C++ - 1. lekce - dodatek
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

C++ - 1. lekce - dodatekC++ - 1. lekce - dodatek

 

C++ - 1. lekce - dodatek

Google       Google       13. 4. 2005       57 411×
  • Některá pravidla při programování
  • Klíčová slova v C++

Některá pravidla při programování

Jména proměnných

C++ vám dovoluje použít všechna smysluplná jména pro proměnné, ale měli bychom pamatovat, že ne všechna jména můžeme použít.

Pravidla při tvorbě jména proměnné

  • Jediné znaky, které můžeme použít, jsou písmena, číslice a znak podtržení _.
  • První znak ve jménu nemůže být číslice.
  • Velká písmena se považují za jiná, než malá písmena.
  • Pro jména nemůžete použít klíčová slova C++.
  • Nezačínejte jméno znakem podtržení _.
  • Nejste omezeni délkou jména proměnné.
  • Všechny znaky ve jménu jsou významné.

ANSI C (Céčko) právě považovalo maximální délku proměnné (užitečnou délku) za 31 znaků. Tedy 2 jména, která se lišila třeba v 32. znaku se považovala za stejná (mohli jste mít libovolně dlouhá jména, ale jen prvních 31 bylo důležitých). V C++ jsou počítány všechny znaky.

int prom; správně
int Prom; správně, ale různé od prom
int PROM; správně, ale také různé od 2 předchozích
Int prom; špatně – nemá být Int, ale int
int _prom; správně, ale nepožívejte to
int 4prom; špatně – začíná číslicí
int double; špatně – double je klíčovým slovem C++
int prom_je_nazev_promenne správně, ale zbytečně moc dlouhé
int prom-m; špatně – pomlčka není povolena

Klíčová slova v  C++

Klíčová slova jsou identifikátory, které tvoří slovní zásobu programovacího jazyka. Pro jiné účely, jako například název proměnné, je použít nelze. Klíčová slova jazyka jsou zobrazena v následujícím seznamu; ne všechna jsou v současné době implementována.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Lukáš ChurýLukáš je šéfredaktorem Programujte, vyvíjí webové aplikace, fascinuje ho umělá inteligence a je lektorem na FI MUNI, kde učí navrhovat studenty GUI. Poslední dobou se snaží posunout Laser Game o stupeň výše a vyvíjí pro něj nové herní aplikace a elektroniku.
Web     Twitter     Facebook     LinkedIn    

Nové články

Obrázek ke článku Hybridní inteligentní systémy 2

Hybridní inteligentní systémy 2

V technické praxi využíváme často kombinaci různých disciplín umělé inteligence a klasických výpočtů. Takovým systémům říkáme hybridní systémy. V tomto článku se zmíním o určitém typu hybridního systému, který je užitečný ve velmi složitých výrobních procesech.

Obrázek ke článku Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Vedení týmu v oboru informačních technologií se nijak zvlášť neliší od jiných oborů. Přesto však IT manažeři čelí výzvě v podobě velmi rychlého rozvoje a tím i rostoucími nároky na své lidi. Udržet pozornost, motivaci a efektivitu týmu vyžaduje opravdu pevné manažerské základy a zároveň otevřenost a flexibilitu pro stále nové výzvy.

Obrázek ke článku Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Za poslední rok se podoba práce zaměstnanců změnila k nepoznání. Především plošné zavedení home office, které mělo být zpočátku jen dočasným opatřením, je pro mnohé už více než rok každodenní realitou. Co ale dělat, když se při práci z domova ztrácí motivace, zaměstnanci přestávají komunikovat a dříve fungující tým se rozpadá na skupinu solitérů? Odborníci na personalistiku dali dohromady několik rad, jak udržet tým v chodu, i když pracovní podmínky nejsou ideální.

Reklama autora

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý