Anonymní profil doma22 – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Anonymní profil doma22 – Programujte.comAnonymní profil doma22 – Programujte.com

 

Příspěvky odeslané z IP adresy 178.143.103.–

doma22
Pascal › Turbo Pascal
18. 1. 2021   #387187

Na nete som našiel tretí spôsob vrátenia hodnoty, ktorý by mal fungovať iba v turbo paskale:


function Funkcia;

 begin

  Funkcia := 15;

 end;
No v paskale 3 je kompilator aj turbo paskal, ale pri jeho použití sa program  nedá kompilovať, a druhá vec je, že aspoň keď som dobre pochopil programovanie, tak podľa mňa nemôžu sa v programe vyskytovať rovnaké názvy  funkcie a programu a podobne, pretože potom je program v konflikte a nedá sa preložiť, v turbo paskale to neplatí, alebo som to zle pochopil s tými názvami?

doma22
Pascal › prikaz if
18. 1. 2021   #387186

aha super, veľmi pekne ďakujem, vaše rady mi veľmi pomáhajú, aby som konečne už uzavrel paskal, obrazne povedané výučbový základný jazyk a posunol sa ďalej, takže diky

doma22
Pascal › Grafická plocha
17. 1. 2021   #387181

#9 JerryM
tak ono je pravda, že C, či C++ má lepšie možnosti z pohľadu programovania, ale zase na druhej strane má lazarus veľkú výhodu v tom , že jeho licencia je praktický neobmedzená, či už na komerčné účely, alebo na iné, to je podľa mňa veľká výhoda

doma22
Pascal › prikaz if
17. 1. 2021   #387180

Chcem sa opýtať, či je možné zadať príkaz if v tejto podobe:

 writeln('Zadajte svoje meno a stlačte enter:');

 readln(meno)

 if (meno) then

 writeln('Pokračujte ďalej  ',meno);

Podľa mňa, aspoň ak som dobre pochopili programovanie v paskale a programovanie vôbec, tak takáto forma príkazu if nie je možná, lebo je príliš všeobecná, keďže mien, tak isto ako keby som miesto mena použil iba podmienku text( hocijaký text) je veľa, teda i možností je veľa a pc potrebuje konkrétnu možnosť, aby mohol nejak reagovať, chápem to správne?

doma22
Pascal › Grafická plocha
16. 1. 2021   #387172

#6 JerryM
veľmi pekne ďakujem za pomoc, škoda, že v ďalších vydaniach paskalu, sa na to prizabudlo, respektíve sa to skomplikovalo, ale čo už, áno to je presne môj plán, paskal rýchlo dokončiť a prejsť na jazyk C++, paskal som už skončil, teraz sa učím programovať vo vizual basiku, ale tiež už končím, práve som na grafike vo vizuale, no a hneď ako to dokončím, tak už prejdem rovno na Qtčko a prekladače priamo pre C a C++, len momentálne mám ešte 6 vecí, ktoré by som si chcel ujasniť, aby som mohol definitívne uzavrieť výučbu paskalu, čo som si stiahol z netu i knihu, čo som si kúpil a pozrel sa ešte na Lazarus, čo by mala byť akási nadstavba pre paskal, ak som dobre pochopil Lazarus, takže toto už uzavriem, čo sa týka grafickej plochy paskalu a ešte raz ďakujem za pomoc

doma22
Pascal › Grafická plocha
15. 1. 2021   #387169

#4 gna#4 gna

Tie súradnice som dal iba ako príklad, vymyslel som si ich len tak z brucha, aby som lepšie objasnil o čo mi ide, tak isto aj tá šachovnica je len ilustračný príklad princípu, proste išlo mi o to, či existuje nejaká pixelová mapa pre grafickú plochu paskala, tak ako napríklad existujú zemepisné mapy pre nejaké reálne miesto, aby človek nemusel byť na konkrétnom mieste, aby vedel kde sa to miesto nachádza, teda v pc reči, či je nejaká mapa grafickej plochy paskalu, aby som vedel pri hocijakej súradnici kde je, bez toho, aby som musel spustiť paskal s obrazom pozície na grafickej ploche, ale Vaša prvá odpoveď mi v podstate už odpovedala, si myslím, takže ďakujem za pomoc, myslím , že obrazne povedané niečo také ako zemepisná mapa grafickej plochy nie je

doma22
Pascal › Grafická plocha
15. 1. 2021   #387165

Aby som bližšie ukázal, čo tým myslím, pomôžem si opäť šachovnicou. Dajme tomu, že mám pole, ktoré si rozdelím podľa princípu šachovnice, teda horizontálne si jednotlivé polia očíslujem napríklad do čísla 10, teda horizontálne mám 10 polí a vertikálne si polia očíslujem podľa písmen (A, B, C, a tak ďalej), tým pádom ak mi niekto povie, že je na pozícii B2, tak už nemusím rozkladať túto šachovnicu, aby som mal predstavu, kde sa dotyčný nachádza, no a ja by som chcel vedieť, či aj pre grafickú plochu je niečo také, že napríklad ak mi niekto povie pozícia 100,20, kde je, aby som vedel bez spustenia grafickej plochy povedať, kde je táto pozícia

doma22
Pascal › Grafická plocha
14. 1. 2021   #387150

Vie mi niekto povedať, či existuje mapa grafickej plochy v paskale. Pod pojmom mapa grafickej plochy myslím, zistenie pozícii osy x a y, teda niečo také ako šachovnica, aby som si vedel ešte pred spustením programu  aspoň približne predstaviť kde objekt, či obdĺžnik, štvorec, kruh a podobne, kde sa bude nachádzať po spustení programu?

doma22
Pascal › Pascal - príkaz OutText
13. 1. 2021   #387139

#5 gna
Ďakujem, vyplnený kruh funguje na 100%, a čo sa týka textu, ospravedlňujem sa, urobil som chybu pri prepise zdrojového kódu, miesto crt ako ste správne poznamenali som napísal ctr. V  paskale mám crt, ale chyba bola ako ste povedali v kolízii názvov. Budem musieť upozorniť na to i dotyčnú stránku, podľa ktorej som písal zdrojový kód, keďže oni tam majú uvedenú túto chybu. Ďakujem veľmi pekne za pomoc, všetko funguje. A hádam nebudem nijak obťažovať ak by som mal ešte nejaké otázky, cca jedna, dve by tu boli, ale nechcem až príliš otravovať a najprv sa pokúsim vyriešiť veci vlastnými silami, takže ešte raz veľmi pekne ďakujem za pomoc 

#4 doma22
 

doma22
Pascal › Pascal - príkaz OutText
12. 1. 2021   #387135

#3 gna
diky za radu, takže či som to pochopil správne, aby program robil čo chcem, musím iba prehodiť pozície, tak? A čo sa týka, tých reči okolo, áno s tým súhlasím, ale ja za to nemôžem, že práve všetky moje predchadzajúce skúsenosti, sú také, že keď som dal konkrétnu otázku, tak odpovedi som sa nedočkal, iba presne ako si správne povedal reči okolo, si prvý, čo odpovedal konkrétne a je to aj prvé fórum, čo mi odpovedá konkrétne, ale vzhľadom k mojim skúsenostiam som to nemohol vedieť, že som konečne natrafil na normálnych ľudí a normálne fórum, takže hádam ste tie reči okolo nebrali osobne, a keďže už viem akí ľudia sú tu, tak už ani reči okolo nebudú a ešte raz ďakujem, a neviete mi ešte poradiť ako urobiť zdrojový kód na vyplnený kruh?

doma22
Pascal › Pascal - príkaz OutText
12. 1. 2021   #387133

#1 doma22
a ešte som zabudol, aby bolo info kompletné, problém mám v free pascal 3

doma22
Pascal › Pascal - príkaz OutText
12. 1. 2021   #387132

Vie mi niekto poradiť, poprosím bez zbytočných periel ducha prečo paskal a nie Lojzo a podobne, kladiem jasnú otázku. Začal som paskalom, ale už pracujem na ďalšom stupni v programovaní. Základy som zvládol, teda i základy v paskale, ale keďže nerád nechávam nedokončené veci, sem tam sa vrátim k paskalu, ak sa dozviem niečo, čo som o paskale nevedel, robím to preto, aby som povedať, že skutočne ovládam paskal, nie len základy, čo robím pri každej práci, ktorú chcem naozaj vedieť, nie len akože. No a teraz k tomu môjmu problému v paskale. Našiel som na internete, že v grafickom režime, môžem text určiť na grafickej ploche i pomocou  príkazu OutText cez príkaz MoveTo, bez toho aby som použil príkaz OutTextXY. Zdrojový kód som napísal podľa inštrukcii na internete, ale prekladač stále nájde chybu, nech robím čo chcem. Vie mi niekto uviesť jednoduchý príklad. Tu je môj zápis zdrojového kódu:

program Grafika;

uses

 ctr, graph;

var

 ovladac, grafmod: integer;

 OutText:String;

begin

 ClearDevice;

 ovladac := Detect;

 InitGraph(ovladac, grafmod,  " C:\OVLADACE");

 OutText(" Aha ");

 MoveTo(150, 300);

 readln;

 CloseGraph;

end.

 A ak by sa niekto našiel, čo by vedel poradiť ako vytvoriť na grafickej ploche vyplnení kruh. Kruh viem vytvoriť bez problémov, ale stále ho neviem vyplniť, no a keďže viem urobiť vyplnený obdĺžnik, či štvorec, predpokladám, že vyplniť by sa mal dať aj kruh. Vzdelávam sám, nie na škole a podobne, ani som neštudoval it na strednej škole.

 

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032021 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý