Anonymní profil ja – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Anonymní profil ja – Programujte.comAnonymní profil ja – Programujte.com

 

Příspěvky odeslané z IP adresy 213.151.238.–

Ja
Java › Project building
26. 12. 2016   #214236

Pred časom som prešiel na Javu a nevedel som si ju vynachváliť, jednoduchý jazyk + GUI cez javaFX bolo prijemné ALE

Začal som programovať hry cez GDXlib a zistil som že to používa Gradle, a zistil som že je to tool na buildovanie java aplikacii, dovtedy mi neprislo na um že na zostavenie appky potrebujeme kktinu ku ktorej musim mat 600 stanovu knihu

Nechápen na čo potrebujem dalšu debilinu ked JVM si dokáže podla classpath nájsť potrebné triedy aj bez tejto kktiny a zistil som že existuje este Ant a Mraven  

Takto ma java sklamala a preto sa chcem spýtat či je možné vytvárať java aplikacie bez tíchto blbosti alebo ak nie či existuje nejaký programovací jazyk pri ktorom nemusím riešit xy dalších technologii

Hladam jazyk typu:  napišem - skompilujem - spakujem - spusutim 

XZY
Java › Vytváranie nástrojov pre mod…
4. 11. 2016   #213461

#2 Kit
Myslel som všeobecné info. o tom ako sa napr. zistit štruktúra súboru atd. aby .HPF bol iba prílkad

XZX
Java › Vytváranie nástrojov pre mod…
4. 11. 2016   #213459

Poslednom čase som narazil na pár kvalitných hier, o ktoré sú ochudobnený ľudia s dôvodu neznalosti angličtiny.
Väčšinou sa sa jedná o staré hry s krátkymi ale dôležitými dialógmi.

Problém nastáva pri snahe modifikovať súbory bez potrebných nástrojov. Viem že rôzny moderi si vytvárajú vlastné tooly a zaujímalo by ma ako to s ich vívojom vlastne je.

Ako začať s vývojom algoritmu na extrakciu a náslené spakovanie súboru od ktorého nemám žiadnu špecifikáciu.(napr. .HPF )
Nečakám podrobný návod ale nasmerovanie. Prípadne by ma zaujímalo ako náročné to v konečnom dôsledku je realizovať.

Java › Bounded generický typ
4. 7. 2016   #211797

Práveže o to sa snažím aby triedy neboly dlhé , práve preto používam vela dedenia

Java › Bounded generický typ
4. 7. 2016   #211795

#10 Kit
skratka SRP mi nič nohovorila, no principy SOLID poznám , bohužial som začiatočník robím ako viem...

Java › Bounded generický typ
4. 7. 2016   #211792

#8 Kit
nie

Java › Bounded generický typ
4. 7. 2016   #211790

#6 q
aha funguje to , chybu som tam mal inú:

class class1 <T extedns class2<class3>, T4 extedns class3> {

}

class exClass extends class1<class2, class3> {  //tu malo je chyba class

}

malo tam byť exClass extends class1<class2<class3>, class3>

Java › Bounded generický typ
4. 7. 2016   #211787

#4 Kit
lenže ja potrebujem aby T mohlo byť Trieda2 ale aj všetko zdedené

Java › Bounded generický typ
4. 7. 2016   #211785

#2 q
typ T musí byť zdedení z Trieda2 , nie typ Trieda2  , ja portebujem aby som tam mohol použiť aj samotný typ Trieda2 to ale nejde

Java › Bounded generický typ
3. 7. 2016   #211783

mám triedu

public class Trieda1<T extends Trieda2> {
     T premenna;
     }

ktorá mi dovoluje aby T bol typ zdedený z triedy Trieda2, čo mi čiastočne vyhovuje, ale potreboval by som aby T mohol byť aj samotný typ Trieda2 a nie len zdedený typ z nej

Java › Kniha o javě pro absolutního…
3. 7. 2016   #211782

Introduction to Java Programming, Comprehensive Version (10th Edition)

Java › ClassCastException
2. 7. 2016   #211773

už mi to docvaklo...

First[] first = new First[5];  som napisal zle , tam malo byť

First[] first  = new Second[5];

už to ide...

Java › ClassCastException
2. 7. 2016   #211771

to čo som sem dal ako príklad je príklad, lebo som sem nechcel kopirovat cely kod, ale v tom kode to potrebujem...

takže to ani nepojde nijako spravit?

Java › ClassCastException
2. 7. 2016   #211768

#3 Kit
pretože potrebujem prístup k premenným a metodam triedy second

Java › ClassCastException
2. 7. 2016   #211766

inak vlákno nebolo vyriešené , nechápem prečo sa tak tvári....

Java › ClassCastException
2. 7. 2016   #211765

package test;

public class Test {

    public static void main(String[] args) {
        First[] first = new First[5];
        Second[] second = (Second[]) first;
    }
    
}


class First {
}

class Second extends First {
}

Exception in thread "main" java.lang.ClassCastException: [Ltest.First; cannot be cast to [Ltest.Second]

Prečo cannot be cast??

Java › GUI - nástroj
1. 7. 2016   #211761

V technologii JavaFX sa dá použit SceneBuider, nataháš komponenty, SceneBuider vygeneruje scenu v jazyku FXML, to následne použiješ v samotnom programe.

Takto nejak to vyzerá https://www.youtube.com/watch?…

Java › Java fx - Eventy
5. 6. 2016   #211197

#4 Matrix17
Moju vlastrnú triedu, ktorá rozširuje ImageView

Každé miesto v gridPane má jeden objekt tejto triedy, každý objekt má jeden obrázok

Java › Java fx - Eventy
4. 6. 2016   #211158

#2 Matrix17

Diki

Vyriešil som to tým že kažy obrázok má svoj handler, ktorý dostane pozíciu obrázka ako parameter konštruktora, vypadá to že to funguje

No nedalo by sa to spravit nejako elegantnejšie použitím java fx custom events? 
Problém je že som nenašiel žiaden tutorial kde by som pochopil ako custom events implementovať, ani na oracle dokumentacii...

Java › Základy dědění v Javě - začá…
27. 5. 2016   #210973

#1 Fat Boy
Chceš vysvetlit ten úsek textu alebo dedenie tried vo všeobecnosti?

Java › Java fx - Eventy
26. 5. 2016   #210957

Mám grid pane a každé políčko obsahuje jeden obrázok. Pri kliklutí na hociktorý obrázok potrebujem tento obrázok zmeniť.

Zaregistoval som MousePressedEvent každého obrázka na jeden event handler  pretože obrázkov môže byť napríklad 100x100. Problémom ale je to že pri samotnom "handlovaní" neviem ktorý z obrázkov mám zmenit pretože jediný parameter metódy handle je parameter typu MouseEvent a tan neobsahuje informáciu o presnej poloho obrázka v gride.

Čiže by som potreboval niečo takéto:

@Override
public void handle(PolohaObrazku poloha){
         zmenObrazok(poloha);
}

java
Java › Genericka metóda
6. 3. 2016   #209122

#4 Kit
takže to nemá serózne viužitie?

java
Java › Genericka metóda
6. 3. 2016   #209119

#2 Matrix17
zaujímal by ma dôvod na existeciu takej konštukcie "E extends Niečo"  načo sa to vlastne používa?

tá prvá metóda mi príde jednoduchšia

java
Java › Genericka metóda
6. 3. 2016   #209110

Je nejaký rozdiel medzy:

public static boolean isAreaEqual(GeometricObject obj1, GeometricObject obj2)
{
     return obj1.getArea() == obj2.getArea();
}

a:

public static <E extends GeometricObject> boolean isAreaEqual(E obj1, E obj2)
{
     return obj1.getArea() == obj2.getArea();
}

?

ja
Java › Veľkost stage v JavaFX
31. 1. 2016   #208286

#1 ja
Už to chápem veľkosť stage reprezentuje celé okno (s okrajmi atď.) veľkost ktorá reprezentuje vykresľovaciu plochu je scene a ked nenastavým veľkost okna prispôsobý sa scéne.

ja
Java › Java fx kurzor v polygone
31. 1. 2016   #208285

Na scene mám jeden polygon a potrebujem aby sa mi vedla kurzora myši zobrazoval text:
"Mouse is outside the polygon"  keď sa myš nenáchádza v polygone a 
"Mouse is inside the polygon" keď sa nachádza

S tým textom ako takým problém nieje: ak v scéne nastane MouseMoved event tak zmením súradnice textu podla suradnic kurzoru 

Ale našiel som iba jediný sbôsob, ako zistit či sa kurzor nachádza v polygone a to cez MouseMoved event samotného polygonu -- Ale nastáva problém pretože keď sa spustí event polygonu a nastaví text na Inside poligon..   tak tak isto nastane event celej sceny ktorá text nastaví na Ouside  (ani neviem ktorý nastane skôr)

ja
Java › Veľkost stage v JavaFX
24. 1. 2016   #208078

Môj program si vytvorí štvorce typu(Rectangle) size:20x20px a nakreslí ich 20px od seba čierny biely, čierny biely.... dokopy je ich v riadku 10 to je 20px*10 = 200px majú všetky štvorce v riadku.

A tak som nastavil stage.setMaxWidth na 200 a stage.setMaxWidth tiež na 200 logicky

Ale keď to spravím tak je vidieť že na krajoch sú v štvorce malé kôly malému oknu ?? čo s tým?

132
.NET › Monodevelop real time debugger
28. 11. 2015   #206829

#27 Matěj Andrle
Taraz sa opýtam mimo témy lebo ja zatial programujem len pre radosť a sem tam premýšlam o práci ako progrmátor ale príde mi to nereálne pretože už sa chvíľu venujem porgramovaniu asi 4  roky a stale je tak veľa vecí / technologii systémov ktoré neovládam, nepoznám a ktore su požadované proste viem že vela neviem.
A neviem kde robím chybu a kedže z tvojich komentárov je jasné že si na profesionálnej úrovni chcem sa opýtať ako postupovať čo je dôležité čo sa učit alebo ako zistit že na to nemám a zemerať sa na niečo iné

132
.NET › Monodevelop real time debugger
21. 11. 2015   #206556

#25 132
čo som si zatia prečítal o jazyku samá chvála ale implementácia vypadá zle a vecy ako zabugovaný kompilátor to neznie moc dobre

132
.NET › Monodevelop real time debugger
20. 11. 2015   #206540

#24 132
A používas na D IDE? alebo mi stačí editor ?  lebo všetky IDE čo som skúšal sú len pluginy do Mnodebelop, Eclipse, Codeblocks a nejde mi to tam dať

132
.NET › Monodevelop real time debugger
19. 11. 2015   #206525

ale u jazyku ktorý kompilue popredu sa nedočkám debugovania za behu
ale určite to pozrem ... znie to až podozrivo jednoducho

132
.NET › Monodevelop real time debugger
19. 11. 2015   #206523

#21 Matěj Andrle
A ako je to z oknamy vo .NET to bol drag&drop editor  dúfan že to nenie jak winAPI či ako sa to volalo to rozhranie na C++
 

132
.NET › Monodevelop real time debugger
19. 11. 2015   #206521

ako je možne že so o tom nikdy nepočul/nečítal   
inak ak je ten jazyk neznámy tak man nebude vytorených vela knižníc atd. či?

132
.NET › Monodevelop real time debugger
19. 11. 2015   #206519

sorry ale D/2D mi ani google nenašiel

132
.NET › Monodevelop real time debugger
19. 11. 2015   #206517

ano chápem že si všetko nemôže spravit sám od nuly  a preto som prešiel z C++ kde som chcel robit hry na OpenGL na .NET aby to bolo viac high level
premýšlal som nad javou ale niektorý argumentovali že c# je lepší jazyk z hladiska syntaxu,  evety a tak...
a nebolo by to v jave tažšie ako monogame kedže na hry sú tam len kňižnice ?
+ tež som si nerobil niake velke iluzie a hry ktoré som myslel sú hry ako na starom NES alebo SEGA , prote nieaka hranatá arkáda (ked to dokázali borci na asseblery :D)
 

132
.NET › Monodevelop real time debugger
19. 11. 2015   #206515

#13 Matěj Andrle
čiže ist do hotoveho enginu..
tak načo potom monogame existuje?
 

132
.NET › Monodevelop real time debugger
19. 11. 2015   #206510

#10 Matěj Andrle
no monogame je framework čiže nejaké hotové časti tam už sú

ale ked nebudem používat engine ale iba IDE tak by som zase musel ist na napr.mono nie?
 

132
.NET › Monodevelop real time debugger
19. 11. 2015   #206509

#9 Matěj Andrle

ok diki pozrem nato

132
.NET › Monodevelop real time debugger
19. 11. 2015   #206504

#6 Matěj Andrle
Unity je ale engine + tooly tam si uz menozem napisat celu hru ja.
A počul som že Unity nieje robeny n 2D hry skôr 3D
+ potrboval by som niečo načo nepotrbujem windows + aby aplikacia boly multiplatformne

132
.NET › Monodevelop real time debugger
19. 11. 2015   #206501

#4 Matěj Andrle
A monogame funguje na mono? lebo niekde som číotal že na spustenie porogramu v monogame stačí Open GL2.0 a open AL.
A že mono už nepotrbuje XNA framwork. Takže teraz ide na mono? či je to len preto že je to robené v monodevelop?

132
.NET › Monodevelop real time debugger
19. 11. 2015   #206493

Ahojte

Už pár dní používam monoDevelop a vždy keď pauznem program alebo sa pauzne na breakpointe, tak prepísanie kódu nemá žiadny efekt na spustený program (musím ho celý spustit odznova) na VS studiu bolo nieco také že edit and run kedy sa dal kód modifikovať počas behu.

Zaujímalo by ma či sa dá táto možnost v monoDevelop niejak poinštalovať alebo povolit alebo tuto funkciu nema.

.NET › Vysvetlenie .NET
9. 11. 2015   #206229

#5 peter
Pod monogame si predstavujem knžnice ako XNA pre tvorbu hier pod .NET 

chápen že programy pod .NET nepôjdu napr. pod linux pretože nemá .NET no hra v monogame by mala nejakým spôsobom fungovať na linuxe, OS x, andoid atd.. ale nechápem ako je to možné

.NET › Vysvetlenie .NET
9. 11. 2015   #206226

A taktiež by ma zaújímalo prečo monogame funguje bez .NET aj bez Mono frameworku?

.NET › Vysvetlenie .NET
9. 11. 2015   #206223

#1 me.name
Ok chápem je to blbá otázka nechcem aby ste mi tu vysvetlovali celý .NET chapem..

tu otázku som písal večer keď som už bol zufalý
lebo všade počujem aký je .NET multiplatformný a tak ....   idem asi na javu
myslíte si že je to OK? ale ma .NET niečo čo java nemá?

btw: zrovna som čítal článok o tom ako java môže dosahovat rýchlosť C/C++ atď. ale môj starý PC ktoŕy rozbehol v pohode battlefield 1942 mal s minecraftom nemalé problémy... a grafika je tam rozdielna...

.NET › Vysvetlenie .NET
8. 11. 2015   #206213

Dobrý deň 

Néchápem .NET
V prvom rade chcem aby ste vedeli že som naozaj googlil a snažil som sa pochopiť .NET ale neúspešne.


viem že je to sýstém do ktorého nahádžem assembly a po spustení sa assembly compilujú a fremework vypluje inštrukcie pre danú platformu

ale monogame aplikácie su spustitelné aj na non windowsoch aj ked .NET framework je len pre windows
+ je spustitelný aj na androide atd. ale tam potrebujem xamarin pretože to rieši niečo z GTK# ktorý má niečo GTK+ a ktomu mi nijde zaregistrovat visual studio tak som presiel na sharp develop a z niekaho dôvodu tam monogame nepojde a ked som stiahol niake mono IDE tak je to invalid Windows intaller package :)
a na xamarine mi ani nezostavi solution takýto guláš som mal naposledy v 2 triede na strednej z pointermy
dokáže mi to niekto vysvetliť ?

 

 

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý