Anonymní profil Jan – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Anonymní profil Jan – Programujte.comAnonymní profil Jan – Programujte.com

 

Příspěvky odeslané z IP adresy 91.219.240.–

Tomáš
JavaScript, AJAX, jQuery › Výpis JSON pole poslaného pr…
7. 6. 2016   #211236

#2 NeregistrovanyHookyns
Super dík.

Tomáš
JavaScript, AJAX, jQuery › Výpis JSON pole poslaného pr…
7. 6. 2016   #211225

Zdravím,

mám asi blbou otázku, ale stále se mi to nedaří nějak vyřešit.

Mám takový kód a v logu se mi normálně zobrazuje pole JSON jak má, ale nevím jak obsah proměnné vypsat do elementu #log2. Chtěl bych aby to vypsalo všechny prvky, ale pouze hodnoty bez klíče.

$.ajax({
       url: "pokus.pl",
       dataType: "json",
       method: "GET",
       success: function(result){
      console.log(result);
        $("#log2").html(result);
    }});
	});
Tomáš
JavaScript, AJAX, jQuery › jquery skrytí elementu
4. 5. 2016   #210480

#10 NeregistrovanyHookyns
Jsem myslel jestli to neni něco obecného. 

Jinak dík, prozatím to vyřeším hot-fix aby se to dalo používat a snad časem přijdu na pořádné řešení.

Tomáš
JavaScript, AJAX, jQuery › jquery skrytí elementu
4. 5. 2016   #210440

#8 NeregistrovanyHookyns
A nevíš co dělá to renderer? 

Tomáš
JavaScript, AJAX, jQuery › jquery skrytí elementu
3. 5. 2016   #210386

Tak nejspíše, zato, že po změně velikosti okna se vše dá do stavu jak má být může tento kus kódu:  

this.resize=function(a){this.renderer.onResize(a)
Tomáš
JavaScript, AJAX, jQuery › jquery skrytí elementu
3. 5. 2016   #210385

#5 NeregistrovanyHookyns
Právě ve stylech jsem nic nenašel co by mohlo vadit, a i když jsem je zkoušel vypínat a zapínat tak jsem na nic zásadního nepřišel. 

Tomas
HTML / XHTML › Pořadí elementů
2. 5. 2016   #210382

Dobrý den,

mám takový možná hloupí dotaz, ale jak se dá udělat takové pořadí elementů, aby o osobě "viděli". Jde mi o to, že mám na konci strany patičku a nadním nějaký prvek <pre> do kterého se zadává text a někam potřebuji umístit ještě jeden element a ten, když bude viditelný, tak chci aby se začal text zadávaný do <pre>zalamovat již za tímto elementem, ale když bude nastaveno display:none tak by se zalamoval text až za patičkou. 
Vím, že by to mělo jít nějak nastavit, tak aby u toho tagu pre bylo stále button:0, ale nedaří se mi toho dosáhnout ten nový element se zobrazí ale text se píše jakoby za ním a neni vidět a až se dorazí na patičku tak se teprve objeví scroller a text se začne zalamovat. 
Nechci měnit parametr button, protože pak při skrytí elementu se musí znovu upravovat i button a to nechci.  

Děkuji.

Tomáš
JavaScript, AJAX, jQuery › jquery skrytí elementu
2. 5. 2016   #210381

#3 peter
Měl jsem na mysli funkci hide omylem jsem napsal hiden. On bude problém nejspíš někde v nějakém jiném JS, protože když se podívám přes nástroj vývojáře tak se to chová, tak jak mám.
A ten text se kterým je problém, tak on se tam přidává a mizí podle toho jak se scrolluje a právě problém je v tom, že když ten prvek dám skrýt, tak se jakoby nic nezmění pro ten text a stále se zobrazuje jenom do úrovně toho prvku co je teď skrytý. V případě, kdy se změní velikost okna tak se to celé předělá a vypadá to tak jak má, což mě hlava neber. 

Problém je taky v tom, že já do celé té webové aplikace dodělávám jenom ten jeden element a ty zdrojáky nejsou vůbec nijak okomentovány a špatně se dohledává co k čemu je.   

Tomáš
JavaScript, AJAX, jQuery › jquery skrytí elementu
22. 4. 2016   #210135

Zdravím,

jsem začátečník v JS a potřebuji poradit čím může být způsobeno to, že v oknu prohlížeče je nějaký text a dole je element, text se píše po daný element pak se objeví scroller a vše funguje jak má, ale když dám tento element skrýt přes událost .hiden tak se text neposune až na konec stránky ale stále se zalamuje v místě kde byl element, ale v případě kdy změním velikost okna prohlížeče, tak vše funguje jak má.

Děkuji. 

Petr
PHP › URL adresa s více hodnotami
4. 1. 2016   #207713

#2 Kit
Super, děkuji za odpověď, už mi to funguje.

