Práce s grafikou XII. – Embosing
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Práce s grafikou XII. – EmbosingPráce s grafikou XII. – Embosing

 

Práce s grafikou XII. – Embosing

Google       Google       18. 1. 2006       10 897×

Už je to dávno (tak dávno zase ne), co jsem vám slíbil, že vám ukážu pokročilou práci s Embosingem. A je to tady.
..

BBudeme se bavit o třech základních nastaveních efektu embosing. Prvních z nich je nastavení prahu. Spočívá ve zvolení hodnoty, která bude tvořit plochu, jež má stejnou barvu nebo průměrnou či celkovou světlost bodů. Nevím, zda jsou tyto termíny zrovna odborné, myslím, že světlost bodu se užívá běžně a je brána jako bod na přímce, na níž je světlost při různém odstínu. To znamená, že pokud má barva složení (255,255,0), je světlost 128 pokud je složení barvy RGB(255,0,0) je světlost bodu také 128. Průměrná světlost se od tohoto liší. Skládá se ze součtu hodnot RGB vydělených třemi. Posledním zmíněným je celková světlost, ta je určena součtem hodnot RGB.

Více na obrázku:

Zde si můžete všimnout osy podél zelené šipky (ta nám udává právě světlost) a osy červené (ta nám udává sytost) a poslední je onen kruh kolem (ten nám udává odstín).

Ale zpět k prahu. Hodnota prahu bude tedy použita, pokud budou mít oba testované body stejnou světlost.

Potom je zde hodnota val, která určuje zvýraznění hran. Toto zvýraznění může být i záporné, tudíž můžeme dosáhnout i třeba útlumu. Zvýšení nebo snížení zisku (zvýraznění) pak dosáhneme násobením rozdílu světlostí dvou porovnávaných bodů, o porovnání se stará vzorec:


a = (((b - b1) + (g - g1) + (b - b1)) / 3)

Může být ale nahrazen i vzorcem, který vypadá možná trochu přehledněji:


a = (((r + g + b) - (r1 + g1 + b1)) / 3)

Násobení je pak otázkou pár znaků:


a = a * val

Koeficient zvýraznění může být různý, jeho hodnoty by měly být v intervalu (0, nekonečno). Většinou ale budete využívat intervalu >1/10,10<. Hodnoty menší než 1 zapřičiňují ztrátu a hodnoty větší než 1 zisk. Hodnoty, které jsou v intervalu (–nekonečno, 0), způsobují jakoby Embosing z jiné strany.

Ještě se vrátím k prahu. Ten bývá v intervalu od 0 do 255, v krajních hodnotách je pro viditelnost obrazu vhodné nastavit koeficient zisku (val) mnohem větší než jedna.

Poslední je možnost orientace. Tta se nastavuje tak, že se mění hodnoty u:


Imgp1 = GetPixel(Img.hdc, x + n, y + n)

Toho docílíme pomocí změny N. Pomocí toho můžete dosáhnout zajímavých výsledků, jen to chce experimentovat. Tady je celý kód:


Declare Function SetPixel Lib "gdi32" (ByVal hdc As Long, ByVal x As Long, ByVal y As Long, ByVal crColor As Long) As Long
Declare Function GetPixel Lib "gdi32" (ByVal hdc As Long, ByVal x As Long, ByVal y As Long) As Long
Public Sub Embosing(Img As PictureBox, Img2 As PictureBox, val As Double, prah As Byte, n As Byte)
    Img.DrawWidth = 1
    Img.ScaleMode = 3
    Img2.AutoRedraw = True
    RGBMax = 256
    On Error Resume Next
        For x = 1 To Img.ScaleWidth
            For y = 1 To Img.ScaleHeight
                DoEvents
                Imgp = GetPixel(Img.hdc, x, y)
                b = Imgp  RGBMax  RGBMax
                g = (Imgp  RGBMax) Mod RGBMax
                r = Imgp Mod RGBMax
                Imgp1 = GetPixel(Img.hdc, x + n, y + n)
                b1 = Imgp1  RGBMax  RGBMax
                g1 = (Imgp1  RGBMax) Mod RGBMax
                r1 = Imgp1 Mod RGBMax
                DoEvents
                
                a = (((r + g + b) - (r1 + g1 + b1)) / 3)
                a = a * val
                a = prah - a
                
                If a >= 255 Then a = 255
                If a <= 0 Then a = 0
                
                SetPixel Img2.hdc, x, y, RGB(a, a, a)
            Next y
            DoEvents
        Next x
    Img2.Refresh
End Sub

Na závěr volání funkce. Ttoto je běžný embosing:


Embosing Picture1, Picture2, 1, 128, 1

A toto jsou mé oblíbené.


Embosing Picture1, Picture2, 8, 255, 3
Embosing Picture1, Picture2, 6, 0, 10

To je prozatím vše, více příště.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

1 názor  —  1 nový  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Jiří ChytilAutor programuje ve VB, zajímá se o elektrotechniku, studuje na SOŠ Elektrotechnické - obor číslicová technika.
Web    

Nové články

Obrázek ke článku Hybridní inteligentní systémy 2

Hybridní inteligentní systémy 2

V technické praxi využíváme často kombinaci různých disciplín umělé inteligence a klasických výpočtů. Takovým systémům říkáme hybridní systémy. V tomto článku se zmíním o určitém typu hybridního systému, který je užitečný ve velmi složitých výrobních procesech.

Obrázek ke článku Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Vedení týmu v oboru informačních technologií se nijak zvlášť neliší od jiných oborů. Přesto však IT manažeři čelí výzvě v podobě velmi rychlého rozvoje a tím i rostoucími nároky na své lidi. Udržet pozornost, motivaci a efektivitu týmu vyžaduje opravdu pevné manažerské základy a zároveň otevřenost a flexibilitu pro stále nové výzvy.

Obrázek ke článku Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Za poslední rok se podoba práce zaměstnanců změnila k nepoznání. Především plošné zavedení home office, které mělo být zpočátku jen dočasným opatřením, je pro mnohé už více než rok každodenní realitou. Co ale dělat, když se při práci z domova ztrácí motivace, zaměstnanci přestávají komunikovat a dříve fungující tým se rozpadá na skupinu solitérů? Odborníci na personalistiku dali dohromady několik rad, jak udržet tým v chodu, i když pracovní podmínky nejsou ideální.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý