Články – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Články – Programujte.comČlánky – Programujte.com

 

Obrázek ke článku Vývojové diagramy – 17. díl – datové typy

Vývojové diagramy – 17. díl – datové typy

V dnešním dílu se opět vrátíme k vývojovým diagramům s tím, že začneme uvádět datové typy proměnných. Nejprve si ovšem uvedeme několik příkladů, kde si ukážeme, proč zvolit daný typ a co nám to přinese. A díl zakončíme dvěma vývojovými diagramy a ukázkou podprogramu.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Vývojové diagramy - 16. díl

Vývojové diagramy - 16. díl

Téma tohoto dílu bude trochu jiné a na první pohled vzdálené vývojovým diagramům. K algoritmizaci a potažmo k vývojovým diagramům datové typy patří.

Obrázek ke článku Steve Jobs - obrazem

Steve Jobs - obrazem

5. října umřel Steve Jobs, jedna z nejvýjimečnějších osobností posledních let, technologický průkopník a lídr uplynulého století. Připomeňte si Steva několika fotkami, aneb Steve Jobs - obrazem.

Obrázek ke článku Vývojové diagramy – rekurze – 15. díl

Vývojové diagramy – rekurze – 15. díl

Možná někoho z vás napadne, zdali je možné, aby podprogram volal sám sebe. Odpověď je ano, je to možné. A takovému volání se říká rekurzivní volání. Rekurze je trochu kontroverzní téma. Někdo na ni nedá dopustit, někdo se ji vyhýbá jako čert kříži.

Obrázek ke článku Matematické funkce - úplné základy

Matematické funkce - úplné základy

Tento článek jsem se rozhodl vytvořit, abych byl schopen všem vysvětlit, jak matematika ve fyzice funguje. K fyzice matematika jednoznačně patří, a proto chci, aby ji čtenář při sledování mého kurzu uměl. Průběžně budu přidávat i další články o matematice, která bude zrovna potřeba. Abych tu jen neplácal definice, pokusím se v článcích o funkcích také ukázat, k čemu je používáme při programování (to však až v příštích dílech).

Obrázek ke článku Vývojové diagramy – podprogramy – 14. díl

Vývojové diagramy – podprogramy – 14. díl

V dnešním dílu budeme pokračovat v podprogramech. Ukážeme si na jednoduchých příkladech, jak dokážou řešení problému zjednodušit, a to minimálně tak, že nejsme nuceni řešit celou úlohu najednou, ale můžeme se od globálního náhledu postupně dostat až k těm nejmenším detailům. Případně se můžeme soustředit na řešení jednotlivých částí, které pak spojíme do větších a větších celků.

Obrázek ke článku WebExpo je za námi, jaké že bylo? Výborné!

WebExpo je za námi, jaké že bylo? Výborné!

Je pryč, skončilo. Dvoudenní raut toho nejlepšího z web/dev/byz scény byl asi nejlepším ročníkem, shodli se na tom téměř všichni. Vlastně negativní komentáře zaznívaly pouze od těch, jež se akce nezúčastnili. Pokud jste tam nebyli, nahlédněte nyní.

Obrázek ke článku Středoškolská fyzika - kinematika hmotného bodu I (obecně)

Středoškolská fyzika - kinematika hmotného bodu I (obecně)

První skutečně fyzikální díl našeho kurzu je na světě! Začneme s tím, co považujeme ve fyzice za nejsnazší - mechaniku hmotného bodu. Tento článek má tři cíle: říci si, co je to kinematika a hmotný bod; seznámit se s dráhou, pozicí, rychlostí, zrychlením, úhlovou rychlostí a úhlovým zrychlením; odvodit základní vztahy mezi zrychlením, rychlostí a uraženou dráhou.

Obrázek ke článku Vývojové diagramy – 13. díl – podprogramy

Vývojové diagramy – 13. díl – podprogramy

Doposud platila rovnost - co úloha, to jeden vývojový diagram. Dnešním dílem počínaje tato rovnost platit nebude, protože se naučíme využívat tzv. podprogramy, rozvětvíme si tak program na další celky.

Obrázek ke článku Tvorba vizuálního stylu - 4. díl

Tvorba vizuálního stylu - 4. díl

„Od myšlenky až po zhmotnění“. Tvorba CID má pět fází, v tomto článku se budeme věnovat třetí fázi, kdy už se nám při budování značky objevují první vizuální výsledky. Dozvíte se, že na názvu záleží, proč používat myšlenkové mapy a že bez potu a dřiny to nepůjde.

Obrázek ke článku Vývojové diagramy - 12. díl

Vývojové diagramy - 12. díl

V tomto díle zakončíme cykly s podmínkou na začátku a s podmínkou na konci složitějšími úlohami. Budeme v nich kombinovat různé typy cyklů.

Obrázek ke článku Středoškolská fyzika, začátek – co je třeba znát?

Středoškolská fyzika, začátek – co je třeba znát?

V tomto díle kurzu o fyzice se chci věnovat tomu, co by člověk měl znát, než se začne fyzikou jako takovou zabývat. V článku najdete povídání o fyzikálních veličinách a jednotkách, něco o matematickém aparátu, kterým byste měli disponovat pro zvládnutí kurzu, a poté nějaké matematické příklady, abyste si ověřili, zda to zvládnete.

Obrázek ke článku Vývojové diagramy – 11. díl

Vývojové diagramy – 11. díl

V dnešním díle si ukážeme příklad, který vyřešíme pomocí všech tří typů cyklů. Dále si ukážeme typ úlohy, pro kterou je vhodnější použití cyklu s podmínkou na začátku. A nezapomene na příklad se zadáním PINu do mobilu.

Obrázek ke článku Vývojové diagramy – 10. díl

Vývojové diagramy – 10. díl

Doposud jsme se zabývali cykly, u nichž byl přesně dán počet opakování. Rozměry nebo rozsahy pro ně bývají dobře známy. Existují ale případy cyklů, kdy nevíme, kolik opakování budeme muset projít, abychom se dobrali cíle. O těch je tento díl seriálu.

Obrázek ke článku 5 nejlepších online her letošního léta

5 nejlepších online her letošního léta

Letošní léto nebylo nijak horké a to se projevilo i na zvýšeném zájmu o online hry. Raketka.cz, která nabízí stovky online her pro zábavu, sestavila žebříček pěti nejžhavějších her letošního léta.

Obrázek ke článku Tvorba vizuálního stylu - 3. díl

Tvorba vizuálního stylu - 3. díl

„Naučte se říkat, kolik za to chcete“. Jak na to a další rady a tipy naleznete v novém dílu našeho seriálu o tvorbě vizuálního stylu od A do Z.

Výsledky 481-510 z celkem 3 016 nalezených
  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27     
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032020 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý