Anonymní profil Luckin – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Anonymní profil Luckin – Programujte.comAnonymní profil Luckin – Programujte.com

 

Příspěvky odeslané z IP adresy 89.103.156.–

Luckin
C / C++ › Zásobník a pole
7. 4. 2013   #174626

#14 vitamin
Pochopil jsem, že jsem to v podstatě pochopil.

Luckin
C / C++ › Zásobník a pole
7. 4. 2013   #174623

#12 vitamin
Chápu správně, že to slouží k přesouvání deklarovaných objektů, tedy objektů vytvořených na stacku, ven z funkcí nebo bloků?

Luckin
C / C++ › Zásobník a pole
7. 4. 2013   #174617

#10 vitamin
Mimochodem můžu se zeptat co je to T&& t. S C++11 jsem zatím nedělal.

Luckin
C / C++ › Zásobník a pole
7. 4. 2013   #174606

#7 vitamin
Použít operátor new s umístěním pro přidání prvku mě nenapadlo :) Ale myslím že pouze pro pochopení a představení stacku je moje řešení dostačující.

Luckin
C / C++ › Zásobník a pole
7. 4. 2013   #174599

#5 vitamin
To, že se n-krát volá konstruktor, souvisí s tou neměnnou velikostí. Operátor = má každá třída přetížená defaultně a to tak že provádí mělkou kopii, pokud toto nevyhovuje a nechceš či nemůžeš operátor přetížit, pak bys musel do stacku ukládat pouze adresy objektů nebo reference na ně. Co se týče zbytečných kopií v Push a Pop, tak to máš pravdu, mélo by tam být:

void Push(const type &) throw(const char*);
const type & Pop() throw(const char*);
Luckin
C / C++ › Zásobník a pole
7. 4. 2013   #174597

#3 vitamin
Jistě, napsal jsem to tak nějak jednoduše, chtěl to tak, aby si to mohl představit. Hlavní nevýhoda tohoto stacku je t vom, že má omezenou a neměnnou velikost. Osobně nejčastěji používám linked list.

Luckin
C / C++ › Zásobník a pole
7. 4. 2013   #174592

   

template <typename type, int n>
class Stack  //sablona tridy Stack, n urcuje pocet prvku
{
  private:
    type stackArray[n];  //pole stacku
    type* stackPointer;  //ukazatel na vrchol stacku, resp. na prvek do ktereho bude ulozena dalsi hodnota
  
  public:
    Stack(){stackPointer = stackArray;}  //konstruktor nastavujici stackPointer na zacatek stacku
    bool IsEmpty(){return stackPointer == stackArray;}  //vraci true pokud je stack prazdny
    bool IsFull(){return stackPointer == stackArray + n;}  //vraci true pokud je stack plny
    void Push(type) throw(const char*);  //prida prvek na vrchol stacku
    type Pop() throw(const char*);  //odebere prvek z vrcholu stacku a vrati jeho hodnotu
};

template <typename type, int n>
void Stack<type,n>::Push(type val) throw(const char*)  //prida prvek na vrchol stacku
{
  if(IsFull())
    throw "The stack is full.";  //pokud je stack plny vyhodi vyjimku typu const char*
  *stackPointer = val;  //zkopíruje val na místo kam ukazuje stackPointer
  stackPointer++;  //posune stackPointer o jeden prvek smerem k vrcholu
}

template <typename type, int n>
type Stack<type,n>::Pop() throw(const char*)  //odebere prvek z vrcholu stacku a vrati jeho hodnotu
{
  if(IsEmpty())
    throw "The stack is empty.";  //pokud je stack prazdny vyhodi vyjimku typu const char*
  stackPointer--;  //posune stackPointer o jeden prvek smerem k zacatku
  return *stackPointer;  //vrati vrati prvek ktery byl odebran
}

Stačí nějak takhle?

Luckin
C / C++ › operator [][] overload
6. 4. 2013   #174537

Nestačilo by operator [] přetížit jednou tak, aby vracel pointer? S pointerem pak půjde podruhé tento operátor použít normálně.

class CMatrix
{
    public:
    double ** pole;
	int delka_X, delka_Y;
	double* operator[](int i){return pole[i];}
	CMatrix(int,int);
};

CMatrix::CMatrix(int x, int y)
{
    pole = new double*[x];
    for(int i = 0; i < x; i++)
      pole[i] = new double[y];
    for(int i = 0; i < x; i++)
      for(int j = 0; j < y; j++)
        pole[i][j] = 0;
}

int main()
{
  const int x = 6;
  const int y = 4;
  CMatrix matrix = CMatrix(x,y);
  
  matrix[0][0] = 4;
  matrix[4][2] = 7;
  matrix[5][3] = 1;
  
  for(int i = 0; i < y; i++)
  {
    for(int j = 0; j < x; j++)
      cout<<matrix[j][i];
    cout<<endl;
  }
  getchar();

Mimochodem, ten tvůj konstruktor fungoval nějak divně, tak jsem tam udělal svůj.

Luckin
C / C++ › Problém s inicializováním mu…
26. 3. 2013   #173936

#5 nemeja
Inicializace tímto způsobem je možná pouze při deklaraci. Potom už musíš přiřazovat hodnotu každému prvku zvlášť.

Luckin
C / C++ › Problém s inicializováním mu…
26. 3. 2013   #173934

#3 nemeja
Co máš na řádku 117?

Luckin
C / C++ › Problém s inicializováním mu…
26. 3. 2013   #173932

#1 nemeja
 

int pole[4][5] = 
{{1,2,3,4,5},
 {5,4,3,2,1},
 {0,0,0,0,0},
 {2,1,3,7,9}};
Luckin
C / C++ › c++ ukazatel na strukturu ve…
24. 3. 2013   #173239

#3 Dejv
Metoda Name třídy CIterator má ten řetězec vracet, ne vypisovat.

V metodě zapis třídy neco2, musíš pointeru bla přiřadit adresu (CIterator* bla = new CIterator;) a na konci musíš ten pointer vrátir (return bla;).

Pak ještě třída CIterator by měla mít destruktor dealokující paměť (~CIterator(){delete [] struktura;}).

Luckin
C / C++ › 2d hry direct2d vs opengl vs…
25. 2. 2013   #172074

#1 rodinne.baleni.ryze
Allegro

Luckin
C / C++ › Kvadratická rovnice-najdi ch…
3. 1. 2013   #169722

#11 hlucheucho
Sry, já koukal na ten jeho původní kód, tam to takhle nemá.

Luckin
C / C++ › Rychlost
12. 12. 2012   #168737

#10 vitamin


#9 KIIV
Tam o ten kód ani tak moc nejde, ten rozdíl v rychlosti platí všeobecně, já sem to jenom testoval konkrétně na quick sortu, ale stejný výsledek bude třeba u nějaké dlouhé smyčky která ani nic nedělá. Nebo třeba jenom deklaruje proměnnou, kdyby nic nedělala tak je dost možné že jí kompilátor přeskočí.

Luckin
C / C++ › Rychlost
12. 12. 2012   #168727

#6 vitamin
Jsou kompatibilní s Céčkovými knihovnami které dost používám. Psal jsem to hlavně proto abych se na tom pořádně naučil jak fungujou třídy, šablony a přetěžování operátorů, pak jsem do toho tak nějak pořád přidával věci a když to funguje tak proč to nepoužívat. STL nepoužívam, zatim jsem jí nikdy nepotřeboval a třeba standardní třída string se mi moc nelíbí, kvuli tomu jsem s tím částečně začal, chtěl jsem si napsat vlastní třídu pro práci s řetězci, takovou která bude umět třeba i zpracovat wxString z wxWidgets, abych si nemusel pamatovat její metody (pro wx mám jinou verzi). Všechny ty 4 třídy jsou kompatibilní mezi sebou a fungujou tak jak mě to vyhovuje. Až na List která je při velkém počtu prvků poněkud pomalá, ale tak dlouhej List jsem snad nikdy nepoužil.

Luckin
C / C++ › Rychlost
12. 12. 2012   #168725

#4 Tom
Výsledný kód vypadá takhle:

#include <iostream>
#include "C++ Basics/Basics.hpp"
using namespace std;
using namespace Basics;

int main()
{
  Array<double> arr(10000000);
  
  for(int i=0;&arr[i];i++)
    arr[i] = rand() % 100;
  
  arr.sort();
    
  cout<<"...";
  getchar();
}

A potřebuješ ve stejné složce mít tohle:

http://leteckaposta.cz/434137979

Je to jakási moje vlastní knihovna.

Luckin
C / C++ › Rychlost
12. 12. 2012   #168722

#2 yaqwsx
Oboje, rychlost byla u debug i release vždy stejná.

Luckin
C / C++ › Rychlost
12. 12. 2012   #168720

Zdravím, mám čistě technickou otázku. Čím to je že stejný algoritmus mi při zkompilování v různých prostředích běží různě rychle? Zkoušel jsem to na quick sortu pole o 10 milionech prvků. Dev-Cpp - 3 vteřiny, Code::Blocks - 6 vteřin, VS2010 - 9 vteřin (cca stejně jako Java v NetBeans). Optimalizaci mám u všech nastavenou na maximální rychlost. U VS ta optimalizace nebyla znát vůbec, u Code::Blocks trochu a u Dev-Cpp hrozně moc (před ní cca 12 vteřin). Jenom mě zajímá jestli je to kompilátorem a nebo jestli je ještě něco co se u VS a Code::Blocks dá nastavit aby se rychlost zvedla. Ne že bych to potřeboval ale zajímá mě to.

Luckin
C / C++ › Upravení textu
3. 12. 2012   #167994

#4 ingiraxo
ten String sem dělal už dávno a tak průběžně do něj přidávam co potřebuju, mam takových tříd víc, tvořim si takovou vlastní knihovnu. Používat na tyhle věci standradní knihovny mě nebaví, tak bych se nic nenaučil a takhe si aspoň můžu tu třídu vytvořit podle toho jak to mě vyhovuje. Řekl bych že psaním podobných knihoven se člověk nejlíp naučí jak v C++ fungujou třídy a když už jsem to napsal tak proč to i nepoužívat když to funguje.

Luckin
C / C++ › Upravení textu
2. 12. 2012   #167964

#1 ingiraxo
Mimochodem, pokud používáš  Visual studio tak musíš místo String psát STRING nebo Basics::String.

Luckin
C / C++ › Upravení textu
2. 12. 2012   #167963

#1 ingiraxo
Já sem to upravení řetězce vyřešil takhle:

#include <iostream>
#include "String.hpp"
using namespace std;
using namespace Basics;

int main()
{
  String str = "jedno.slovo";
  
  for(int i=0;i<str.get_length();i++)
    if(str[i] == '.')
    {
      String temp;
      temp.reserve(strlen((const char*)&str[i+1]));
      strcpy((char*)temp, (const char*)&str[i+1]);
      str[i+1] = '\0';
      if((int)temp[0] >= 97 && (int)temp[0] <= 122)
        temp[0] -= 32;
      str += (String)" " + temp;
    }
  
  cout<<str;
  getchar();
}

...ale použil jsem k tomu svojí vlastní třídu String. Kdybys jí chtěl, tak si ji můžeš stáhnout tady:

http://leteckaposta.cz/193550066

Luckin
C / C++ › C++ nebo C#
19. 11. 2012   #167149

#13 Ondra
Teoreticky dá ale chtěl bych vidět jak bys dělal ty animace.

Spíš bych počítal s nějakou grafikou tohohle typu:  http://www.youtube.com/watch?v=u5m22mWlJT0

Luckin
C / C++ › C++ nebo C#
18. 11. 2012   #167063
Luckin
C / C++ › Dev-C++ Boost
18. 11. 2012   #167035

#2 liborb
Přechod není nutný, Dev-C++ je pro moje účely naprosto vyhovující, VS nemám rád. Google toho sice najde mraky, ale z  ničeho z toho co najde sem nepochopil jak to nainstalovat aby to fungovalo. Lépeřečeno nepovedlo se mi to.

Luckin
C / C++ › Dev-C++ Boost
18. 11. 2012   #167027

Dobrý den.Nevíte někdo jak nainstalovat knihovnu Boost pro Dev-C++. Našel sem jsem jenom návod na instalaci pro Visual studio. Předem díky za odpověď.

Luckin
C / C++ › C++ nebo C#
16. 11. 2012   #166945

#1 Ondra
Já osobně bych pro jednoduchý hry v C++ volil Allegro, dá se snadno naučit a neni nijak složitý.

Luckin
C / C++ › Dynamicke pole - vypis
13. 11. 2012   #166662

#4 Dutch77
Nějak nechápu, pole se vždycky předává jako pointer takže ti stačí jedna úroveň, alespoň u vypsání. U nastavení velikosti potřebuješ pointer na ten pointer kterýmu přiřazuješ paměť a nebo podle mě jednodušeji a přehledněji použít referenci int* & pole. Pak nemusíš předávat adresu a pracovat s dvojitym pointerem, protože pole je odkaz na to co funkci předáš.

Luckin
C / C++ › Dynamicke pole - vypis
13. 11. 2012   #166657

#2 Luckin
oprava: (*pole)[i]

Luckin
C / C++ › Dynamicke pole - vypis
13. 11. 2012   #166656

#1 Dutch77
Proč funkci vypis předáváš adresu pointeru a proč ta funkce přebírá jako parametr pointer na pointer, jako kdyby si jí měl předávat dvourozměrný pole, ale pokud chápu správně předáváš pointer na pole jednorozměrný? Vypisuješ pole přes adresu adresy, čímž si to děláš zbytečně složitý a máš v tom chybu, musíš použít *(pole)[i].

Luckin
C / C++ › C - naplnění pole
9. 11. 2012   #166242

#45 Ilhvm
Já bych to udělal takhle

float* HledejPrvek(float pp[], int dolni, int horni)
{
    int i;
    int max = 0;

    if (pp && dolni >= 0 && horni < N)
    {
        for (i = dolni; i < horni; i++)
	{
            if (pp[i] > pp[max])
                max = i;
        }
    }
    return &pp[max];
}

Netestoval sem to, ale mělo by to fungovat. Jenom do max neukládáš hodnotu nejvyššího prvku ale jeho index a pak vrátíš &pp[max].

Luckin
C / C++ › C - naplnění pole
8. 11. 2012   #166197

#39 ingiraxo
Teď mi došlo že v C vlastně bool neni, takže spíš aby vracela int, ale to je fuk :D

Luckin
C / C++ › C - naplnění pole
8. 11. 2012   #166142

Do tý podmínky bych ještě možná pro jistotu přidal "&& pole" nebo pro lepší viditelnost "&& pole != NULL". Pokud by ta funkce nemusela bejt void tak by bylo dobrý udělat aby vracela bool - true pokud všechno bude v pořádku a false pokud bude nějakej parametr chybně zadanej.

Luckin
C / C++ › C - naplnění pole
7. 11. 2012   #166139

#34 ingiraxo
Jeden pointer tam je, pointer na to pole, jelikož jako parametr funkce je float pp[] to samý jako float* pp.

Luckin
C / C++ › C - naplnění pole
7. 11. 2012   #166135

#31 Ilhvm
Pokud je pevně daná tak to můžeš ojebat přes #define size "cislo" na začátku souboru.

Luckin
C / C++ › C - naplnění pole
7. 11. 2012   #166130

#28 Ilhvm
Jelikož indexy máš funkci předat tak pochybuju že vstup má bejt uvnitř tý funkce, takže jak velikost tak indexy budeš nejspíš zadávat v main a jelikož funkci nemáš předávat velikost pole tak se obávam pro ní budeš potřebovat globální proměnnou.

Luckin
C / C++ › C - naplnění pole
7. 11. 2012   #166126

#25 ingiraxo
Jo ještě k tomu jak ses ptal k čemu strukturu. Myslel sem to tak že by se vytvořila struktura která by v sobě měla pointer na pole a jeho velikost a ta funkce by vrátila instanci tý struktury. Pokud by se ta velikost nesměla předat parametrem a zároveň nebyla globální a určila se uvnitř funkce tak nevidim jinej způsob jak by se dala dostat ven z tý funkce :D ...ale jak řikam, je to přehnaný a jak řikáš ty, zadání neznáme a bez něj to nemá cenu řešit. Pochybuju že by ve škole dělali zadání tak aby se to muselo řešit timhle způsobem.

Luckin
C / C++ › C - naplnění pole
7. 11. 2012   #166120

#23 ingiraxo
Osobně si myslim že ta část programu kde uživatel zadává velikost pole a indexy by neměla bejt uvnitř tý funkce pro naplnění ale v main. Takhle mi to nějak nedává smysl. Pak by se jenom parametrem předala velikost a indexy a ty parametry by ani nemuseli bejt pointery, velikost budeš znát i mimo funkci a pointer na vytvořený pole funkce vrátí.

Luckin
C / C++ › C - naplnění pole
7. 11. 2012   #166118

#21 ingiraxo
Asi tak nápodobně, možná by bylo dobrý kdyby sem hodila celý zadání. Tohle je moc vytržený z kontextu :D

Když bude funkce vracet pole a velikost se určí vevnitř tak už zas tu velikost nebudeš znát mimo tu funkci což nejspíš bude potřeba. Leda udělat aby ta funkce vracela s polem i jeho velikost, ale to už bys musel dělat strukturu a to je imho trochu přehnaný :D

Luckin
C / C++ › C - naplnění pole
7. 11. 2012   #166115

#18 ingiraxo
Špatně si mě pochopil. Říkala že nechce velikost předávat parametrem. Ta tvoje funkce určuje velikost pole uvnitř. Pokud by ale velikost byla určena v main a nesměla by se předat jako parametr funkci vyplňující pole (ať už z jakýhokoliv důvodu ale takhle to bylo řečeno) tak jak jinak chceš udělat aby se ta velikost dala použí uvnitř tý funkce.

Luckin
C / C++ › C - naplnění pole
7. 11. 2012   #166112

#16 vitamin
Nemam zkušenosti tolika překladačema, vim jenom že ty novější už to neumí. Používat by se to podle mě nemělo.

Luckin
C / C++ › C - naplnění pole
7. 11. 2012   #166110

#14 Ilhvm
Pokud nechceš velikost pole předávat parametrem může bejt globální.

Luckin
C / C++ › C - naplnění pole
7. 11. 2012   #166107

#11 Ilhvm
#11 Ilhvm

Některý překladače spolknou nastavení velikosti pole za běhu, třeba int pole[n]; ale to je imho prasárna. Měla bys použít dynamickou alokaci pomocí funkce malloc.
int* pp = malloc(sizeof(int) * n); //n je pocet prvku

pokud pak použiješ sizeof(pp) nedostaneš velikost pole ale velikost pointeru v bytech což by mělo bejt vždycky 4 pod win.

Zjistit velikost pole ke kterýmu přistupuješ přes pointer nejde. Jelikož tý funkci pro naplnění předáváš dolní i horní index tak to ani nepotřebuješ. Jenom nesmíš dolní index zadat menší než 0 a horní větší než index posledního prvku. Pokud tohle chceš ošetřit musíš si udělat proměnnou a do ní uložit velikost pole ve chvíli kdy jí zadáš. V tvym případě je to n.

Pokud je tohle na co ses ptala...

Luckin
C / C++ › C++ pro iOS nebo Andriod
5. 11. 2012   #165935

#4 vitamin
O NDK jsem slyšel ale vůbec netušim jak funguje. Už několikrát jsem se snažil ho zprovoznit a zjistit jak v něm programovat ale nikdy se mi to nepovedlo.

Luckin
C / C++ › C++ pro iOS nebo Andriod
5. 11. 2012   #165917

#2 Palo
Díky za tip, určitě to vyzkouším. Ale přece jenom bych raději nějaký způsob programování přímo v C++ :) .

Luckin
C / C++ › C++ pro iOS nebo Andriod
5. 11. 2012   #165914

Zdravím. Rád bych se zeptal jestli tady někdo má zkušenosti s programováním aplikací pro Android, popřípadě iOS v C++. Jde mi hlavně o tvorbu her. Zkoušel jsem hledat ale nenašel jsem nic moc. Potřeboval bych nějaké IDE které běží pod windows, nejspíš nějakou knihovnu pro psaní aplikací v grafice a hlavně poradit nějaký zdroj informací ze kterého by se to dalo naučit. Předem děkuji.

Luckin
C / C++ › Spojový seznam
1. 11. 2012   #165712

#8 vitamin
Otázka je jak moc neefektivní by bylo ukládat pointery na jednotlivé bloky do dvojrozměrného pole. (První rozměr bloky, druhý rozměr prvky bloků). Pak by to spojování nebylo tak složité.

Kdybych měl něco lepšího na práci tak bych s tím ani nezačínal. Nemám co dělat a na tomhle se aspoň něco naučím. Nikdy jsem spojový seznam nepsal.

Luckin
C / C++ › Spojový seznam
1. 11. 2012   #165709

#6 vitamin
To by se dalo vyřešit funkcí memcpy která by zkopírovala paměť tak aby se posunula a konce se spojily. Jako největší problém se mi jeví vyřešit aby se kopírovala správná paměť na správné místo.

Luckin
C / C++ › Spojový seznam
1. 11. 2012   #165705

#4 vitamin
Teoreticky stačí když změním pointer na poslední prvek, přepíšu počet prvků a kdyz počet prvků klesne pod danou hranici tak dealokuju celý blok.

Luckin
C / C++ › Spojový seznam
1. 11. 2012   #165703

#2 vitamin
Pokud to chápu správně tak tak po vytvoření seznamu by se měl alokovat blok o řekněme 1000 prvcích a z něj  by se měly přiřazovat jednotlivé prvky do seznamu. Pokud počet prvků přesáhne 1000 vytvoří se další blok. Ty bloky by mohli mít různou velikost, záleží na tom jaký chci mít poměr mezi rychlostí alokace a spotřeby paměti, tohle by teoreticky mohlo být nastavitelné. Chápu to správně? :D

Luckin
C / C++ › Spojový seznam
1. 11. 2012   #165698

Zdravím. Snažím se vytvořit šablonu třídy pro spojový seznam. Každý prvek seznamu je objekt obsahujicí data a pointer na následující prvek, vytvoření probíha tak že se vezme první objekt, jemu se příkazem new alokuje paměť a pak smyčkou for se vždy přes předchazející prvek alokuje operátorem new paměť pro další. Blok smyčky obsahuje pouze dva příkazy pro přiřazení a vytvoření objektu operátorem new. Všechno funguje jak má ale je to na můj vkus neuvěřitelně pomalé. Vytvoření seznamu o 10 milionech prvcích trvá cca 3 vteřiny. Došel jsem k závěru že alokace jednotlivého objektu operátorem new trvá daleko déle než jsem si myslel, jelikož bez tohoto příkazu proběhne cyklus v podstatě okamžitě i při mnohem větším počtu průchodů. Rád bych tedy věděl jestli existuje nějaký efektivnější (rychlejší) způsob jak vytvořit spojový seznam. Napadlo mě vytvořit celý blok paměti pomocí new[] a pak každému objektu přiřadit adresu jednotlivých prvků tohoto bloku. Potíž ale je v dealokaci protože pokud vím tak jednotlivé prvky bloku vytvořeného operátorem new[] nejdou dealokovat operátorem delete. Předem děkuji za rady.

 

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý