Par mych postrehu, kdyztak me doplnte nebo opravte
Irrlicht:
+ je kompletne opensource, multiplatformni a C++, tzn. dobry na studovani co a jak naprogramovat
+ ma velice dobrou dokumentaci
- neni tak pokrocily jako profi enginy, hodne veci si musis doprogramovat (particles, pokrocila fyzika, postprocess ef., vyhlazovani atd.)
--------------------------------------------
Unreal Engine (UDK):
+ vsechno co ma pokrocily engine mit
+ mesicni updaty enginu, vyvojari reaguji na prani komunity, ktera je mimochodem velmi velka
+ SpeedTree zdarma, to je hodne dobra vec
+ skvela univerzalni dokumentace s popisem uplne zakladnich i nejnovejsich technologii v grafice, vhodne na studium pro jakykoliv engine (viz. http://udn.epicgames.com/…SiteMap.html ) + hromada tutoru na Youtube
- pro slozitejsi veci je potreba se naucit Unrealscript, coz je podle me jeden z nejslozitejsich skriptovacich jazyku (proc? protoze operuje i s 3D), lze ale prilinkovat C++ knihovny
- pro kompilaci vlastnich skriptu je nutne vypnout a zapnout editor (kompilace jen pri spusteni editoru), ktery ale nabiha pekne pomalu a je to hodne otravne
- zadny debuger, jen konzolovy vypis
---------------------------------------------
CryEngine:
+ uber realisticka grafika
+ zamereni a optimalizace na rozlehle venkovni prostory
+ mam dojem, ze se s uvolnenim SDK da vsechno psat v C++, driv se musel na urcite casti pouzivat LUA script
- mala komunita a ne moc dobra dokumentace, snad se to zlepsi
- pro komercni uziti neni free, musi se docela tvrde calovat a myslim, ze bez licence nelze vytvaret ani free hry (jen mody)
---------------------------------------------
Unity3D:
+ hodne multiplatformni, lze psat v nekolika progr. jazycich
+ ma debuger v editoru, zmeny v 3D protredi vidis okamzite po kompilaci (nemusis prekompilovavat a znovu spoustet editor jako v UE3)
- velmi osekana free verze
- kvalitou a pokrocilosti grafiky je nekde napul cesty mezi Irrlicht a treba UE3
Jeste me napadaji (jako free) Ogre3D, Panda3D a pro RTS hry treba Spring engine nebo Stratagus (ten je spis pro 2D)