EU domény na českém trhu zabezpečené systémem DNSSEC. Zákazníci tak mohou získat roční registraci bezpečné domény již od 50 Kč bez DPH. Společnost sleduje aktuální trend zvýšených požadavků na bezpečnost internetu a reaguje na něj snahou o rozšíření zabezpečených domén mezi další klienty.

Celý článekGoogle02. listopadu 2011PR
Obrázek ke článku Děláte to špatně? - Zen Coding - část 1/3

Děláte to špatně? - Zen Coding - část 1/3

Psaní HTML kódu je vysoce neefektivní proces – nejdříve musíte tag otevřít, poté specifikovat atributy a nakonec ho zase zavřít. Pro několik málo tagů to není velký problém, ale jakmile se dokument zvětšuje a tagy přibývají, zjistíte, že 90 % času se stále opakujete. Záchranou vám však může být projekt nazvaný Zen Coding, který umožňuje vytvořit celou strukturu dokumentu během sekund namísto minut.

Obrázek ke článku Život s pivotem - aneb jak se s ním pracuje, když ho máte na stojáka

Život s pivotem - aneb jak se s ním pracuje, když ho máte na stojáka

Řeč je samozřejmě o monitoru – zhruba před rokem jsem psal na Twitter, že jsem si vyzkoušel dát monitor „na stojáka“, technicky řečeno jsem tedy využil funkce pivot a otočil monitor o 90°. No a chtěl jsem se podělit, jak se s ním vlastně pracuje, když vám pořád stojí.

Obrázek ke článku Photoshop - když grafik opustí realitu, aneb opravdové faily při úpravách

Photoshop - když grafik opustí realitu, aneb opravdové faily při úpravách

Photoshop je pravděpodobně nejrozšířenějším a zároveň nejmocnějším nástrojem pro kompletní editaci grafiky. A kdo by dnes nechtěl vypadat dokonale. Vidina většího poprsí a štíhlejšího pasu mladé středoškolačky, která díky Liquify filtru svoje vnady skutečně zvětší, ale zároveň neefektivně zdeformuje i prostředí kolem sebe, to je jen začátek.

Obrázek ke článku Jak studenti FI MUNI navrhují své první prototypy - Informační deska MHD

Jak studenti FI MUNI navrhují své první prototypy - Informační deska MHD

Společně s kolegou Jardou Coufalem vedeme cvičení předmětu FI MUNI – PV182 Komunikace člověka s počítačem, kde se studenti snaží vytvořit funkční prototyp vybraného projektu – od úvodních poznámek, přes wireframy až po funkční prototypy na počítači. Několik prototypů, které takto studenti vytvořili, bych chtěl ukázat.

Obrázek ke článku Vývojové diagramy – 17. díl – datové typy

Vývojové diagramy – 17. díl – datové typy

V dnešním dílu se opět vrátíme k vývojovým diagramům s tím, že začneme uvádět datové typy proměnných. Nejprve si ovšem uvedeme několik příkladů, kde si ukážeme, proč zvolit daný typ a co nám to přinese. A díl zakončíme dvěma vývojovými diagramy a ukázkou podprogramu.

Obrázek ke článku Vývojové diagramy - 16. díl

Vývojové diagramy - 16. díl

Téma tohoto dílu bude trochu jiné a na první pohled vzdálené vývojovým diagramům. K algoritmizaci a potažmo k vývojovým diagramům datové typy patří.

Obrázek ke článku Steve Jobs - obrazem

Steve Jobs - obrazem

5. října umřel Steve Jobs, jedna z nejvýjimečnějších osobností posledních let, technologický průkopník a lídr uplynulého století. Připomeňte si Steva několika fotkami, aneb Steve Jobs - obrazem.

Obrázek ke článku Vývojové diagramy – rekurze – 15. díl

Vývojové diagramy – rekurze – 15. díl

Možná někoho z vás napadne, zdali je možné, aby podprogram volal sám sebe. Odpověď je ano, je to možné. A takovému volání se říká rekurzivní volání. Rekurze je trochu kontroverzní téma. Někdo na ni nedá dopustit, někdo se ji vyhýbá jako čert kříži.

Obrázek ke článku Matematické funkce - úplné základy

Matematické funkce - úplné základy

Tento článek jsem se rozhodl vytvořit, abych byl schopen všem vysvětlit, jak matematika ve fyzice funguje. K fyzice matematika jednoznačně patří, a proto chci, aby ji čtenář při sledování mého kurzu uměl. Průběžně budu přidávat i další články o matematice, která bude zrovna potřeba. Abych tu jen neplácal definice, pokusím se v článcích o funkcích také ukázat, k čemu je používáme při programování (to však až v příštích dílech).

Obrázek ke článku Vývojové diagramy – podprogramy – 14. díl

Vývojové diagramy – podprogramy – 14. díl

V dnešním dílu budeme pokračovat v podprogramech. Ukážeme si na jednoduchých příkladech, jak dokážou řešení problému zjednodušit, a to minimálně tak, že nejsme nuceni řešit celou úlohu najednou, ale můžeme se od globálního náhledu postupně dostat až k těm nejmenším detailům. Případně se můžeme soustředit na řešení jednotlivých částí, které pak spojíme do větších a větších celků.

Obrázek ke článku WebExpo je za námi, jaké že bylo? Výborné!

WebExpo je za námi, jaké že bylo? Výborné!

Je pryč, skončilo. Dvoudenní raut toho nejlepšího z web/dev/byz scény byl asi nejlepším ročníkem, shodli se na tom téměř všichni. Vlastně negativní komentáře zaznívaly pouze od těch, jež se akce nezúčastnili. Pokud jste tam nebyli, nahlédněte nyní.

Obrázek ke článku Středoškolská fyzika - kinematika hmotného bodu I (obecně)

Středoškolská fyzika - kinematika hmotného bodu I (obecně)

První skutečně fyzikální díl našeho kurzu je na světě! Začneme s tím, co považujeme ve fyzice za nejsnazší - mechaniku hmotného bodu. Tento článek má tři cíle: říci si, co je to kinematika a hmotný bod; seznámit se s dráhou, pozicí, rychlostí, zrychlením, úhlovou rychlostí a úhlovým zrychlením; odvodit základní vztahy mezi zrychlením, rychlostí a uraženou dráhou.

Výsledky 361-390 z celkem 2 911 nalezených
  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23     
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý