Názory ke článku Microsoft túži ísť do neba, XNA je zadarmo
Po téhle technolgii už nějakou dobu koukám, ale testovat začnu, až ve finální verzi.
BTW: vcelku pěknej článek
Heh, já tam koukal zhruba před týdnem a ještě nebyla k dispozici.
Mne sa páčí ten názov
:ms_0022: ....Chcel by som sa tiež spýtať či je lepší jazyk c++ alebo c# :ms_0344: .napr.:aj po stránke tvorby hier...Microsoft túži ísť do neba
Já myslím, že je to tak nastejno (v tvorbě her). Jinak C# má všeobecně širší použití a je jednodušší - viz. diskuse.
Lepsie je medzi nimi len jedno, a to jazyk C :)
Lebo C je otec C++ a C#
Kua to zní hodně zajímavě, ty kódy pro inicializaci, vytvoření okkna atd mě nikdy moc nebraly :). Ale co by měto vlastně stálo? Přece to není free, ne?
Aha, asi bych si mohl nejdříve přečíst nadpis. Ale jelikož to rozjedu jenom na tom visual studiu 2005, tak to stejně nebude zadara, ne? Nebo to je snad taky free?
Jasný že je lepší C++, tvoří se v něm 80 procent her a je jednoduší a s lepší syntaxí než C#...
Nic proti, ale tohle je naprostá blbost. Nikdo se neptá na pohled profíka. Pro začátečníka je C# mnohem přehlednější. To že se v C++ tvoří 80 procent her vůbec nic neznamená (jenom to, že je tu dýl a je ověřenej a s takovým laxním přístupem se to nikdy nezmění). V C# je "začátečník" schopnej za kratší dobu vytvořit pěknou hru (2D i 3D) a když má trochu zkušeností, tak i rychlejší a lépe optimalizovanou.
Tyhle názory typu "sem to slyšel" si nech, dívej se na věci z pohledu toho k do se ptá a ověřuj si fakta.
PLEASE NO COMMENT
Free verze je založená na Visual C# Express (proto XNA Express) a je také zdarma. Verze Professional je pokud vím plugin pro VS 2005 Professional a tam už to samozřejmě zdarma není.
Článek je velice pěkný.
Rozhodl jsem se to tedy zkusit stáhl Microsoft XNA Game Studio Express dal nový projekt a to ze SpaceWar starkitu a hned pustil kompiler. Člověk by očekávál, že takový starterkit bude fungovat, ale ono houby nejde to zkompilovat. Když už člověk najde chybu a opraví ji a hra se zkompiluje tak se objeví problém hned, že nevidím ve hře kurzor(budiž byla navigace i pomoci tlačítek) po chvilce to spadne kuli nějaké vyjímce...
Jinak XNA Professional zatím neexistuje bude zveřejněno v průběhu příštího roku.
Jinak toto mě ve FAQ trochu zklamalo.
Q: Can I store my XNA Game Studio Express game on my memory card or CD/DVD and share it with a friend?
A: No. Games developed using XNA Game Studio Express cannot be shared through a memory card or CD/DVD at this time.
Pravda sice můžu eště šířit přes net, ale pevná media jsou taky dobrá.
No vůbec se nedivím tomu, že tam jsou chyby - ono to taky není poprvé.
Pokud jde o šíření na pevných mediích, tak je to docela škoda, ale dalo se to očekávat. Doufám, že to někdy bude možný.
Když už jsi ho nainstaloval, mohl by ses podívat, jak je to Game Studio realizovaný a jestli by bylo možný ho provozovat bez Visual C# Express.
Žádné oficiální informace jsem k tomu nenašel.
Takže bych takovou hru stejně asi nemohl použít do žádné soutěže, co? No, nevím jak to je, ale asi zatím radši zůstanu u vytváření okna v SDL a vykreslování přes OpenGL :) ...
V tom není problém (jen to nesmíš šířit na pevném mediu). Hra pro Windows vytvořená v XNA Express může být i komerční (pro xBox 360 lze vyvíjet pouze nekomerční hry). Po jistotu sipročti FAQ, kdyby tam byůly ještě nějaký nepříjemnosti. http://msdn.microsoft.com/directx/xna/faq/
Naprostá kravina, pro začátečníka je určitě lepší C++ a to ze C++ je nejpouzivanejsi jazyk znamena vic nez dost. Uz jenom ta vyhoda stovky tisicu tutorialu pro C++. Proste C++ je lepsi nez C# jak pro zacatecniky tak pro pokrocile a profi. Stejne tak jako ty tvrdis ze je lepsi C#(nemuzes tvrdit), ja tvrdim C++. Na tom se nikdy neshodnem....
Nekomentuj prosím...
Hochu prober se. C++ už dávno není nejpoužívanější jazyk a jeho používanost stále klesá. Můžeš mi vysvětlit proč je pro začátek lepší? Máš k tomu nějaké argumenty? Ano C++ je v některých oblastehc lepší, ale taky starší a méně moderní.
BTW: já netvrdím, že C# je lepší kvůli osobním preferencím, ale to nikdy nepochopíš, protože seš fanatickej uživatel C++ (promiň mi ten výraz)
Potřebuješ Visual C# Express jelikož se to instaluje jakoby jako add-in.
Jinak beru zpět tu chybu. Je to způsobené tím, že cesta k projektu jde přes dokumenty, kde je moje jméno "Tomáš" a prý podle toho co jsem našel na fóru tak to nepodporuje Unicode tak nesmí být v cestě diakritika nebo jiný speciální znaky.
Jinak škoda, že se o tom autor v článku nezmínil jelikož ten tazatel na MSDN fóru je autor tohoto článku :)
Jinak jsem eště našel, že existuje projekt Mono.XNA což implementace XNA od MS akorát pomocí Tao projektu(OpenGL, SDL atd..) Takže hra vyvíjená pod Windows bude lehce portovatelná na jakýkoliv operační systém, kde běží Mono.
14. 12. 2006
Tož se přidám :D Nemáte pravdu ani jeden;) Po začátečníka je nejlepší C# protože má jednoduchou syntaxi, a nemusíte se v něm sr*t s pamětí/ukazateli, všechno zařídí gc. Ale pro vývoj rozsáhlejších projektů/her je zase lepší C++. Kůli rychlosti. Na Api je zase lepší C# tvoří se v něm lehko GUI(to má asi po Javě:D). No a na Linuxu, a to je hlavní:D , je zase lepší C ++ resp. C, jelikoš projekt MONO není v této době zrovna nejstabilnější a GUI pomocí knihovny GTK+ není zase tak těžk jako udělat GUI na win. No a z toho plyne, že každej jazyk má sví klady a zápory, a je úplně zbytečný se vo tom hádat kterej je lepší, protože se budete hádat do nekonečna ;)
Už jsem se na to taky díval a určitě to zkusím - zajímá mě kvalita portované hry a jak obtížná bude samotná portace. Vzhledem k tomu, že to běží na už existujícím projektu, tak by mohl být výsledek stabilní, ale nevím.
14. 12. 2006
ale "zmínil" sem se :).
viď. "Softvérové požiadavky na konci článku."
je tam zmienka o tom, že XNA GSE nepodporuje cestu k projektu podporujúcu niektoré znaky unicode.
21. 12. 2006
Nechci se hadat, kterej jazyk je lepsi (ikdyz muj favorit je C# :]), ale neodpustim si reagovat na to, ze C++ ma lepsi syntaxi, takovy prasarny co v tom jdou napsat, to je az nechutny, nemluve o tom, ze v tom jazyku dela "jeden" operator/klicovy slovo x rozdilnych veci ..., viz. napr. klicovy slovo const. a schvalne, jestli sam vis, co znamena to dole? :]
void const int const MyFunc(const char) const;
Můžete zkusit: http://www.visual3d.net. Existuje v komerční, nekomerční a ve studentský (komerční zdarma) licenci.
Tam je hodně milá ta podpora většího množství jazyků...Máte s ním někdo zkušenost?
18. 11. 2007
To GolemII:
Chlapy, myslim si, ze zo vsetkeho najviac su dolezite ALGORITMY, a je skoro jedno aky jazyk pouzivate. Kazdy jazyk ma svoje pre a proti, ideal neexistuje, resp. rodi sa len v nasom mozgu... :smile1: