VB.NET - díl 6.
V dnešním díle budeme pokračovat v OOP – probereme dědičnost, datový typ Object a generiku.
V dnešním díle budeme pokračovat v OOP – probereme dědičnost, datový typ Object a generiku.
V tomto díle se podíváme na základy objektově orientovaného programování (OOP).
V dalším díle seriálu si probereme cykly, pole a ošetřování výjimek.
V třetím díle seriálu probereme operátory a podmínky řídicí běh programu.
V druhém díle našeho seriálu se podíváme na zoubek oněm příkazům a také se podíváme na proměnné.
V tomto prémiérovém díle nového kurzu Visual Basic .NET si probereme historii jazyka, nainstalujeme vývojové prostředí a napíšeme a spustíme první program.
Tvorba jednoduchého textového editoru ve Visual Basicu ve stylu Poznámkového bloku.
Pojďme si ozvučit aplikace ve Visual Basicu.
Využití ovládacích prvků ScrollBar a PictureBox.
Chcete si vytvořit program, který udělá screenshot obrazovky?
Ukládá vaše aplikace cokoliv na disk a uživatel si umístění vybírá? Pak se vám určitě bude hodit tato malá vychytávka. Ukážeme si, jak vytvořit stromovou strukturu složek na disku.
V minulém díle jsme skončili u regrese lineární, ale lineární průběh není jediným průběhem, který potřebujeme zkoumat. Mezi základní průběhy patří ještě průběh logaritmický a exponenciální. První z nich bude předmětem tohoto dílu.
Podíváme se na tuto zajímavou metodu používanou nejen v matematice. Regresní analýza slouží k odhadování výsledků z jiných známých hodnot.
51.1 Začneme zase u tříd
51.2 Události vytvoření a zničení objektu třídy
51.3 Procedury vlastností
51.4 Defaultní vlastnost
51.5 Metody
51.6 Domácí úkol
51.7 V další lekci
Chcete mít také průhledné okno u svých aplikací naprogramovaných ve Visual Basic 6?
Tento krátký řetězec kódu je chopen spočítat výskyt řetězců v textu.
Chcete umístit ProgressBar do StatusBaru tak, jako to je třeba v Internet Exploreru?
Chcete mít ve svých aplikacích moderní vzhled jako je ve Windows XP?
50.1 MDI menu
50.2 MDI a PictureBox
50.3 MDI vkládání objektů
50.4 V další lekci
49.1 Otevření existujícího dokumentu v MDI
49.2 Teoretický rozbor problému funkcí vpřed a zpět
49.3 Tvorba třídy
49.4 Využití třídy vytváření objektů paměti
49.5 Domácí úkol
49.6 V další lekci
48.1 MDI obecně
48.2 Proč v MDI objekty a jak nám pomůžou
48.3 Práce s MDI
48.4 Domácí úkol
48.5 V další lekcí
47.1 Zásobník a Fronta
47.2 Tvorba zásobníku
47.3 O objektech
47.4 Domácí úkol
47.5 V další lekci
46.1 Objekty a objektově orientované programování v jazyce VB
46.2 Třídy, co to je, k čemu jsou, jak se vytváří
46.3 Vytvoření instance třídy, tedy objektu
46.4 Domácí úkol
46.5 V další lekci
45.1 ShellSort
45.2 Přihrádkové třídění (RadixSort)
45.3 Třídění slučováním (MergeSort)
45.4 Domácí úkol
45.5 V další lekci
44.1 Třídění přetřásáním (ShakeSort)
44.2 Rychlé třídění (QuickSort)
44.3 Třídění haldou (HeapSort)
44.4 Domácí úkol
44.5 V další lekci
V jedenáctém díle si povíme o tom, jak tvořit trojúhelníky, ale nehodlám se zde rozepisovat o tom, jak tvořit třeba trojúhelníky pravoúhlé, o podobných metodách jsem se zmiňoval v několika předchozích kapitolách.
Možná jste někdy chtěli použít znakovou sadu Unicode ve vašem programu a nevěděli jste, jak na to. Pokud tedy potřebujete někam vložit znak typu Unicode a nebudou vám stačit běžné textboxy a podobně, budete muset využít trochu jinou nabídku.
Jak vytvořit obraz jen z 8 barev? Efekt se dá použít různě, ale není příliš častý, někdy se pomocí něj dají pěkně upravovat portréty, od popartových plakátů to má sice hodně daleko, ale snad se to někomu shodne.
Saturace je pravý opak desaturace a funguje tak, že obrázku přidáme na barvách. Tato úprava není tak častá jako desaturace, ale využít se dá. Její vytvoření mi dalo více zabrat než desaturace, ale složité to nebylo.