Jsem to zkoušel s tím &, ale jsem měl překlep v názvu php souboru, tak se omlouvám za hloupý dotaz.

Petr
PHP › URL adresa s více hodnotami
4. 1. 2016   #207711

Zdravím,

chtěl bych se zeptat zda lze a případně jak napsat URL adresu na nějaký php soubor ve kterém je sql dotaz, který vyžaduje dvě vstupní hodnoty.

Např.

Když mám nějaký php soubor se sql dotazem kam potřebuji doplnit jednu hodnotu tak napíšu cesta/neco.php?id=1 a zobrazí se mě stránka pro tento dotaz a já bych potřeboval zjisti jestli lze napsat url adresa kde by bylo něco ve smyslu cesta/neco.php?id1=1 a id2=2.

Děkuji. 

Tom
Java › Swing propojení s greenfoot
9. 12. 2015   #207193

 Zdravím,

potřeboval bych poradit, co dělám blbě při propojení greenfootu se swingem. 

 Problém je v tom, že jak kliknu na actora, tak se mi pouze zastaví greenfoot, ale neobjeví se okno swingu.

class ZooActor extends Actor {

    private Zoo zoo;
    private ZooPanel zooPanel;

    public ZooActor(Zoo zoo) {
        this.zooPanel = new ZooPanel();
        this.zoo = zoo;
        this.zooPanel.setZoo(zoo);
        setImage("images/zoo.png");
    }

    @Override
    public void act() {
        if (Greenfoot.mouseClicked(this)) {
            Greenfoot.stop();
            zooPanel.setZoo(zoo);
            SwingUtilities.invokeLater(() -> zooPanel.setVisible(true));

        }
    }

}
public class ZooPanel extends javax.swing.JPanel {
 private static final String MONEY_FORMAT = "%.2f";
   
    public ZooPanel() {
        initComponents();
    }

    Zoo zoo;

    public void setZoo(Zoo zoo) {
        this.zoo = zoo;      
        this.updateMoney();
        this.zoo.getMoney().addPropertyChangeListener(evt -> updateMoney());
    }
    
      
    
     private void updateMoney() {
        jTextField2.setText(String.format(MONEY_FORMAT, zoo.getMoney().getMoney())
        );
    }
     

    
    
    /**
     * This method is called from within the constructor to initialize the form.
     * WARNING: Do NOT modify this code. The content of this method is always
     * regenerated by the Form Editor.
     */
    @SuppressWarnings("unchecked")
    // <editor-fold defaultstate="collapsed" desc="Generated Code">                          
    private void initComponents() {

        jTextField2 = new javax.swing.JTextField();
        jLabel1 = new javax.swing.JLabel();

        addComponentListener(new java.awt.event.ComponentAdapter() {
            public void componentHidden(java.awt.event.ComponentEvent evt) {
                formComponentHidden(evt);
            }
        });

        jTextField2.setEditable(false);

        jLabel1.setText("Money");

        javax.swing.GroupLayout layout = new javax.swing.GroupLayout(this);
        this.setLayout(layout);
        layout.setHorizontalGroup(
            layout.createParallelGroup(javax.swing.GroupLayout.Alignment.LEADING)
            .addGroup(layout.createSequentialGroup()
                .addContainerGap()
                .addComponent(jLabel1)
                .addPreferredGap(javax.swing.LayoutStyle.ComponentPlacement.RELATED)
                .addComponent(jTextField2, javax.swing.GroupLayout.PREFERRED_SIZE, 35, javax.swing.GroupLayout.PREFERRED_SIZE)
                .addContainerGap(319, Short.MAX_VALUE))
        );
        layout.setVerticalGroup(
            layout.createParallelGroup(javax.swing.GroupLayout.Alignment.LEADING)
            .addGroup(layout.createSequentialGroup()
                .addGap(21, 21, 21)
                .addGroup(layout.createParallelGroup(javax.swing.GroupLayout.Alignment.BASELINE)
                    .addComponent(jLabel1)
                    .addComponent(jTextField2, javax.swing.GroupLayout.PREFERRED_SIZE, javax.swing.GroupLayout.DEFAULT_SIZE, javax.swing.GroupLayout.PREFERRED_SIZE))
                .addContainerGap(138, Short.MAX_VALUE))
        );
    }// </editor-fold>                        

    private void formComponentHidden(java.awt.event.ComponentEvent evt) {                                     
                                          
      Greenfoot.start();
     
    }                                    
 

    // Variables declaration - do not modify                     
    private javax.swing.JLabel jLabel1;
    private javax.swing.JTextField jTextField2;
    // End of variables declaration                   
}

Děkuji.

Vorel
Java › Hra - interakce se soupeřem
3. 10. 2015   #205373

Zdravím,

chtěl bych se zeptat jak mám udělat ve hře nějakou interakci mezi hráčem a protihráčem kterého ovládá pc.

Jde mi o to, že mám například hru kde se staví vesnice a vesnice na sebe můžou navzájem posílat vojáky, tak jak mam udělat to aby nejenom hráč mohl posílat útoky ale aby i pc posílalo útoky a vylepšovalo si svoji vesnici.

Děkuji.

Tomáš
C / C++ › Metoda na vytvoření dvou tříd
8. 1. 2015   #197935

#4 KIIV
Já nechápu tu závorku (typ==extra), to mám do té ExtraLokace nadeklarovat nějaký typ=extra nebo jak?

Omlouvám se za možné hloupé otázky, ale s C++ teprve začínám. 

Tomáš
C / C++ › Metoda na vytvoření dvou tříd
8. 1. 2015   #197921

#2 q
Nějak nechápu, jak to myslíte. Zkoušel jsem to tak to ale píše to chyby. 

Hra::Lokace* Hra::MechanismusHry::vytvorLokace(Hra::Lokace* lokace) {
   Hra::Lokace *Les = new  Hra::ExtraLokace(10,10): new Hra::Lokace();
    m_lokace.at(1);
    return Les;
Tomáš
C / C++ › Return v kompozici
6. 1. 2015   #197879

#1 Tomáš

Tak už jsem přišel na to kde je chyba.

Omlouvám se za založení zbytečného vlákna.

Tomáš
C / C++ › Return v kompozici
5. 1. 2015   #197878

Dobrý den,

mám třídu, kde mám tento konstruktor  

Hra::Lokace::Lokace(int trener, int poklad, string popisNepritele, int silaNepritele, string popisLokace, bool povoleniKeVstupu) {
	m_trener=trener;
	m_poklad=poklad;
	m_nepritel= new Hra::Nepritel(popisNepritele,silaNepritele);
	m_popis = popisLokace;
	m_nastaveniVstupu=povoleniKeVstupu;
}

vytvořit nějakou metodu myslel jsem něco jako Nepritel* getNepritel(){return m_nepritel}, ale tady tohle mě vyhazuje chybu. 
Potřebuji totiž v jiné třídě se dostat k metodám třídy nepřítel. 

Tomáš
C / C++ › Metoda na vytvoření dvou tříd
4. 1. 2015   #197794

Dobrý den,

potřebuji poradit ze školní projektem.

Má třídu Lokace, která má potomka ExtraLokace a pak mám třídu MechanismusHry, ve které potřebuji mít jednu metodu, pomocí, které se vytvoří, jak Lokace, tak i ExtraLokace (napadlo mě nějak přes virtuální metodu, ale nějak mi to nejde), a taky je v té to třídě atribut pole do kterého potřebuji dát znovu jak Lokace tak i ExtraLokace, protože když dám, že je pole typu Lokace, tak tam nemůžu dát ExtraLokace a naopak.   

Děkuji za rady.

Tomáš
C / C++ › Přesouvání z pole do pole
27. 11. 2014   #196605

#3 JoDiK
Myslíš to tak že, bych měl nějakou metodu, kde by byl cyklus který by projížděl to cílové pole a v tom cyklu by byla nějaká podmínka, která by se ptala, zda tam už neni objekt toho typu a pokud ne tak by se přidal a když ano tak by to pokračovalo dál? 

Tomáš
C / C++ › Přesouvání z pole do pole
27. 11. 2014   #196547

Dobrý den,

potřeboval bych poradit, jak udělat to, když mám pole, ve kterém jsou objekty a já je potřebuji přesunout do jiného pole a to tak aby v tom poli byl maximálně jeden objekt stejného typu. 

Abych to shrnul, tak mám skupiny objektů a každá skupina má nějaké své označení, tyto objekt se dávají do pole, kde je jedno, kolik jich tam bude ze stejné skupiny. A pak potřebuji vytvořit pole, kam se budou předávat ty předměty s toho prvního pole, ale v tom to poli bude moci být pouze jeden předmět od každé skupiny. 

Napadlo mě to řešit přes  enum, ale nevím, jak toho docílit, aby to fungovalo, tak jak má. Proto prosím o radu, jak tento problém vyřešit. 

Jsem začátečník, tak mě omluvte pokud se ptám na nějakou hloupost.

Děkuji.

Tomáš
Pascal › Výpis formou matice
26. 11. 2014   #196546

Dobrý den,

potřeboval bych poradit, jak udělat to, aby se mi na obrazovku vypisovala matice a ne sloupec čísel. Mám vytvořenou tuhle proceduru a nevím co mám dát za to writeln, aby to vypisovalo, jak jsem již psal jako matici ne jako sloupec čísel.  

procedure VYPISMAT (a,b:byte;d:matice);
var
i,j :byte;
begin
     for i:=1 to a do
         for j:=1 to b do
             writeln(d[i,j]);
end;                              

Děkuji.

Tomáš
C / C++ › Vynuceni pole konstruktorem
21. 11. 2014   #196267

Dobrý den,

potřebuji poradit, jak mám udělat vynucení konstruktorem do pole, aby v případě, kdy se vytvoří nový objekt, tak by se museli zadat hodnoty do pole.

Děkuji

Tomáš
C / C++ › Asociační třída
20. 11. 2014   #196237

A tu asociační třídu musím vytvářet v případě, kdy mezi těmi dvěma třídami potřebuji mít agregaci v případě, kdy se jedná jenom o asociaci, tak to je implementovatelné? 

Tomáš
C / C++ › Asociační třída
19. 11. 2014   #196232

Dobrý večer,

chtěl bych se zeptat s jakého důvodu se používá asociáční třída, když mám vazbu typu M:N. Nějak mě nedochází ten princip, proč se to musí rozdělovat tou asociační třídou.

Děkuji 

Jan
C / C++ › Chyba pada program
18. 11. 2014   #196162

Dobrý den,

mám problém potřebuji uložit hodnotu z pole a nevím jak na to zkusil jsme to takto ale program padá.Jedná se o metodu pouzijPredmet. Potřebuji aby ze všech předmětů, které budou v poli předměty se mohl vybrat max jeden mec, stit a helmu do coMaNaSobe.   

 enum TypPredmetu {
        Mec=0,
        Stit=1,
        Helma=2
    };

class Predmety {

   int m_bonusObrana;
    string m_nazev;
    int m_typ;



public:
    Predmety (int obrana, string nazev, int typ){
        m_bonusObrana=obrana;
        m_nazev=nazev;
        m_typ=typ;

        }
    int getBonusObrana(){
        return m_bonusObrana;
    }

    string getNazev(){
        return m_nazev;
    }
class Hrdina{
private:
    array <Predmety*,10> m_predmety;
   int m_penize;
   int m_obrana;
   Predmety** m_comaNaSobe;



public:

   Hrdina(int penize, int obrana){
        m_penize = penize;
        m_obrana = obrana;
        for(int i = 0; i<(int)m_predmety.size(); i++){
           m_predmety.at(i)=0;

   }
 }
   int getPenize(){
   return m_penize;
      }
   int getObrana(){
    return m_obrana;
   }


    int i=0;

    void seberPredmet(Predmety*stit){
        m_predmety.at(i)=stit;
        i=i+1;

    }


        void pouzijPredmet(int ktery){

        m_comaNaSobe[TypPredmetu::Stit] = m_predmety.at(ktery);
        m_obrana=m_obrana+m_comaNaSobe[TypPredmetu::Stit]->getBonusObrana();

    }
    
    void printInfo(){
    cout<<"Pocet zlataku: "<<m_penize<<endl;
    


    }

~ Hrdina (){

Jan
C / C++ › Vypsání pole
17. 11. 2014   #196100

#2 ingiraxo
Můžu se ještě zeptat na jakém principu funguje virtual string a stringstream?

Jan
C / C++ › Vypsání pole
17. 11. 2014   #196094

 Zdravím, 

potřebuji poradit mám třídu předměty a inventář. V inventáře se ukládají předměty do pole a nevím, jak mám udělat to abych mohl to pole s uloženými předměty vypsat na obrazovku a jak hodnotu atributu m_obrana ze třídy Predmety dostat do třídy Hrdina přes nějakou metodu pouzijNesenyStit prostřednictvím právě té třídy Inventar ve kterém je pole.

Abych to shrnul.

Cílem toho co, chci udělat je to, aby se do inventáře mohlo ukládat neomezené množství předmětů, ale pak při zavolání metody pouzijNesenyStit ve třídě Hrdina by se vybral pouze jeden předmět s pole předmětů v inventáři a ten se přičetl k obraně hrdiny  

class Predmety {
   int m_obrana;
    string m_nazev;

public:
    Predmety (int obrana, string nazev){
        m_obrana=obrana;
        m_nazev=nazev;

        }
    int getObrana(){
        return m_obrana;
    }

    string getNazev(){
        return m_nazev;
    }

};

class Inventar {
     array <Predmety*,10> m_predmety;

public:
    Inventar(){
        for (int i=0; i<<(int)m_predmety.size(); i++) {
        m_predmety.at(i)=0;

        }
    }
    int i=0;
   void kupPredmet(Predmety*stit){
        m_predmety.at(i)=stit;
        i=i+1;
    }
Petr
C / C++ › Posloupnost příběhu
15. 11. 2014   #196054

#2 ingiraxo
Dobře děkuji. Zkusím se na to podívat a snad to pochopím.

Petr
C / C++ › Posloupnost příběhu
14. 11. 2014   #196046

 Dobrý den,

mám v rámci školního projektu vytvořit hru a nevím, jak mám vytvořit nějakou posloupnost  příběhu hry, aby probíhal postupně, jak má. Pochopil bych to kdybych se to mohlo dělat v mainu, ale pokud to správně chápu tak main by měl být skoro prázdný. 

Tady mám malí úryvek, který bych dal normálně do mainu a dělalo by to, to co  má a od vás potřebuji poradit, jak např. tady ten kod předělat, tak abych ho mohl dát někam do třídy nebo já nevím kam se to dává, aby to fungovalo a zároveň to nebylo v mainu.

 Poklad*poklad= new Poklad (100);

    Hrdina* Tomas = new Hrdina(10);
    Tomas->printInfo();
    bool i=false;

    while (i==false){
    cout<<"Pred tebou je truhla pokud se do ni chces podivat stikni 1 jinak zmackni 0"<<endl;
    int cislo;
    cin>>cislo;
    if (cislo==1) {

        Tomas->seberPoklad(poklad);
        i=true;
    }else if (cislo==0){
            cout<<"V tom pripade se vrat na namesti"<<endl;
            i=true;
    }else{
            cout<<"Musis stisknout 1 nebo 0"<<endl;

        }
        };

Děkuji.

Tomas
Pascal › procedury a funkce
13. 11. 2014   #195991

Dobrý den,

chtěl bych někoho požádat, aby mě vysvětlil rozdíl, kdy používat funkci, a kdy proceduru. Chápu že funkce vrací hodnotu, a že funkci nemůžu použít, když má být více výsledků než jeden a pak mám poznámku, že do funkce se nemůže načíst hodnota, což moc nechápu, jak je myšleno a obecně to moc nechápu, kdy co použít. 

Děkuji.

Tomas
C / C++ › Kompozice
2. 11. 2014   #195558

#6 ingiraxo
Jo s tím souhlasím, že by se hodila spíš agregace, ale tohle bylo jenom tak na zkoušku, jestli jsem pochopil danou látku a nic mě nenapadlo tak jsem zkusil udělat hrdiny který by prostě měl "od narozeni" brnění a právě v té kompozici jsem neviděl, zda se dá nějak přičíst ta síla toho brnění co je v konstruktoru k obraně hrdiny, protože to mě nějak nefunguje. 


A ohledně těch společných rodičů, tak to jsem se ještě neučili. 

Tomas
C / C++ › Kompozice
2. 11. 2014   #195554

#4 ingiraxo
Ty si asi špatně pochopil, jak jsem to myslel nebo já špatně chápu kompozici, protože jsem si myslel, že když se někde udělá kompozice, tak je ta třída s tou druhou třídou pevně spojena. Takže vznikají spolu a zároveň i spolu zanikají. 
 

A já nevím, jak mám udělat, když mám tu sílu brnění v konstruktoru, tak aby se mi přičetla k obraně. To že bych si ji tma případně mohl nasetovat, tak to chápu a to mi i funguje, ale nevím zda to jde rovnou s toho konstruktoru tu hodnotu použít a přičíst k obraně. 

Tomas
C / C++ › Kompozice
2. 11. 2014   #195550

#2 ingiraxo
Aha, jasný. 

A dalo by se nějak udělat aby se ta síla toho brnění přičítala k obraně hrdiny?

Tomas
C / C++ › Kompozice
2. 11. 2014   #195548

   

#include <iostream>

using namespace std;

class Mec{
int m_sila;

public:
    Mec(int sila ){
      m_sila=sila;
    }

    int getSila(){
        return m_sila;
    }



};
class Brneni{
    int m_obrana;
public:
    Brneni(int silaBrneni){
        m_obrana=silaBrneni;
    }

    int getObrana(){
        return m_obrana;
    }

};

class Hrdina{
    Mec* m_mec;
    int m_sila;
    int m_obrana;
    Brneni*m_brneni;

public:
    Hrdina (int sila, int obrana, int silaBrneni){
        m_sila=sila;
        m_obrana=obrana;
        m_mec=0;
        m_brneni=new Brneni(silaBrneni);
    }
    void seberMec(Mec*mec){
        m_sila=m_sila+mec->getSila();
    }

    void odhodMec(Mec*mec){
    m_sila=m_sila-mec->getSila();
    }
    int getBrneni(){
        return m_brneni->getObrana();
    }


    void printInfo(){
    cout<<"Sila Hrdina: "<<m_sila<<endl;
    cout<<"Obrana Hrdiny: "<<m_obrana<<endl<<endl;
    cout<<"Sila Brneni: "<<m_brneni<<endl;
    }

    ~Hrdina(){
       delete m_brneni;
    }
};

int main()
{
    Mec*zlaty = new Mec(100);
    Hrdina*Tomas = new Hrdina(1500,500, 856465);
    Tomas->seberMec(zlaty);
    Tomas->printInfo();
    Tomas->odhodMec(zlaty);
    Tomas->printInfo();


    return 0;
}

Dobrý den,
má problém s vytvořením kompozice. Vytvořil jsem třídu brnění, kterou bych chtěl mít se třídou hrdina spojen kompozicí, ale s nějakého pro mě nevysvětlitelného důvodu to nefunguje a místo toho, aby mi to vypisovalo sílu brnění, tak se mi tam vypisuje nějaký nesmysl (0x980d90). 

Děkuji všem za radu. 

Tomas
Matematika › Výroková logika (kontradikce)
30. 10. 2014   #195425

Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli je tahle výroková formule kontradikce. (((a implikace b) disjunkce b) implikace a) 

Tomas
C / C++ › Chyba v podmínce
21. 10. 2014   #195165

Aha, tak to mě nedošlo, že se tam musí dát == , tak vám děkuji. Teď už to funguje jak má. 

Tomas
C / C++ › Chyba v podmínce
21. 10. 2014   #195162

#2 hlucheucho
Takže když vytvářím podmínku a potřebuji, aby ta podmínka byla splněna v případě že se něco rovná něčemu tak tam musím zadat == nikoliv pouze =. Rozumím tomu správně?

Tomas
C / C++ › Chyba v podmínce
21. 10. 2014   #195156

 Chtěl bych se zeptat, co mám za chybu v podmínce, že mi nefunguje její druhá větev od else. Ať už je pohlavní nastaveno na true nebo false pokaždé program funguje, jakoby pohlaví bylo nastaveno na true.  

#include <iostream>

using namespace std;

class Zvire {
    string m_druh;
    int m_kgJidlaNaDen;
    bool m_pohlavi;
    string m_jmeno;


public:
    Zvire (string druh, bool pohlavi){
        m_druh = druh;
        m_kgJidlaNaDen = 30;
        m_pohlavi = pohlavi;
        m_jmeno = "";

    }
  

    void setJmeno (string jmeno){
        cout <<"Zadej jmeno"<<endl;
        cin>>jmeno;
        m_jmeno = jmeno;

    }


    void zmenaJidla(bool pohlavi, int jidloKgNaDen){

        if (pohlavi = true){
            if (jidloKgNaDen<30){
                cout<<"Vaha jidla musi byt minimalne 30kg"<<endl;
                jidloKgNaDen =30;
            }else{
                m_kgJidlaNaDen=jidloKgNaDen;
            }

        }else{
            if (jidloKgNaDen<50){
                cout<<"Vaha jidla musi byt minimalne 50kg"<<endl;
                jidloKgNaDen =50;

            }else{
            m_kgJidlaNaDen = jidloKgNaDen;
            }
        }
}



    void printInfo(){
    cout<<"Druh: "<<m_druh<<endl;
    cout<<"Jidlo na den v Kg: "<<m_kgJidlaNaDen<<endl;
    cout<<"Pohlavi: "<<m_pohlavi<<endl;
    cout<<"Jmeno: "<<m_jmeno<<endl<<endl;


    }



    ~Zvire(){

    cout<<"Zvire bylo premisteno do jine zoo"<<endl;
    }


};


int main()
{
    Zvire* orangutan = new Zvire("opice",true);
    orangutan->zmenaJidla(true,50);
    orangutan->setJmeno("");
    orangutan->printInfo();

   
    delete orangutan;
    return 0;
}
Tomas
C / C++ › Rozdíl mezi zápisy
13. 10. 2014   #194918

#2 KIIV
Aha, jasný už mě to došlo. Dík

Tomas
C / C++ › Rozdíl mezi zápisy
13. 10. 2014   #194916

Chtěl bych se zeptat, jaký je rozdíl mezi těmi to zápisy.


float getCenaZaPujceni (int pocetDni) {
return pocetDni * m_cenaZaDen;
}

void pridejZaznamZapujceni (int pocetDni, float pocetUjetychKm){
m_celkovyVydelek += getCenaZaPujceni (pocetDni);
m_najetoKm += pocetUjetychKm;
}

nebo

void pridejZaznamZapujceni (int pocetDni, float pocetUjetychKm){

float CenaZaPujceni = pocetDni * m_cenaZaDen
m_celkovyVydelek += CenaZaPujceni;
m_najetoKm += pocetUjetychKm;
}

Nevím jestli je nějaký rozdíl ve funkčnosti nebo jde pouze o to, aby byl kod přehlednější, a proto se to dává do toho get, protože vím, že jsem se učili, že by každá metoda měla být samostatně. 

Tomas
C / C++ › Tvorba tříd a objektů
1. 10. 2014   #194429

Začínám s programovacím jazykem C++ a ve škole děláme třídy a já jsem příliš nepochopil, kdy používám set a get. Chápu, že když použiji set, tak pak si od té proměnné co vznikne, můžu zadat nějaké hodnoty, ale nevím, proč se to někdy zapisuje, bez toho set a někdy s ním.  

Příklad: 

class Auto

public:

string m_znacka;

int m_maxrychlost;

void mojAuto (string znacka, int maxrychlost)

 m_znacka = znacka;

m_maxrychlost = maxrychlost;  

a jindy takhle:

class Auto

public:

string m_znacka;

int m_maxrychlost;

void setZnacka (string znacka)

m_znacka = znacka;

void setMaxrychlost (int maxrychlost)

m_maxrychlost = rychlost

Doufám, že chápete jak to myslím.

A pak vůbec nevím k čemu slouží get. např. kdybych tam měl napsaný:

string getZnacka ()

return m_znacka

Nechápu, co má tenhle krok za smysl a k čemu ho dál v programu využiji.

Předem děkuji za vysvětlení.

Tomas
C / C++ › Problém s <iostram>
28. 9. 2014   #194345

#6 KIIV
Jo, už jsem na to přišel. Dík,

Tomas
C / C++ › Problém s <iostram>
28. 9. 2014   #194342

#4 KIIV
Tak to bude asi jak píšeš, protože koncovku tam mám .c, ale když jsem to dával ukládat, tak jsem tam dal typ souboru C/C++ tak nevím, kde je chyba. 

Tomas
C / C++ › Problém s <iostram>
28. 9. 2014   #194340

#2 KIIV
A nevíš, kde mám zjistit, jestli mám zapnutý i to c++?

Starej překladač nemám. Měla by to být aktuální verze a navíc ani s tím .h mě to nefunguje. 
 

Tomas
C / C++ › Problém s <iostram>
28. 9. 2014   #194338

Chtěl bych se zeptat, jestli někdo nevíte, co mám za problém. Začínám s jazykem C++ a používám Code Bloks 13.12 a nejde mi zkompilovat kod, který má v hlavičce #include <iostream>, vždy mi to napíše fatal error:iostream: No such file or dicitonary.Vůbec nevím, co s tím. Děkuji za každou radu.
 

Tomáš
Pascal › Rozdíl mezi dvěma zápisy
16. 8. 2014   #193060

#9 Kit
Zahlásí chybu a přerušíse. Špatně jsme to napsal, že se vypne. 

Tomáš
Pascal › Rozdíl mezi dvěma zápisy
16. 8. 2014   #193050

#7 Kit
No kdyby se tam napsalo něco jiného než muž nebo žena tak se program vypne a to bude asi teda ten rozdíl protože u toho druhého zápisu se program nevypne. 

Tomáš
Pascal › Potřebuji poradit
15. 8. 2014   #193045

#4 sarlotka
Už nic mě to nefungovalo, jak jsme chtěl, ale jsem na to přišel. Mě tam chybělo else před if.

Tomáš
Pascal › Rozdíl mezi dvěma zápisy
15. 8. 2014   #193041

#5 JoDiK
Aha, takhle je to myšlený, protože v knížce, co mám to popisují jak říkáš, ale mě to normálně funguje, i když tam dám readln (pohlavi), ale radši se to teda budu učit, jakoby to tak nefungovalo. 

V té knížce to vysvětlují, tak že se to má psát jako readln (pom).

Tomáš
Pascal › Potřebuji poradit
15. 8. 2014   #193017

#2 Tomáš
Tak už jsem na to přišel.

Tomáš
Pascal › Potřebuji poradit
15. 8. 2014   #193016

#1 Tomáš
Respektive, když zmáčknu 2 tak to funguje, ale když zmáčknu 1 tak se všechno zobrazí správně, ale na konci je tam i ta hláška Spatne zadany udaj a to nevím proč.

Tomáš
Pascal › Potřebuji poradit
15. 8. 2014   #193014

Chtěl bych se zeptat kde mám chybu v tomhle zápisu.Dělá mi to tu chybu, že jak mám tu poslední část else a aby to napsalo Spatne zadany udaj, tak se mi tam tenhle řádek objeví vždy ne jenom, když někdo splete číslo.

 if (cislo = 1) then
          begin
           write ('Pohlavi: ');
           readln (pohlavi);

                    if (pohlavi=muz) then
                      begin
                        tuk := (0.715 * bmi - 12.1) * (vyska/100 * vyska/100);
                        writeln('Tvuj obsah tuku v tele je ', tuk:0:2,'%');
                        writeln ('Obvykle zdravotni rizika zacinaji pri vice, jak 25% tuku v tele.') ;

                        end
                        else
                        begin
                        tuk := (0.713 * bmi - 9.74) * (vyska/100 * vyska/100);
                        writeln('Tvuj obsah tuku v tele je', tuk:0:2,'%');
                        writeln ('Obvykle zdravotni rizika zacinaji pri vice, jak 32% tuku v tele. ') ;

                        end

          end;
          if (cislo = 2) then
          begin
           writeln;
          end;
        else
          begin
          writeln('Spatne zadany udaj');
          end;                         

Děkuji

Tomáš
Pascal › Rozdíl mezi dvěma zápisy
14. 8. 2014   #193011

#2 JoDiK
Nechápu, co je myšleno tím, že nelez ji číst z klávesnice ani vypisovat. 

Tomáš
Pascal › Rozdíl mezi dvěma zápisy
14. 8. 2014   #193007

Jsem začátečník a chtěl bych se zeptat jaký je rozdíl mezi tím, když něco zapíšu tím to způsobem:

type
  druh = (zena, muz); 

var
     pohlavy:druh;   

begin

if (pohlavy = muz) then
    begin
             writeln ('Muz.');
    end

  else
      begin
             writeln (' Zena.');
      end; 

end.

a nebo když to zapíšu takto

var

txt, muz, zena : string;

begin

if (txt = 'muz') then
    begin
          writeln ('Muz.');
    end

  else
      begin
               writeln ('Zena.');
      end;      

end.

Děkuji za odpověď.                              

Muňka
C / C++ › Tlačítka
18. 5. 2014   #190288

Kéž už bych ho nikdy neviděla... Děkuju za pomoc :)

C / C++ › Tlačítka
15. 5. 2014   #190194

Nevíte prosím, co je tam za chybu?

#include <avr/io.h>    //
#define F_CPU 20000000UL    //definice frekvence 20MHz
#include <util/delay.h>    //knihovna přerušení

#define bit_is_set (PIND,PD0) (ADRESS |= (1 << BIT))
#define bit_is_clear (PIND,PD0) (ADRESS &= ~(1 << BIT))


unsigned char cislo;

int main(void)
{
    DDRB=0xff;    //brána B je výstupní
    PORTB=0xff;    //počáteční stav na bráně
    DDRD=0x00;    //brána D je vstupní
    PORTD=0xff; //na bráně D je aktivován Pull-up
    cislo=15;        //počáteční stav čísla
    while(1)
    {
        if (bit_is_clear(PIND,PD0))
        {
            _delay_ms(20);
            if (bit_is_set(PIND,PD0)) break;    //ošetření vůči zákmitům
            cislo=15;    //nulujeme proměnnou cislo
            _delay_ms(200);
        }
        if (bit_is_clear(PIND,PD1))
        {
            _delay_ms(20);
            if (bit_is_set(PIND,PD1)) break;    //ošetření vůči zákmitům
            if(cislo<255)cislo++;//jestliže je cislo menší jak 255 pak je inkrementujeme
            _delay_ms(200);
        }
        if (bit_is_clear(PIND,PD2))
        {
            _delay_ms(20);
            if (bit_is_set(PIND,PD2)) break;    //ošetření vůči zákmitům
            if(cislo>15 )cislo--;//jestliže je cislo větší jak 0 pak je dekrementujeme
            _delay_ms(200);
        }
        PORTB=cislo;    //hodnotu proměnné cislo přiřadíme PORTU B
    }
}

C / C++ › Tlačítka
8. 5. 2014   #189937

Abych řekla pravdu, netuším co po mě chceš :D Vždycky na začátku hodiny řekne, že budeme programovat ATtiny 2313...

C / C++ › Tlačítka
8. 5. 2014   #189934

Podle učitele to je C++... ale já se v tom nevyznám, takže nevím.

C / C++ › Tlačítka
8. 5. 2014   #189925

Ahoj, prosím Vás mohl by mi někdo pomoct? Dostala jsem za úkol napsat program ale o programování v podstatě vůbec nic nevím. Pomůžete?

Zadání:
Na bránu B připojte přípravek LED, na bránu D připojte přípravek s tlačítky. Stiskem tlačítka S0 až S2 měňte stav LED. Tlačítko S0 nuluje všechny LED. Tlačítko S1 zvýší číslo zobrazené pomocí LED o 1. Tlačítko S2 sníží číslo zobrazené pomocí LED o 1. programově ošetřete zákmity.         

Mikrokontroléry › Pomoc začátečníkovi
27. 8. 2012   #162263

Dík moc za rady.Problém díky vám vyřešen.

Mikrokontroléry › Pomoc začátečníkovi
27. 8. 2012   #162259

Prosím zdejší odborníky o radu, jak ošetřím stále stisknuté tlačítko.Potřebuji abych ho stiskl a tím provedu nějaký příkaz.No a pokud ho budu dál držet tak ať mi stále nevykonává ten stejný příkaz.

 

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý